Wednesday, July 7, 2010

Paul The Octopus Pilih Spain Jadi Juara World Cup 2010?

Kali ini seluruh Germany terkejut dengan ramalan Paul the Octopus. Bayangkan stesen televisyen di sana boleh buat live coverage ramalan Paul. Keputusan Paul memilih kotak Spain telah menyebabkan kemarahan dan kekecewaan penyokong Germany (di Germany ye, aku tak kecewa pun).
Two national networks interrupted their programing on Tuesday for live coverage of Paul's latest forecast, and groans of disappointment rang out across Germany after Paul went for a container with a morsel of food in it bearing the Spanish flag.
Bagi aku lah, apalah nak percaya sangat kat Sotong. Rupa-rupanya Paul ini dah berkhidmat sejak EURO 2008. Dan ada rekod 9-1. Ada satu ramalan dia yang tidak tepat. dan ia pun melibatkan Germany vs Spain. Ketika itu Paul memilih Germany, tetapi Spain menang 1-0.
Germans stunned by Paul's decision to pick Spain took consolation in the fact that Paul got one of his five picks wrong at the Euro in 2008. Oddly enough it also involved Spain: In the final Paul picked Germany over Spain. But Spain won 1-0.


It was Paul's only inaccurate pick of that tournament. He has never been wrong since and has an overall record of 9-1.


"Maybe Paul was just trying to give Spain a false sense of security," said Munzig, who said scores of journalists were at Sea Life to witness Paul's latest pick. Thousands of people have visited Sea Life to see Germany's newest celebrity.
Apa pun, kita sebagai umat Islam, dilarang percaya kepada ramalan sebegini. Khurafat tau. Sekadar melawak tu boleh lah, tapi janganlah pergi cerita kat kawan-kawan,

"Weh der, aku konfiden Spain menang weh. Sotong tu dah pilih! Konfem! Kalau berani jom bet ahh"

Pada aku, Sotong ini mempengaruhi minda semua saja. Mindset tu. Psychology effect mungkin. Tapi seperti perlawanan pagi tadi (yang aku berjaya bangun tengok live dan mengantuk gila sekarang), aku harapkan ia penuh dengan gol-gol menarik (macam Van Bronckhorst).

May the best team wins and reach the Finals!

Ini gambar original. Bukan tipu-tipu macam semalam.
(photo source here)

+ + + + + + +

Baru ku sedari Buffered Earnings sudah menjauhi blog ini. Sejak kempen World Cup, traffik blog ini agak slow, mungkin rata-rata pembaca bukan penyokong Germany atau mungkin juga penyokong England. Apapun, aku tidak bersedih, dan berusaha untuk mencari kembali momentum untuk blog. Kalau desperate sangat senang je, cari gambar artis malaysia seksi, taruk headline panas, konfem semua datang menjenguk atau cerita pasal Park Yong Ha ke? Tapi aku tak reti doh..aku tulis perkara yang aku suka. Jadi apa nak kisah? Hehe

3 feedbacks:

maslinamansor said...

makin lala, makin tak elok aku tengok sotong tue...

FTN said...

maslinamansor >
hehe awat pulak?

Arif Dzulkifli said...

ak slalu je dgr cite psl paul ni tp ni 1st time tgk gmbar die..hahaha..mls gila nk search..

Post a Comment

Sila komen dengan bernas dan pandangan korang amatlah dialu-alukan

Related Posts with Thumbnails