Wednesday, June 23, 2010

Germany Kena Menang, Walaupun RTM Tak Nak Tayang Game

USA menentang Algeria. Kumpulan C yang masih terbuka peluang kepada semua pasukan untuk mara ke pusingan kalah mati. Kedua-dua pasukan boleh mara bergantung kepada keputusan perlawanan antara England dan Slovenia. Tapi aku yakin Algeria bersemangat apabila mencatat keputusan seri dengan England. 


FTN predict : Algeria seri dengan USA [2-2]

+ + + + + + +

England mesti menang untuk mara. Namun lawan mereka ialah Slovenia, yang sedang mendahului kumpulan dengan 4 mata. England gagal menunjukkan persembahan baik apabila hanya mampu seri kedua-dua perlawanan dan jaringan 1 gol sahaja. Rooney pula bertindak kurang matang apabila mengecam peminat sendiri. Aku rasa persembahan England kali ini sekadar indah khabar dari rupa. Eh betul ke? Kemana hilangnya kehebatan Rooney, Gerrard dan lain-lain?



FTN predict : England menang tipis [1-0]

+ + + + + + +

Australia juga perlu menang untuk pastikan kemaraan. Dengan syarat Germany tewas kepada Ghana (oh itu tidak mungkin terjadi). Jadi kepada Australia, aku rasa tak perlulah bersusah payah. Main biasa-biasa saja. Lagipun Tim Cahill dah kena red card.



FTN predict : Serbia menang [2-1]

+ + + + + +

Ok. Ini tak perlu ulas susah-susah. Germany harus menang dengan Ghana. Namun pasti ada tentangan sengit, sebab Ghana pasukan yang ada kekuatan fizikal yang mantap, dan satu-satunya pasukan benua afrika yang masih ada peluang mara. Agaknya semua vuvuzela dari penyokong South Africa, Cameroon dan Nigeria akan dikongsi bersama dengan penyokong Ghana hari ini. Dan seperti biasa RTM tak nak tayang live telecast. Sebaliknya memilih perlawanan USA vs Algeria yang aku tak tau siapa peminat mereka di Malaysia ini. Mungkin murah sikit nak tayang game tu. Dan harap-harap pengulas RTM dapat membezakan antara pemain Algeria, France dan Italy. Sebab Cannavaro itu pemain Italy, bukan France!



FTN predict : Germany menang [2-1]
HARUS!

+ + + + + + +

Sambil-sambil layan WC2010, minta jasa baik korang undi gambar aku please
Jangan lupa undi ye! rujuk entri ini untuk cara-cara mengundi

1 feedbacks:

AJ said...

dah vote bro...good luck..

Post a Comment

Sila komen dengan bernas dan pandangan korang amatlah dialu-alukan

Related Posts with Thumbnails