Showing posts with label Nur Amina. Show all posts
Showing posts with label Nur Amina. Show all posts

Thursday, May 19, 2011

Demam Nur Kasih sudah bermula! 19 Mei 2011



Okei okei..sila bayangkan ada lagu Nur Kasih di background sambil korang baca entri ni.

Penamat kepada siri drama popular gila babeng di Malaysia, Nur Kasih. Gila kau, drama Nur Kasih tu berapa kali punya repeat weh. Masa bersahur pun ada, masa berbuka pun ada. Dah abis raya pun ada lagi. Tak cukup kat TV, kat tonton pun nak streaming lagi. Lepas tu keluar DVD collection lagi. Kat kedai Ravi pun ada kut. Memang menggila drama ni. Aku pun ntah berapa kali tengok.

Sebelum ini pun aku dah beberapa kali tulis entri pasal Nur Kasih. 1 thing yang aku respect dengan flim ni ialah cinematography. Memang mantap. Lain dari lain. Tak sama dengan flim-flim yang papa sol dan sol KKL KKL Drift! buat. Skill Khabir Bhatia memang sebaris dengan kehebatan arwah Yasmin Ahmad.

Pelakon toksah cite ah. Tiz Zaqyah ado, Fizz Fairuz ado, Remy Ishak ado, Mia Sara pun ado. Pastu ada ramai lagi. Tapi nampak gaya macam 

Apapun, aku lambat sket tengok kut. Camne nak bawak baby tgk wayang. Nanti kena atur strategi dulu. Hahaha itu pun kalau tiket tak sol sol sold out hari-hari. Kata 19juta orang nak tengok. Err..dR Rozmey tengok Nur Kasih tak?




Agak-agak korang rasa berapa juta kutipan Nur Kasih the Movie nanti? Aku rasa tak kurang dari RM8juta kut. Bakal menjadi filem paling laku di Malaysia. Tapi tidak mungkin dapat mengatasi rekod filem 2Alam, sebanyak RM40juta. 

Sekian, bye


Wednesday, May 4, 2011

Kalau Letak Poster Ni Boleh Dapat 19 Juta Viewers Tak?

Astaga, lama gila tak tulis entri gila-gila. Nanti takut orang label Bapak Gila-gila pulak..eh macam bapak gula-gula pulak. Dulu bukan kemain tulis pasal Tiz Zaqyah. Asal ada drama dia je nak tulis entri. Tapi itu zaman banyak masa terluang dulu. Sekarang mana boleh tengok TV sambil taip entri dah.

Oh bai de wei movie Nur Kasih yang dah lamaaaaaaa dok gebang-gebang tu dah nak keluaq dah habaq mai. 19hb Mei 2011, tarikh filem tu ditayangkan. Hmm camne nak tengok wayang ni? Ada budak kecik. Takkan nak tunggu ASTRO First? tak jadi first viewer la camtu. Eh ASTRO pun takde..aaaaa tidaakkkkk......(fade out) (fade in lagu Nur Kasih)

Photobucket



Tuesday, March 9, 2010

Siapa Yang Tak Sempat Tengok Tiz Zaqyah dalam drama Asmaradana tadi?

Tak sempat tengok?? Haaa tengok la puas-puas kat sini.


Tengok jangan tak tengok. Hah dia tengok balik tuuu!!





p/s : Asmaradana ada potensi jadi top! Sebab ada Tiz Zaqyah! Hahaha!

Wednesday, December 2, 2009

Nur Kasih Special - Part 1



Ini bukan episod special Nur Kasih ya. Ini entry khas aku dedicate untuk drama 26 episod yang berjaya menarik minat aku (yang kurang follow drama bersiri Melayu sebenarnya). Ala-ala tribute to Nur Kasih lebih kurang. Sebab drama berbahasa Melayu, lebih mudah aku cerita dalam bahasa Melayu juga.

Nur Kasih. Dua perkataan yang menjadi perbualan hangat sejak kebelakangan ini. Lihat saja result hasil dari Google perkataan tersebut.


Berjuta beb! Mungkin sesiapa saja yang meletakkan perkataan Nur Kasih dalam blog/entry mesti dapat traffic yang menggalakkan. (Jumlah result google pasti sudah meningkat kerana screenshot diambil 2 hari lepas)

Aku bukan apa, drama Nur Kasih baru saja menutup tirai jumaat lalu (27 Nov), setelah berminggu aku dan isteri tanpa gagal mengikuti drama berunsur kasih sayang + islamik ini. Tak pernah aku begitu seronok mengikuti drama Melayu. Sebabnya stesen TV di Malaysia ini dipenuhi dengan drama Melayu yang cliche, predictable, tak realistik, polis yang tak pandai pegang pistol, keluarga kaya berkereta Toyota Celica, jiwang tak bertempat, runut bunyi tak menarik, lawak yang tak berapa nak lawak, hero capek dan sebagainya. Nampaknya dah hilang rasa suspen tiap jumaat menunggu drama Nur Kasih..hehehe. Mungkin suspen tunggu Filemnya pulak?

Nur Kasih diarah oleh seorang pengarah yang hebat. Khabir Bhatia. Walaupun seorang kelahiran New Delhi, namun karyanya hebat-hebat belaka. Filem-filem yang diarah oleh Khabir semua sudah aku tonton. Cinta, Sepi, dan Setem. Drama yang pernah aku layan pula Manjalara, Kekasihku Seru dan of course; Nur Kasih (bayangkan suara Yasin). Skrip drama pula ditulis oleh isterinya sendiri Mira Mustaffa.

Persamaan yang aku rasa wujud antara kesemua filem dan drama di atas; Sinematografi yang hebat. Angle yang menarik, pertukaran plot yang teratur, pelakon dan situasi yang dekat dengan realiti (tak ada kereta mewah, perempuan seksi, gangster etc). Dialog-dialog ringkas tapi berjaya samada yang menyentuh perasaan atau komedi sinis.

Pasti ramai yang bersetuju bahawa semua drama-drama Khabir Bhatia yang ditayangkan di TV mendapat sambutan. Apa agaknya genre yang bakal dibawa dalam masa akan datang?
akan bersambung dalam entri seterusnya.

Related Posts with Thumbnails