Wednesday, March 3, 2010

Separuh Traffik ku...Pergi - Anang


Ketika aku sedang update blog survey (ikut nasihat eyriqazz), aku terpandang statistic blog aku ni. Alahai..sikit je lagi nak mencapai target 100 uniques! ingat tak lagi aku pernah berazam nak mencapai angka 100 dalam post bulan lepas? kalau tak ingat sila rujuk sini. Sejak aku menyertai gengblogger, tidak dinafikan lebih banyak blog trafik datang. Kalau sebelum ini purata lebih kurang 20 uniques sehari, sekarang sudah meningkat sedikit demi sedikit. Ya, aku bukan bukan orang popular dan bukan blogger tegar. Tetapi angka yang berubah ini sedikit sebanyak memberi motivasi. Ranking ALEXA juga berubah dari 3juta kepada 2juta. Komentar pun bertambah, blogwalkers pun makin ramai. Aku gembira dengan perkembangan ini. Walaupun agak risau kerana pendapatan Nuffnang nampaknya tidak berganjak seminggu dua ini. Iklan pun jarang kelihatan. Apakah jumlah blogger yang semakin ramai menyebabkan iklan semakin kurang kelihatan? Nampaknya target untuk mendapat check pertama dalam masa 6 bulan pertama gagal disitu.

Tidak mengapa. Tidak sabar itu, bukan separuh dari Iman. Jadi aku kenalah bersabar. Aku pasti capai target 100 uniques tak lama lagi. Cabaran seterusnya pula, sudah tentu untuk maintain 100 uniques setiap hari!


GAMBARE!!


Nota Kaki Ayam :
Posting aku pada 1hb Mac
1. Edisi Bincang Bersama Blogger - Kes Adik Syafiah
2. Renovation Sempena Bulan March

Soalan Masa Tambahan:
Kenapa lepas aku pasang Disqus, makin kurang pula orang datang komen. Disqus tak best ka?

Related Posts with Thumbnails