Tuesday, March 9, 2010

Kalau Budak 11 Tahun ini Normal, Patutnya Tak Buat Hal Macam ini



Gambar ini bukan hasil portraiture shoot ataupun gambar studio untuk passport. Kalau korang perasan, latar itu mesti selalu nampak dalam cerita CSI. Ini gambar penjenayah. Penjenayah muda yang baru saja berusia 11 tahun. Tatkala kawan-kawan lain yang sibuk memikirkan tentang ps3, kartun transformers, ben10, main bola petang-petang dan sebagainya tapi berbeza pula budak ini. Dia berani menggunakan senapang untuk menembak kepala teman wanita bapanya yang mengandung 8 bulan. Tapi hajat aku menulis bukan sebab cerita budak belum akil baligh ini. Kalau sesiapa yang berminat nak membaca kisahnya, tolong guna enjin carian dan taip Jordan Brown.

Aku nak bawa perhatian korang semua kepada satu laporan berita ini. Dipetik dari Harian Metro. Biasalah, cerita yang panas-panas sudah tentu dari situ. Kisah yang ada sedikit persamaan dengan mukadimah tadi. Kes jenayah yang melibatkan budak-budak belum baligh (mungkin sudah kut?) berusia antara 11 dan 12 tahun. Tapi sebelum itu, nak ajak korang bayangkan sikit. Cuba bayangkan wajah budak berumur 11 tahun... sudah? Comelkan? Ada yang tembam, ada yang kurus, ada yang pakai spek tebal, dan macam-macam. Tapi dalam banyak-banyak budak comel ni, ada pula yang gila seks. Ish ish, aku tak tipu. Sebab kat Kuala Terengganu ada budak 11 tahun yang gila seks!

KUALA TERENGGANU: Mereka baru berusia 11 dan 12 tahun, namun pendedahan seks melampau menyebabkan dua beradik itu layak digelar perogol junior apabila tergamak menjadikan sepupu berusia lapan tahun sebagai tempat memuaskan nafsu mereka.
Dorongan kuat melakukan seks memaksa pasangan adik-beradik yang masih bersekolah di tahun lima dan enam itu bertindak berani apabila melakukan hubungan terlarang di atas katil dalam sebuah bilik di rumah nenek mereka di Manir, di sini.

Terkejut tak? Tak sangka begitu "maju" budak-budak sekarang. Berani sungguh. Bahana video lucah. Tapi dari mana mereka mendapat video lucah? Dan mengapa ahli keluarga lain tidak tahun kewujudan video lucah didalam rumah itu.

Bila jadi kes-kes macam inilah yang aku rasa ada baiknya juga bila mak bapak periksa bilik anak-anak, periksa beg sekolah anak-anak macam dulu-dulu. Sekurangnya bila ada benda-benda yang tak patut budak 11 tahun tengok boleh ditapis awal-awal. Jangan bagi anak-anak keluar sewenang-wenang. Takut mereka singgah ke cybercafe pula.

Apapun, harapnya kes sebegini merupakan kes terpencil di Malaysia. Dengan kata lain, budak dua orang ini "special case", dan budak-budak 11 tahun lain di Malaysia adalah normal. Mereka sepatutnya bermain, tengok kartun dan bergembira dengan kawan-kawan. Cuba tengok gambar di bawah ini, ceria bukan?

gambaran budak-budak 11 tahun macam ini yang ingin kita tengok


Taknak la macam ini..tengok pun tak lalu. Mandom semacam je muka. Budak-budak kena happy. Tonton Spongebob sudah! Dan tak perlu gatal tangan pergi membeli aksesori merepek di kedai-kedai yang merepek. Beli aiskrim pop sudah!

bukan gambaran 11 tahun yang macam ini!


Related Posts with Thumbnails