Thursday, March 4, 2010

(TIPS) Bercinta di Blog dengan CommentLuv?

contoh blog yang ada CommentLuv - aku pinjam blog NurIstimewa kejap

Sejak aktif melawat blog-blog lain atau nama saintifiknya "Blog Walking" (ada juga panggil Blog Hopping, Blog Jogging, Blog Crawling, Blog Flying - semua ikut selera masing-masing), aku tertarik dengan satu plugin pada comment form beberapa blog popular. Comment Luv namanya. Senang nak perasan kalau ada nampak icon Hati (Heart, bukan Love ya).

Apa itu Comment Luv? Bila kita taip saja url blog, akan automatik latest feed dari blog kita akan tersiar di bawah komen kita. Secara tidak lansung, komentar lain di blog tersebut boleh lihat tajuk entri terkini blog kita. Kalau tak faham juga, aku pinjam ayat hasil carian google aku ni.
CommentLuv is a Wordpress Plugin and it works like this… When you comment on another site, CommentLuv will visit the site you entered when you make your comment and retrieve the heading or title of your latest blog post, tweet or Digg Submission. It will then display that heading under your comment when you click submit.

CommentLuv helps to show your readers that you want to share their information with your other readers and increase comments on your site. It gives both you and your readers a chance to share information and have a mutual interest in your blog.

Jadi, lepas aku sudah yakin dengan semua ini, tambah-tambah blog-blog popular yang menjadi rujukan aku pun memasang CommentLuv, aku yakin ini mungkin langkah yang bagus. Aku masih sedar blog ini belum lagi mempunyai trafik blog dan follower yang ramai, tapi aku harap dengan penambahan plugin CommentLuv ini dapat membawa perubahan pada blog FTN.

Apa yang aku nak bagitau semua..


Tapi bukan sekarang. Coming soon ye!

p/s : nampaknya Disqus tak bertahan lama di FTN blog..hehe

Related Posts with Thumbnails