Showing posts with label Asmaradana. Show all posts
Showing posts with label Asmaradana. Show all posts
Wednesday, May 5, 2010
Drama Asmaradana Episod Akhir : Akhirnya Tamat Dengan Satu Tembakan Azizah
Drama Asmaradana berakhir sudah. Episod akhir yang sudah dijangka jalan ceritanya. Sangat tipikal. Apa boleh buat, mungkin itu sudah lumrah drama melayu. Amran yang gila menyerang keluarga Azizah lagi. Orang gaji dibunuh, Suami Azizah pun kelihatan terbunuh. Azizah pula tak reti-reti nak telefon polis dan sebagainya. Mendapati Amran ada di dalam bilik anak-anaknya sambil mengacu pistol kepada mereka. Jadi?
Saturday, April 24, 2010
Kali Ini Betul-betul Tentang Adamaya dan Asmaradana. Rumusan Minggu Ini
Okay. Pertama sekali, maaf sebab aku berniat nak post tentang Adamaya vs Asmaradana tempoh hari, tapi lain pula jadinya. Macamana boleh tertulis tentang Puaka Hip Hop Gunung Raya itu pun aku tak berapa pasti. Mungkin sebab geram tengok muka versi Paper Mache dia.
Siapa tengok Adamaya kelmarin? Dah makin hangat kisah Maya dan Adam. Tak lupa juga mereka sudah ada anak yang comel bernama Amani (lakonan adik Mia Sara). Walaupun mood cerita sedikit terganggu dengan kisah Shazlin dan mamat sape nama ntah serta Stalker comot dia tu. Wah semua orang nak ada stalker, adakah drama-drama TV3 kali ini semuanya bertemakan stalker? Haha.
Siapa tengok Adamaya kelmarin? Dah makin hangat kisah Maya dan Adam. Tak lupa juga mereka sudah ada anak yang comel bernama Amani (lakonan adik Mia Sara). Walaupun mood cerita sedikit terganggu dengan kisah Shazlin dan mamat sape nama ntah serta Stalker comot dia tu. Wah semua orang nak ada stalker, adakah drama-drama TV3 kali ini semuanya bertemakan stalker? Haha.
Wednesday, April 14, 2010
Drama Asmaradana Sudah Masuk Episod 17, Raja Marlia Kena Strok! Azizah Maintain Cool
sekali tulis Asmarada dalam bahasa Jepun pula
Dah lama aku tak cerita tentang drama Asmaradana. Sejak "busy" dengan Lisa Surihani dan Adamaya di waktu petang, aku lupa nak menulis tentang Tiz Zaqyah dan Shaheizy Sam dalam Asmaradana. Dalam episod kali ini, Raja Marlia terkena strok ketika nak pasang sihir pada Azizah. Dia lumpuh separuh badan, dan Azizah sanggup berhenti kerja untuk menjaga mak mertuanya. Banyak shot-shot nak tunjuk betapa gigihnya Azizah menjaga mak mertuanya. Raja Marlia nampak macam menyesal, tapi sebab dah tak boleh cakap, dia sekadar usap-usap rambut Azizah je masa dia tidur. (touching la sangat..)
Tapi ending dia "Assalamualaikum" je..wah wah, nampaknya Azizah dicari Amran lagi!
Norish Karman sebagai Raja Marlia yang kena strok tu
Apa yang pelik sikit dalam episod 17 :
1. Keadaan muka Raja Marlia berubah-ubah ikut shot angle. Kejap mulut ke kiri, pastu ke kanan.
2. Mana anaknya Azizah? Aiman dan Aina..tak nampak batang hidung pun? Masuk tidur pun berdua je
3. Azizah maintain comel walaupun setakat duduk rumah je (eh standard Tiz Zaqyah la tu!)
Kalau ada nak bertanya selain kisah ini bolehlah ke FormSpring FTN
Thursday, April 8, 2010
Kenapa Perlu Pulang Ke Rumah Segera Pada Hari Khamis
Oopss..sambut sayang, sambuttt!
Huihs..Pantang sebut malam jumaat, pasti semua terbayang-bayang. Kena pula tengah hujan lebat petang-petang ini. Sejuk aje..Mata pun cepat lena. Oi oi.. kemana tu..
Sebenarnya, kena pulang cepat sebab nak tengok Drama Adamaya di TV3 tu la. Lakonan Lisa Surihani tu. Dia dah nak kena kahwin dengan Adam. Episod semalam dia dah bertunang. Lepas ini tunggu nak kahwin pula. Boyfriend dia pula tak habis-habis dengan aksi kelakar, macam nak menangis tu. Dan ketika kawan Maya pun macam berminat dengan ketampanan Adam. Hehe memang lawak.
Tuesday, April 6, 2010
Jangan Lupa Tonton Lisa Surihani dalam Drama Adamaya di TV3, 6.30 petang nanti!
Drama Terbaru 6.30ptg : Adamaya
Wah, seronok betul. Drama Na O Mei sudah tamat. Episod akhir agak mengelirukan. Aku yakin itu taktik kotor nak buat sambungan. Tapi tidak mengapa. Drama penggantinya lebih hebat! Sebab apa? Sudah tentu sebab heroinnya ialah Lisa Surihani!
Sedikit sinopsis tentang drama Adamaya ini;
Ia mengisahkan Adam dan Maya dijodohkan keluarga masing-masing atas sebab yang kukuh. Selepas kahwin, Adam membawa Maya berbulan madu di kabin kegemarannya di kawasan pendalaman untuk mengenali Maya lebih dekat lagi.
Barulah Adam tahu isterinya suka berjalan dalam tidur dan rasa bertanggungjawab menjaga keselamatan isterinya walaupun Maya tidak menyukainya. Bagaimanapun, Adam sedar bulan madu mereka bukan hanya berdua, tetapi ada orang ketiga, Dani yang sentiasa mengintip mereka.
Dani adalah kekasih Maya di universiti dan dia sering mendesak Maya meninggalkan suaminya, tetapi Maya enggan kerana babitkan keluarga. Adam pula melayan Maya dengan baik. Beberapa tahun berlalu, mereka bahagia dengan kehadiran anak lelaki berusia empat tahun namun rumah tangga Adam dan Maya bergolak dengan kehadiran Dani yang berusaha pelbagai cara untuk mendapatkan Maya. Dani juga sanggup menceraikan isterinya kerana cintanya pada Maya.
Labels:
Adamaya,
Akasia,
Asmaradana,
Drama Melayu,
Drama TV3,
Lisa Surihani,
Review Drama,
Tiz Zaqyah,
TV3
Thursday, March 25, 2010
Argh, Macamana Aku Boleh Termiss Drama Asmaradana Semalam!
Tengok! Dah Marah la tu
Ceritanya begini. Aku pulang dari kerja seperti biasa. Dan masih gagal melayari laman GengBlogger. Mungkin masih diselenggara. Tapi tidak mengapa. Aku surf blog-blog kebiasaan aku. Aku layan Aduan Rakyat. Kemudian masa aku mencari ilham untuk posting seterusnya, aku menjadi blur. Seolah-olah berada di alam lain. Aku dengar gelak tawa disekeliling. Lepas itu aku nampak Saiful Apek tengah temubual Sharifah Shahirah. OMAIGAT!!! Ini sudah Jangan Tidur Lagi! Wadehekk meng!!
AKU TERLEPAS DRAMA ASMARADANA LAKONAN TIZ ZAQYAH ITU!!!
p/s : tapi tidak mengapa, youtube dan streaming tv3 boleh tengok lagi..waddebigdeelmeng!
Thursday, March 18, 2010
Thursday Back to Back Drama : Penunggu Gunung Raya dan Asmaradana
Minggu lepas aku miss 1 episod Penunggu Gunung Raya. Tapi nasib baik boleh "catch up" kat TV3 online. Jadi aku sempat nonton sebelum episod ke-5 malam tadi. Bukan main lagi drama ini. Dah makin menjadi-jadi pula seramnya. Dengan scene-scene yang lebih menakutkan.
Keliru juga aku macamana drama ini boleh lepas ditayangkan. Macam dah keterlaluan pula. Dengan babak pemujaan dan sebagainya. Watak-watak seram pula bukan main hebat lagi. Ala-ala campuran horror flick Jepun dan Hollywood.
Kali ini, Damak sudah muncul. Dalam keadaan seperti Zombie. Siap bawa lastik kayu dia. Azam dan adik-beradiknya sudah mula mengingati kisah mereka ketika kecil. Agak susah nak faham juga jalan ceritanya.
Tapi apapun, make-up memang berjaya dalam drama ini. Rasanya produksi Aliff Firdaus kena belajar sikit dari mereka. Hehehe.
Keliru juga aku macamana drama ini boleh lepas ditayangkan. Macam dah keterlaluan pula. Dengan babak pemujaan dan sebagainya. Watak-watak seram pula bukan main hebat lagi. Ala-ala campuran horror flick Jepun dan Hollywood.
Ini adik-beradik Damak
Kali ini, Damak sudah muncul. Dalam keadaan seperti Zombie. Siap bawa lastik kayu dia. Azam dan adik-beradiknya sudah mula mengingati kisah mereka ketika kecil. Agak susah nak faham juga jalan ceritanya.
Tapi apapun, make-up memang berjaya dalam drama ini. Rasanya produksi Aliff Firdaus kena belajar sikit dari mereka. Hehehe.
Wednesday, March 17, 2010
Kerana Letih, Maka Aku Akan Round Up Besok
Ya. Kalau waktu-waktu begini, pasti entri mengenai drama lakonan artis "feveret" akan muncul. Tapi tidak malam ini. Kerana aku terlalu letih. Jadi esok sajalah aku rumuskan untuk minggu ini. Mungkin sebab aku boring tengok "reality show" mencari "TOP" host. Aku kurang faham motif lagu berunsur peperangan, ala-ala cerita 2012. Habis "suspense" lah kut.
Tuesday, March 16, 2010
Aku Kesian Kat Azizah, Jadi Aku Tulis Lagi Pasal Asmaradana
So, last week kali terakhir melihat watak Narimah dalam drama Asmaradana (barangkali). Mungkin kalau dia muncul pun, dalam mimpi Aziza kut. Atau dalam bentuk Memey? Tapi seperti dijangka, Azizah akan tinggal bersama keluarga Tengku Malia, Rafeah, Tengku Farouk serta anak-anak angkat dia dalam rumah besar gila yang ada 8 bilik!! (ntah betul ke tidak).
Puteri Sarah sebagai Mimi
Labels:
Asmaradana,
Drama TV3,
Puteri Sarah Liyana,
Review Drama,
SEO,
Shaheizy Sam,
Tiz Zaqyah,
TV3
Thursday, March 11, 2010
Aku Rasa Letih Nak Tulis Pasal Drama Asmaradana Tapi Sebab Tiz...
NK sebagai Raja Marlia
Sudah 4 episod Asmaradana. Perlahan-lahan jalan cerita sudah boleh dihidu. Watak "kerek" kali ini akan dilakonkan oleh Norish Karman dan Wan Maimunah. Nampaknya watak Rozita Che Wan tamat di episod kali ini. Heroin baik dan cun, Tiz Zaqyah akan tinggal bersama dengan keluarga pakciknya. Terpaksa la dia berdepan dengan mak sedara dan nenek yang anti dengan dia. Kita tengok minggu depan pula.
Wednesday, March 10, 2010
Realiti Show Sangat Predictable
Gimik tetap gimik. Walau macamana sekalipun caranya, realiti show sangat predictable. Kononnya, peserta peringkat akhir (biasanya yang ditayangkan di TV) sudah disaring daripada sessi ujibakat yang diadakan. Tapi bila tiba peringkat akhir, seperti skrip drama, pasti ada beberapa calon yang memang tidak layak. Sekadar memberi variasi dalam barisan peserta.
Teringat Amazing Race. Dalam setiap musim, pasti ada pasangan Gay, couple muda yang sering bergaduh, pasangan Bapak Anak @ Mak Anak, pasangan Nerds dan sebagainya. Ia seperti sudah dirancang. Semua mengejar rating. Itu tugas mereka. Tapi aku yang terpaksa menonton. Walaupun sudah tahu "jalan cerita" nya, terpaksa menonton.
Sebab aku nak tengok Asmaradana!!
Teringat Amazing Race. Dalam setiap musim, pasti ada pasangan Gay, couple muda yang sering bergaduh, pasangan Bapak Anak @ Mak Anak, pasangan Nerds dan sebagainya. Ia seperti sudah dirancang. Semua mengejar rating. Itu tugas mereka. Tapi aku yang terpaksa menonton. Walaupun sudah tahu "jalan cerita" nya, terpaksa menonton.
Sebab aku nak tengok Asmaradana!!
Ini Review Pendek Episod Pertama Drama Asmaradana di TV3
Semua sudah tahu drama terbaru di Slot Samarinda TV3 bermula semalam. Kalau sebelum ini ada Rosyam Nor dan Emelda dalam Nigina, kali ini kita ada Tiz Zaqyah (Weehhuuu!!), Puteri Sarah (sedang PANAS), Iqram Dinzly (petang malam muka dia), Sam (hati berbunga), Mustapha Kamal, N.K, Wan Maimunah, Rozita "One Drop" Che Wan, dan Memey. Aku tak berapa kisah dengan list pelakon yang ramai-ramai ni. Yang kat hujung tu je yang rasanya daya penarik drama kali ini. Haha sungguh kejam.
ASMARADARA?? oh come on! FAIL!!
Tuesday, March 9, 2010
Siapa Yang Tak Sempat Tengok Tiz Zaqyah dalam drama Asmaradana tadi?
Tak sempat tengok?? Haaa tengok la puas-puas kat sini.
Tengok jangan tak tengok. Hah dia tengok balik tuuu!!
p/s : Asmaradana ada potensi jadi top! Sebab ada Tiz Zaqyah! Hahaha!











