Tuesday, August 24, 2010

Baby, It's Time For Mercun

Photobucket
Gambar hiasan (sumber Kosmo)

Sorry babies, it's time for us to make the headlines. Sekarang sudah tiba masa penampilan peserta-peserta Juara Mercun untuk menghiasi dada akhbar. Dan aku jangkakan isu buang bayi akan reda sekejap. Surat khabar pun macam blog juga, keyword sekarang sudah tukar jadi mercun. Semua berpusu-pusu nak laporkan tentang program realiti terbaru "Juara Mercun". Trafik, trafik! Haha

Kejadian yang berlaku di Terengganu baru-baru ini memang kelakar. Dah baca artikel di Kosmo hari ini? Khairul Ariff Ayub dilaporkan maut akibat letupan mercun yang dibuat oleh bapanya sendiri. Sukar nak faham tindakan sesetengah orang. Dah tak ada cara lain nak bonding dengan family? Cuba baca petikan laporan akhbar tersebut :
"Mercun-mercun yang dibuat sendiri itu mahu diletupkan pada malam raya nanti. Mereka mengharapkan letupan itu boleh didengari sehingga beberapa kilometer," kata penduduk itu.
Untuk apa?

p/s : Yang buang bayi pun Melayu, yang main mercun pun Melayu. Majulah sangat!

5 feedbacks:

Ili Shaheera said...

Kita berkaliber ( :

Hazzy Ishak said...

kan dah kata

azieazah said...

Bagusssss...! Like father like son like grandson...!


ambikkkkk!

maslinamansor said...

maju dengan benda2 tak bagus....

.sweet-ants. said...

dlu kecik2 suke main mercun padi letup ats tangan je. terer x beb?
opsss kantoi.

Post a Comment

Sila komen dengan bernas dan pandangan korang amatlah dialu-alukan

Related Posts with Thumbnails