Friday, April 9, 2010

Tatkala Menuju Ke Rumah Untuk Menonton Adamaya Tempoh Hari, Lagu Ini Bermain di Minda

Tatkala semua sedang sibuk pulang dari kerja semalam (termasuklah aku dan isteri), nak mengejar 6.30pm. Untuk apa lagi kalau bukan sebab nak menonton Drama Adamaya di TV3. Al-maklumlah heroinnya Lisa Surihani. Memang kelakar part Faizal Yusof geram dengan Mamat Selenge Adam tu. Siap menyelinap masuk dalam dressing room dengan Lisa Surihani, peh!

Oh, aku bukan nak buat review drama Adamaya sebenarnya. Aku nak bercerita tentang sebuah lagu yang tiba-tiba muncul dalam minda aku semalam. Lagu ini lagu yang sangat evergreen. Siapa dengar mesti boleh ikut menyanyi. Pasti hafal liriknya.


Teringat lagi zaman sekolah dulu, ketika mendengar lagu ini dalam kereta tiap kali nak balik kampung. Waktu itu pakai cassette player. Belum ada CD lagi. Bila nak dengar balik lagu, kena rewind tape. Hehe kisah lama..

Jom layan dulu lagu yang aku maksudkan itu. Dari R. Azmi. Sekali-sekala layan juga kan?



Kalau ada nak bertanya selain kisah ini bolehlah ke FormSpring FTN

Related Posts with Thumbnails