Friday, February 19, 2010

Sape tengok drama Penunggu Gunung Raya semalam??

Sape tengok drama terbaru di TV3 semalam?? Tajuknya Penunggu Gunung Raya. Mak aih, bukan main seram lagi cerita tu. Walaupun drama bersiri 13 episod, tapi aku tengok kualiti dah macam cerita panggung wayang. Hebat. Suspen gile pulak tu. Cerita best, tapi seramnya dah naik taraf dari drama-drama sebelum ini. Makin ganas mekap, makin realistik, makin melampau. Tak sure la sesuai ke tak ditayangkan kat tv..malam jumaat pulak tu. Hishh..ape pendapat korang tentang drama Penunggu Gunung Raya nih? bakal hits ke?

Antara pelakon-pelakon drama seram ini termasuklah Fauziah Ghous, Zizan Nin, Emelda Rosmila dan ramai lagi. Drama ini diarahkan oleh Faisal Ishak dan skrip oleh Alfie Palermo


p/s : Giler seram cite nih. Tabik spring kepada pengarah drama ni. Memang ada kelas!

p/s/s : Gambar ihsan Google yer

p/s/s/s : Part paling seram aku rasa masa kat hospital tu..makcik katil sebelah tunjuk antu kat penjuru bilik..peh sadis jugak disitu. Terkujat gak aa selama 0.5saat. Lepas tu kontrol balikk..


Boleh baca sinopsis drama Penunggu Gunung Raya di sini





Untuk makluman, ni ada sinopsis aku kaut dari internet. Bukan penulisan aku ye. Kredit kepada penulis sinopsis ni.

Mengisahkan sebuah mimpi misteri yang sering menghantui empat individu, Azam, Intan, Mas dan Omar yang sebenarnya terikat dengan kisah silam masing-masing.
Kisah bermula dengan Azam (Zizan Nin) seorang penulis novel seram yang terkenal tetapi kehidupannya kusut akibat sering diganggu oleh jelmaan bekas teman wanita yang telah membunuh diri kerana terlalu kecewa selepas putus cinta dengannya.
Intan (Emelda Rosmila) pula seorang janda muda yang baru kematian suami dalam sebuah kemalangan jalanraya dan dirundung resah gelisah kerana merasakan kandungannya bukan anak manusia.
Manakala Mas (Fouziah Gous) pula diburu rasa ketakutan dan bersalah setelah membunuh kekasihnya, Datuk Kadir.
Hidup Mas pada dasarnya nampak bahagia kerana dilimpahi kemewahan selepas menjadi perempuan simpanan ahli perniagaan berjaya.
Namun, hatinya sentiasa tertekan lantas mengambil tindakan drastik dengan membunuh kekasihnya sendiri.
Berbeza pula dengan Omar (Sahee. D), seorang pemaju hartanah yang hanya mementingkan keuntungan dan sanggup membuat apa sahaja untuk mencari kekayaan.
Malangnya, Omar terpaksa berdepan dengan pelbagai masalah sejak cuba menerokai kawsan di Kampung Gunung Raya.
Mimpi-mimpi aneh inilah yang akan menyatukan kembali empat sahabat yang sudah lama terpisah hingga pulang ke Kampung Gunung Raya.
Ketika masih kanak-kanak, mereka berempat selalu dibuli oleh anak ketua kampung, Dayak (Atta Imran).
Suatu hari, mereka memperdayakan Dayak ke perigi berhantu yang terletak di tengah hutan. Dayak terjatuh dan mati.
Tanpa diketahui, darah Dayak telah membebaskan iblis iaitu Penunggu Gunung Raya yang dikurung dalam peti kuno di bawah perigi. Atas tunjuk ajar Lebai Awang (Rahhim Omar), mereka berjaya menumpaskan iblis tersebut.
Namun, hasil daripada kejadian tersebut telah menyebabkan mereka hilang ingatan dan dihantar ke bandar bagi memulakan kehidupan baru.
Namun, Tok Sumun (Rosli Sako) berasa sangsi akan kematian anaknya dan mahu menuntut bela. Maka, Tok Sumun telah menyeru kepada Penunggu Gunung Raya untuk terus mengganggu pembunuh anaknya.
Setelah sekian lama, Azam, Intan, Mas dan Omar kini merasakan nyawa mereka terancam selain diburu rasa ketakutan atas dosa yang dilakukan.
Segala misteri dan rahsia asal usul mereka bakal terungkai. Siapakah Lebai Awang sebenarnya dan apakah dendamnya dengan Mak Leha (Ibu Aida) yang telah mengasaskan Kampung Gunung Raya?

Jangan lupa basuh kaki sebelum tido!

1 feedbacks:

flygurl said...

wahh...
bila dah baca sinopsis citer ni...
rasa mcm best plak citer ni..
mlm td...tgk gitu2 je..

Post a Comment

Sila komen dengan bernas dan pandangan korang amatlah dialu-alukan

Related Posts with Thumbnails