Friday, March 5, 2010

Aliff Firdaus Yang Sedikit Pelik (pada aku je)


Selamat Malam bloggers.

Kali ini aku nak buat review sedikit, atau lebih tepat lagi komen aku terhadap episod terbaru Aliff Firdaus. Baru je habis sat tadi. Aku bukan lah pengikut setia drama ini dan juga bukanlah peminat Siti Nurhaliza (eh ada kaitan??) Isteri aku selalu follow drama ini, secara tidak lansung aku melihat juga. (TV ada satu je, sebab belum menang LCD 32 inci lagi..hehe)

Okeh, terus terang dari awal episod pertama (masa tu anticipate sebab baru lepas Nur Kasih), aku dapati ada satu "flaw" yang menyebabkan aku kurang tertarik dengan drama Aliff Firdaus ni. Tak pasti la sama ada salah TV atau mata aku, tapi make up para pelakon seperti sedikit over. Jelas sangat make up, atau dengan kata lain..tebal sangat! Especially watak imam dan emak Aliff tu, tona warna muka dan tengkuk tak sama lansung! Cubaan nak buat Nasir Bilal Khan nampak tua dan alim kurang menjadi. Setuju tak?



Seterusnya, aku nak komen sikit episod hari ini. Maaf aku tak pasti episod ke berapa daa. Okeh ceritanya bila keluarga Moin (peh nama) datang menyampaikan hajat nak meminang Dira (heroin drama ni). Kemudian emak Dira meminta pandangan Tok Imam mengenai perkara itu sebab mereka tahu tentang hubungan Dira dan Aliff. Pastu tukar scene dan ntah dari mana datang, orang ramai pegi serbu rumah Dira sambil jerit "ada orang dalam rumah tu!" macam pyscho. Bukak je pintu, ada 2 mamat ni terus pegi ke bilik Dira dengan konfiden sambil menunjuk ke arah satu bungkusan selimut, dimana Moin si jahat berdiri. Dan-dan tu juga la diserbu masjid dengan harapan nak nikahkan mereka sebab berkhalwat. Moin pulak muka toye jek.

Tup tap tukar scene besok pagi. Yang aku paling bengkek tu si Moin dah siap pakai baju nikah, Dira siap mekap cun dengan baju kurung sekali. Dan dalam keadaan semua dah sedia nak bernikah, Tok Imam pulak cakap "Melihat pada bukti, mereka disahkan berkhalwat dan saya akan nikahkan mereka sekarang" (lebih kurang gitu la kut). Adoiii...OBVIOUS sangat la weh. Aku tak pasti la kalau orang yang ditangkap khalwat dinikahkan dalam keadaan yang berseri penuh mekap gitu.

Pastu tunggu dulu, (cliche sangat) Hero datang selamatkan keadaan. Aliff datang kacau majlis. Bawak dua orang saksi, kawan ngok ngek Moin tu sambil memberitahu perkara sebenar. Pastu ni pun cliche gak ni, Aliff nak guna kesempatan majlis tu nak bernikah dengan Dira! tapi waittt! Emaknya pulak tak setujuuu! Omaigattt! Bersambunglah jawabnya.

Sekian, komentar Aliff Firdaus untuk malam ini.

Related Posts with Thumbnails