Saturday, May 28, 2011

Biar Betul Weh. Ini Video Ajak Menari ke Bromen?

Aduh, terkedu seribu bahasa bila ada member letak kat Facebook video clip ni. Nama penyanyi Prema Yin, macam pernah lihat live kat tv rancangan MHI ke 8TV Quickie kut. Ntah tak ingat. Tapi yang aku ingat dia menyanyi lagu english memang sedap. Tapi kau orang jangan terkesima dengan video clip satu lagu melayu dia ni. Directed by pelakon/model Gambit Saifullah. 

Bukan nak kata lah kan, kualiti video memang cantik tapi content dia memang memang memang tak sesuai lansung dengan budaya kita. Aku tak tau la kut kut ini yang dikatakan "SENI". Sebab aku tak belajar jurusan tu. Tapi kalau lakonan dalam clip macam tak sejajar dengan lagu dan penuh dengan adegan ala-ala "mat saleh", aku rasa lain macam lah. Tarian pun honestly kelakar weh. Macamana tergamak buat storyline macam ni hah? Dan how come Prema Yin sanggup menari dengan undies lepas tu atas katil, lepas tu ending macam nak "eh eh" je dengan Shah Jazle, yang sebutan bunyinya macam Jazel tu. 

Aku nak embed video pun macam segan ah. Aku letak a few screencaps je. Kalau korang nak sangat tengok, pegi lah search kat Youtube. Aku rasa local TV pun tak tentu tayang..kalau keluar RTM memang aku tabik spring ah

Photobucket

Photobucket
menari depan fridge dengan baju tido? heh

Photobucket
tak cukup menari lagi, tapi kena bukak baju sket

Photobucket
Last-last tarik pegi sofa? Wadehek meng!

Kenapa kena ada unsur "seksual" dalam video clip lagu artis tempatan eh? Is that the only way to sell the song? Or sebab tajuknya Marilah ehem ehem gitu? Looking foward to read others views and opinion on this issue. What do you guys feel after watching the clip?

*all pics are screencaps from "Marilah" Video Clip

2 feedbacks:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Gambit yang buat >.<"

Kenapa takde sensitiviti langsung?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Plus, Shah Jaszle?

Ewww~


(lepas tengok screenshot terus tengok YouTube)

Menyedihkan.

Post a Comment

Sila komen dengan bernas dan pandangan korang amatlah dialu-alukan

Related Posts with Thumbnails