Showing posts with label Analisis Kosong. Show all posts
Showing posts with label Analisis Kosong. Show all posts

Tuesday, May 25, 2010

Cari Batu Nisan di Hilang Tower?


Dah berminggu Drama Adamaya tamat di TV3 dan sudah pun diganti dengan Syah Jihan. Tetapi masih ada keyword Drama Adamaya mencapai blog kerdil aku ini. Tak sangka dalam hari isnin yang sangat slow, ada juga yang masih mencari tentang Drama Adamaya. Mungkin sebab terpikat dengan kecomelan adik Mia Sara kut. Tengoklah di analytic result nuffnang tu, Penunggu Gunung Raya pun ada lagi. Walaupun aku tak berapa suka 2nd Half drama yang merapu itu.

Paling aku tak tahan, yang terakhir tu.."bayangan batu nisan ni hilang tower". Aku rasa dia maksudkan highlands towers. Kalau nak baca cerita tu boleh check kat blog Sham Ondscene.

Dah cuba FormSpring FTN? Malu bertanya sesat dalam blog!

Monday, May 10, 2010

(TIPS) Sebab-sebab Trafik Blog Merundum di Hujung Minggu

Macam kejatuhan ekonomi dunia..(ekonomi dunia aku)


Ini hasil kajian terhadap blog sendiri (baca = From The News). Aku dapati daripada analytic Nuffnang, Get Clicky dan lain-lain memang trafik secara semula jadi akan merundum. Walaupun aku blogwalking seperti biasa, komen di blog-blog seperti biasa..tetapi trafik sangat slow. Dan akan jauh berbeza berbanding hari bekerja.

Apakah agaknya punca blog FTN tidak mendapat tempat di hati pembaca blog di hari minggu? Adakah kerana aku kurang memaparkan kisah personal yang hangat? Adakah kerana aku tidak menulis kisah-kisah artis seksi? Tidak, tidak, tidak sama sekali. Hasil soal selidik aku berjaya menghasilkan kesimpulan berikut. Mungkin boleh dijadikan research paper..haha

Tuesday, February 23, 2010

Analisis Itu Penting untuk Maju Ke Hadapan

Hari ini aku cuba buat analisis terhadap blog FTN. Ala-ala KPI juga. Sekali-sekala nak tengok prestasi blog sendiri. Apakah tips-tips yang aku baca di blog-blog otai semua membawa perubahan atau tidak?

Kali ini aku hanya melihat kepada keywords yang membawa trafik ke blog ini. Mari kita terjah blog sendiri..haha



Dikutip dari ALEXA
Yang bertanda biru tu semua keywords yang berkait. Ada 7 keyword yang hampir sama. Bermakna banyak juga yang tersesat ke blog FTN ni akibat keyword AEON MELAKA. Ataupun mungkin masih ramai yang ingin mencari cerita tentang letupan di Jusco Melaka . Kira antara topik hangat cerita letup-letup ni nampaknya. By the way, EXPLOSION dengan EXPLOTION sama tak? rasanya macam salah eja je tuh kan? Satu lagi LFA fighter jet. Setahu aku takde pulak aku buat entry pasal kapal terbang jet. Tapi bila aku check balik, rupanya mungkin tersilap dengan entry LEXUS LFA concept car. Tapi tak tau pulak ada fighter jet? Pastu cuba tengok no 6. "Orang hilang di terengganu". Hahaha kelakar jugak. Kenapa nak cari orang terengganu kat blog FTN ni? Agak konfius di situ.




Dikutip dari ALEXA jugak
Nampaknya search terms paling banyak adalah Melaka. Memang betul kisah AEON Jusco meletup tu memang MELETUP. Hehe. Aku tak pasti macamana "thenewsz" boleh ada, mungkin kebetulan bunyi dah dekat-dekat tu, termasuk sekali dalam list kut. Cuba tengok dua search terms kat bawah tu. "Pakistani" dan "Jadi". Rupanya entry aku pasal Google yang bawak term pakistani masuk blog ni. 




Dikutip dari Nuffnang 
Okeh, kali ini dari Nufnang pula. Nampak ada perbezaan dengan statistik dari Alexa. Tolong abaikan hits count tu. Sikit sangat. Tapi takpe, aku akan berusaha untuk meningkat trafik sampai 8 ribu sehari. Hahaha. (Mimpi). By the way, since baru-baru ini aku menulis pasal drama TV3 Penunggu Gunung Raya, top 4 keywords semua menuju ke entry tersebut. Mungkin ia cerita yang baru, keyword yang bakal meletup selepas NUR KASIH barangkali? Remy Ishak tu barangkali kes pukul dia dengan Umi Nazeera la kut. Yang lain-lain tu kes kemalangan BMW di senawang baru-baru ini, atau in senawang..hehe


Okeh, itu saja analisis blog sendiri kali ini. Aku tak sure apa yang boleh aku buat daripada analisis ini. Sekadar mengisi masa malam ini. Tapi objektif aku tetap nak menjana trafik sehingga 8ribu sehari. Maybe weekend lebih sikit..dalam 10ribu ke. Hahaha (Mimpi lagi)

Oh, satu lagi aku dapat dari ALEXA, blog aku load average dalam 1.718 saat. Kira ok la tu kan?

Related Posts with Thumbnails