Sunday, July 18, 2010

Dah Banyak Kali Rasanya


Nasib baik ada gambar meriam buluh..kekekeke

Pemakaian jersi bola sepak atau sebarang pakaian yang memiliki lambang salib, jenama arak dan imej syaitan adalah haram hukumnya dan boleh menjurus kepada perbuatan syirik.

Pemakaian baju seperti itu walau apapun alasannya menunjukkan umat Islam seolah-olah mengagung-agungkan dan memuliakan lambang agama lain.

Antara jersi pasukan negara atau kelab yang tertera lambang salib atau imej syaitan adalah Brazil, Portugal, Sweden dan Norway, Manchester United dan Barcelona.

Rasanya isu ini dah banyak kali disuarakan. Mungkin sebab demam Piala Dunia yang baru habis, Mufti telah sekali lagi mengutarakan isu ini. Lebih menyedihkan lagi bila ramai memilih untuk memakai jersey bola ketika solat Jumaat. Personally pada aku, macam tak kena saja. Kalau kita dah tahu hari itu Jumaat, dan especially yang bercuti atau sempat pulang ke rumah, kenapa tidak pergi dengan memakai baju melayu, atau paling tidak t-shirt yang lebih sopan? 

Apa tindakan korang selepas ini? Bagi aku, nasib baik team yang aku sokong tiada unsur-unsur seperti itu. 

p/s : minggu lepas aku selisih dengan sekumpulan budak Melayu memakai baju bertulis "Let's Have Safe Sex" dengan ada ikon sekali. Sungguh gila babeng kan?

SOURCE : Kosmo Online
Sessi soal jawab di FormSpring FTN!

2 feedbacks:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

huhuhu~

kejadah t-shirt tulis camtu?
tapi aritu lagi teruk aku tengok budak pakai T-Shirt Sex Position~

T___T
dari jauh aku ingat zodiac~
rupa2nya~
T___T

± said...

jersi nye logo yg ada bentuk setan tu bese org x pasan. sape ada jersi mn2 team cuba perati btol2

tp kalau tulis carlsberg besar bagak pakai gak, mmg sengal la..tatau nk ckp hapa..haha..iklan free

Post a Comment

Sila komen dengan bernas dan pandangan korang amatlah dialu-alukan

Related Posts with Thumbnails