Friday, February 26, 2010

Kena Bogel Untuk Ambil Peperiksaan? Waddehek Man!

Suasana peperiksaan di Malaysia. Jarak meja dalam 2 kangkang kera

Serius man!! (bukan man..tapi mengg). Ape kes kena bogel dulu baru boleh ambil peperiksaan? Tapi ini kisah betul-betul ini. Bukan tipu-tipu. Tapi aku tak pasti la betul-betul sohih ka. Tapi aku ada terbaca kisah ini beberapa minggu lepas. Tapi nasib baik tak berlaku di negara kita. Kalau tidak sudah tentu peperiksaan tak boleh dijalankan. Mana tak, semua kena cover badan..tak boleh tumpu perhatian nanti beb!

Baca lebih lanjut kes luar biasa ini




Tapi sebenarnya takde lah bogel pun. Tapi menghampiri pembogelan la nih. Kes berlaku di Chennai India. Bila pelajar-pelajar di Tamil Nadu yang bakal menduduki peperiksaan Mac depan, tak boleh memakai kasut, stokin, dan tali pinggang. Semua ini gara-gara ingin mengelakkan mereka meniru di dalam peperiksaan.

Sekarang ini pelajar sudah advance. Tak main toyol-toyol di tangan atau kalkulator (ceh macam experience je). Kat kasut pun jadi, tali pinggang pun jadi. Belakang jam pun boleh selit kertas ape. Haha.


Tengok nih, yang perempuan pun ganas juga "toyol" nya.


Ni baru betul talian hayat ni


Oh, ini petikan berita yang berkaitan dengan topik asal entry ni. Tapi rasanya tak sampai bogel budak-budak nak ambil peperiksaan. Hehehehe
CHENNAI: Pelajar di Tamil Nadu yang menduduki peperiksaan Mac depan, tidak dibenarkan memakai kasut, sarung kaki dan tali pinggang ketika di dalam dewan.

Mereka juga dilarang memakai jam tangan, membawa telefon bimbit, kalkulator dan kertas. Semua aksesori dan peralatan itu mesti diletakkan di luar dewan peperiksaan.

Seorang pegawai direktorat peperiksaan negeri di selatan India itu berkata, larangan keras itu dikuatkuasakan bagi mengelak pelajar daripada meniru ketika peperiksaan. - Agensi

Apa pun, janganlah meniru semasa peperiksaan. Tak baik untuk kesihatan tau. Nanti jadi macam mereka ni atau pun diorang ni. Tak pun mamat dua orang ni. Dah la kantoi meniru, keluar surat khabar pulak tu. Ish ish..memang cari publisiti betul..Haha

STOP! Don't Cheat and Pass!


SOURCE : Berita Harian, Google.com

5 feedbacks:

sweet.ants said...

ade kt jepun kot mmg sume telanjang bulat masuk exam hall..isk seb baik kt msia x camtu

From The News said...

yeke? tak tau pulak kisah tu.
tapi jepun ni pun gila jugak kadang2..slalu buat bende merepek2..
huhu

Zephyr said...

tapi tak hairanle kalu sampai extreme gitu sebab ramai gak yang pakai tudung ni menipu dengan pakai walkman & handphone dalam tudung tu...

Hazman said...

gambar yang dalam tiru dalam bra tue besh giler

From The News said...

cett..kalo gambar camtu je best yer..hahaha

itu tahap dewa punya toyol keke

Post a Comment

Sila komen dengan bernas dan pandangan korang amatlah dialu-alukan

Related Posts with Thumbnails