Tuesday, May 11, 2010

Awak Ni Cikgu Ke?

Jangan silap..ini bukan bro Eyriqazz tau


"Awak ni cikgu ke?"

Ini merupakan soalan yang aku dapat di Formspring aku hari ini. Aku tak pasti siapa yang tanya, tapi di sini aku nak jelaskan. Aku bukanlah seorang cikgu. Tapi setahu aku, Zara seorang cikgu.

Rasanya soalan ini timbul sebab aku mulakan segmen Nihongo 101 barangkali. Aku bukanlah seorang cikgu bahasa Jepun. Sekadar berkongsi pengetahuan aku dalam bahasa Jepun. Untuk pengetahuan, aku pernah belajar bahasa Jepun 7 tahun lepas sebelum melanjutkan pelajaran ke sana.

Jadi sedikit sebanyak aku faham bahasa Jepun. Mungkin dah agak "berkarat" sikit. Jadi sebab itu aku adakan segmen ini, disamping aku mengulangkaji bahasa Jepun, aku nak berkongsi dengan semua.
Walaupun sekadar asas saja, asalkan ada yang boleh manfaat daripadanya aku cukup gembira.

Kalau ada yang nak bertanya tentang bahasa Jepun, dan apa-apa berkaitan dengan Jepun (kecuali anime sebab sudah tak ikut sangat), dipersilakan. Yang mana aku boleh bantu, aku cuba.

Apa pun, terima kasih kepada yang bertanyakan soalan itu di Formspring.


Dah cuba FormSpring FTN? Malu bertanya sesat dalam blog!

Related Posts with Thumbnails