Sunday, May 22, 2011

Tragedi Tanah Runtuh di Hulu Langat

Pertama sekali, mari kita sedekahkan bacaan surah Al-Fatihah kepada mangsa-mangsa tragedi tanah runtuh yang berlaku di Hulu Langat, 21 Mei 2011. Mereka yang menjadi mangsa merupakan anak-anak yatim, dan penjaga mereka.

Photobucket

Hari ni sepanjang hari aku ke merata tempat. Lansung tak sempat nak menonton berita. Lewat petang tiba-tiba rasa nak check phone, bukak surat khabar online semua dengan headline "Tragedi Tanah Runtuh". Kali ini tragedi menimpa sebuah di Rumah Anak Yatim Al-Takwa FELCRA Semungkis, di Hulu Langat. Daripada laporan-laporan akhbar/berita yang aku baca, setakat entri ini ditulis 5 orang disahkan maut. 12 orang sudah berjaya diselamatkan. Jumlah mangsa yang tertimbus adalah 24 orang. Bermakna ada lagi 7 orang lagi masih belum diselamatkan.

Tak perlu tulis panjang, kerana laporan terkini boleh disemak di semua akhbar online. Lebih bagus tengok berita 12 malam ini untuk update. Sesungguhnya berita tragedi sebegini memang menyedihkan, apatah lagi bila berlaku kepada golongan anak-anak yatim.


Photobucket
keadaan Rumah Anak Yatim Al-Takwa

Akhir sekali, harapan aku tiada mana-mana parti politik akan mengambil kesempatan dalam isu ini. Kalau ada YB buat statement-statement cilaka, memang kuajaq. Kejadian sudah berlaku, dan tolonglah siasat puncanya. Khabarnya ada satu construction sedang dijalankan berhampiran dengan rumah anak yatim terbabit. Ditambah dengan cuaca hujan yang berterusan menyebabkan kawasan tepi bukit itu runtuh.

0 feedbacks:

Post a Comment

Sila komen dengan bernas dan pandangan korang amatlah dialu-alukan

Related Posts with Thumbnails