Friday, April 23, 2010

Petang ada Stalker Sentap, Malam Pulak Stalker Gila. Adamaya vs Asmaradana

Memang pelik. Mulanya aku sangat minat dengan cerita Penunggu Gunung Raya, tapi makin lama makin pelik bin ajaib ceritanya. Dahlah watak puakanya hodoh gila. Masa awal-awal episod, bukan main menakutkan. Suspen dan mengejutkan. Tapi lama-kelamaan bila "watak utama" dah muncul, omaigatt HUDUS sekali. HUDUS dari segi make up nya! Oh tak lupa juga, aku konfius dengan watak nenek dalam gua tu. Dia buat apa dengan Intan? Lain macam je aku tengok.

Plot cerita dah melalut sikit. Mungkin sebab aku menyampah dengan Sumun (betul ke nama dia?) yang sangat sesat dengan penyembahan pokok besar tu. Tambah pula dengan serapah apa kejadah mamat tu baca tiap kali nak bersilat depan pokok. Nenek dalam gua tu pun apa kurangnya, bukan main lagi pakai crown, macam Miss World pula. Kesian aku tengok Intan (Emelda) terpaksa lepak dengan nenek dalam gua. Bukan Gua.com.my.

pelik betul header kat TV3.com.my, cerita seram tapi..ceria semacam ribena


Baaaa chak! Muka aku dibuat pakai Paper Mache! Hahaha 

Haa, cuba tengok wajah hero drama ini. Aduh. Ini lah rupanya suara "ganas" yang sering menjadi igauan 4 orang adik-beradik dalam Penunggu Gunung Raya. Pendek kata itulah wajah Penunggu Gunung Raya. Agak fail di situ pada pendapat aku. Suara & wajah macam tak tally je. Macam rapper hip hop yang kena simbah asid kat muka kan?

Eh, aku sebenarnya nak bercerita tentang stalker sentap dalam drama Adamaya dan Asmaradana, tapi disebabkan Penunggu Hip Hop tu, tersilap arah pula tujuan aku. Haish. Nampaknya aku terpaksa postpone kisah stalker kepada entri lain. Kali ini biarlah korang tatap wajah Penunggu Hip Hop dulu, dan komenlah sikit kat make-up artistnya. Bukan nak suruh improve, kalau boleh suruh stop terus 100% buat cerita-cerita karut ini. Nak seram biar tema seram, bukan melalut-lalut macam drama ini. Keliru aku tengok!

aiseh, tersilap print screen iklan iPhone pula! haha, my bad!


Dah cuba FormSpring FTN? Malu bertanya sesat dalam blog!

Related Posts with Thumbnails