Friday, July 2, 2010

World Cup 2010 : Quater Finals - Tumpuan pada Brazil vs Netherlands


Yeaahhhhh! Jerit dulu. Sebelum Vuvuzela berbunyi. Selepas dua hari rumah sunyi tanpa alunan Vuvuzela, malam ini kita kembali dengan berita bola. Quaterfinals akan bermula malam ini dengan perlawanan tumpuan antara Brazil vs Netherlands. Ramai yang merasakan Brazil mudah mengatasi Netherlands tapi kali ini sokongan aku pada pasukan Oranje. Sebab aku ada jersey Oranje yang original. Haha. Oh tak lupa juga penyokong-penyokong Oranje cun-cun belaka.

Kaka nampaknya berhadapan masalah disiplin apabila sudah mengutip 2 kad kuning dan 1 kad merah. Luis Fabriano dan Robinho banyak menyumbang kepada serangan-serangan Brazil. Maicon juga boleh bikin panas gawang gol Netherlands.

Tapi jangan underestimate barisan Oranje. Robben, Kuyt, Sneijder, Van Persie, Van der Vart semua boleh buat magik. Robben sudah tentu dikawal rapi kerana dia merupakan playmaker penting untuk Netherlands. Seperti perlawanan lain, aku berharap sangat dapat tengok banyak gol. Tak gemar la tengok match boring dan defensive macam Portugal vs Brazil dulu. Kalau boleh janganlah sampai penalti, sebab aku nak tidur awal. Haha

FTN predict : Netherlands atasi Brazil [3-2]


+ + + + + + +


Next game, Uruguay vs Ghana. Ahh, malas aku nak ulas. Tak kenal sangat pun kedua-dua team. Aku cuma berharap Ghana menang ke atas Uruguay. Cuma risikonya kalau Ghana menang, lebih banyak Vuvuzela akan dijual, dan membawa kepada pencemaran bunyi semasa Semi-finals nanti. Al-maklumlah, satu benua Afrika akan menyokong Ghana!

FTN predict : Ghana atasi Uruguay [2-1]

1 feedbacks:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

oit!

German bro~


Germany

Post a Comment

Sila komen dengan bernas dan pandangan korang amatlah dialu-alukan

Related Posts with Thumbnails