Wednesday, April 14, 2010

Saya Mahu Blog Saya Di Jelajah Oleh Ben Ashaari

Sebenarnya dah lama aku berhutang entri ini (takda hutang siapa-siapa pun). Sejak mula-mula projek jelajah blog oleh bro Ben Ashaari ini bermula aku draft satu entri untuk turut serta memeriahkan lagi blog Ben. Tapi lupa punya lupa, ralik punya ralik sampailah ke hari ini aku terdetik nak mencari balik draft entri yang lama-lama untuk disempurnakan hari ini.

Okay. Kali ini aku nyatakan dengan jelas dan nyata. Aku mahu blog FTN dijelajah oleh Ben Ashaari. Kenapa? Penting sangatkah blog ini sampai nak dijelajah orang? Mari aku senaraikan sebab-musabab aku :
1. Aku ingin turut serta memeriahkan idea jelajah blog dari Ben.
2. Aku masih seorang blogger baru dan blog FTN baru saja berusia lebih kurang 7 bulan. Perlukan tunjuk ajar dari yang lebih tahu, lebih lama bertapak.
3. Sebagai blogger baru, aku perlu mencari peluang-peluang untuk mempromosikan blog.
4. Cara paling bagus untuk promosi ialah "word of mouth". Ini memang terbukti berkesan. Apabila seseorang itu suka dengan sesuatu, dia pasti beritahu rakan-rakan.
5. Dalam kes ini, bila Ben jelajah blog FTN dan menulis di blognya, pasti ada rakan-rakan Ben yang sudi jelajah sama.
6. Dalam konteks win-win situation, disamping nak dapat promosi dari Ben, aku juga sedang promosi blog dia juga. Kedua-dua pihak dapat manfaat.
7. Dengan tertulisnya entri ini, maka aku sudah berjaya post satu lagi entri baru untuk FTN hari ini. Hehe (tak mampu menulis selaju Ben - ini saya kagum)

Sudi-sudilah melawat Ben. Aku pasti nama Ben Ashaari mesti ada dalam blog list korang semua. Sharing is power. Lagi banyak kita kongsi, lagi banyak kita dapat.

Tolong jangan bagi Ben membebel, bagi Ben jelajah je..hehe

p/s : lepas ini nak settlekan satu lagi hutang entri > menjawab tag azrulsham

Kalau ada nak bertanya selain kisah ini bolehlah ke FormSpring FTN

Related Posts with Thumbnails