Tuesday, July 6, 2010

Menjelang Germany vs Spain : Ada Juga Yang Desperate!

FTN predict : 2-1 to Germany!

Yeahh..mari kita hangatkan perang World Cup 2010! Semua sudah tahu 4 pasukan yang layak ke Semi-Finals iaitu Germany, Spain, Uruguay, dan Netherlands. Tapi tumpuan sudah pasti kepada game terhebat tahun ini Germany vs Spain. Lebih hebat dari perlawanan England dibelasah 4-1, lebih mantap dari kemusnahan Brazil dititik 4-0 baru-baru ini. Apakah ini semua disebabkan oleh seruan Vuvuzela di Afrika Selatan??

Ok sebagai peminat Germany, seperti biasa menyokong team kegemaran berdasarkan jumlah jersey yang ada dalam robok di rumah. Haha. Sejak dulu lagi aku mengumpul jersey Germany, tak kira ori atau tidak (ni jujur tau). Baju terbaru je belum sempat beli, sebab tak mampu, dan tak jumpa yang Gred AA punya replica..kekeke.

Menjelang perlawanan awal pagi 8hb nanti, sudah ada tindakan desperate penyokong Spain yang mengimpose gambar Paul the Octopus yang menjadi famous dengan ramalan pasukan Germanynya. Semalam kecoh di Facebook aku, dengan berita Paul meramalkan Spain menewaskan Germany. Tetapi setelah diselidik aku dapati rupanya gambar tersebut adalah Palsu! ya Palsu! Fake! Cetak Rompak! Tak percaya? tengoklah bukti dibawah ini.

Gambar yang diphotoshop oleh penyokong Spain
(photo source here)

Sebenarnya, tak elok percaya benda-benda macam ini. Khurafat weh. Apalah sangat sotong tu ada kuasa meramal ke? Biarlah orang lain nak percaya, tapi kita cuma boleh anggap ia satu kebetulan. Baca lagi kisah-kisah ramalan Paul di sini.

Jangan riak dan jangan takbur. Bila dah sampai ke Semi-Finals sudah tentu kedua-dua pasukan hebat, kecuali lah Uruguay yang main tipu pakai tangan tuh. Perlawanan pasti sengit, dan aku harapkan lebih menarik daripada Germany vs England, dan Germany vs Argentina. Dan as a typical Germany fan, aku predict Germany tewaskan Spain 2-1. Fairplay beb..fairplay..kekeke

2 feedbacks:

Hazzy Ishak said...

bomoh sotong.HAHA

meor-name-depan-ku said...

hek ele....
90 minit dipadang kot..

Post a Comment

Sila komen dengan bernas dan pandangan korang amatlah dialu-alukan

Related Posts with Thumbnails