Wednesday, March 10, 2010

Ini Review Pendek Episod Pertama Drama Asmaradana di TV3

Semua sudah tahu drama terbaru di Slot Samarinda TV3 bermula semalam. Kalau sebelum ini ada Rosyam Nor dan Emelda dalam Nigina, kali ini kita ada Tiz Zaqyah (Weehhuuu!!), Puteri Sarah (sedang PANAS), Iqram Dinzly (petang malam muka dia), Sam (hati berbunga), Mustapha Kamal, N.K, Wan Maimunah, Rozita "One Drop" Che Wan, dan Memey. Aku tak berapa kisah dengan list pelakon yang ramai-ramai ni. Yang kat hujung tu je yang rasanya daya penarik drama kali ini. Haha sungguh kejam.

ASMARADARA?? oh come on! FAIL!!





Okeh, episod pertama bermula dengan scene rombongan merisik Pak Lebai, kemudian di"reject" secara ganas dan terang-terangan oleh Narimah (Rozita Che Wan) yang melakonkan watak ibu kepada Azizah (Tiz Zaqyah). Rozita Che Wan merupakan seorang janda hot yang kematian suaminya. Narimah ada barah otak. Doktor kata hidupnya tak lama, 2 bulan je. Orang-orang kampung (especially Gossip Girls) tak suka sangat kat Narimah sebab cun sangat. Suami mereka semua tergila-gila kat janda hot tu. Sampai masa beli bawang tertonggeng sikit pun kena skodeng kat kedai runcit. Yang bini mengamuk, nak serang Narimah tak tentu pasal. Jijah siap kasi pelempang satu kat makcik Gossip Girls tu. Baru je kamera nak focus banyak kat Jijah, dah bukak kisah lama. Flashback time Narimah baru kahwin. Masa flashback tu watak Narimah dilakonkan oleh Memey. Kat situ, Wan Maimunah declare putus dengan anak lelakinya sebab berkahwin dengan orang biasa. Kononnya mereka berdarah kerabat. Pastu terus scene suaminya terbujur kaku sudah meninggal dunia.

Haaa..tunggang langgang review episod pertama aku. Jangan lupa saksikan episod 2 malam ini! 10.30malam tau. Jangan silap pulak. Takde drama nama Asmaradara. Lain macam bunyinya tu. Mungkin watak Rozita Che Wan tak lama dalam drama ini. Sebab dia ada barah otak. Mungkin lepas ini dia tak ada lagi. Jadi bolehlah kita focus kepada Tiz Zaqyah. Tapi apa-apa pun, aku pasti ada pesanan dari Narimah untuk semua peminat Asmaradana.

Sempat lagi tu ye!

p/s : aku bukan agen ya. tapi aku kasi promosi je..haha

Related Posts with Thumbnails