Showing posts with label World Cup 2010. Show all posts
Showing posts with label World Cup 2010. Show all posts

Monday, July 12, 2010

Spain Juara World Cup 2010 : Tiada Lagi Mimpi Vuvuzela

Spain menjadi juara World Cup buat pertama kali dalam sejarah apabila menewaskan Netherlands 1-0 hasil jaringan Iniesta dalam masa tambahan. Aku tak tengok sampai habis, sebab boring dengan perlawanan yang penuh tiupan wisel pengadil botak, kad kuning suka hati dan tiada jaringan gol. Ramalan Paul mengena lagi. Tapi aku tak mahu komen lebih, dan harap-harap tiada yang menyembah Paul untuk EURO 2012 pula. Kalau boleh lebih baik Paul dikorbankan sebelum EURO bermula, sebab tak fun kalau ada ramalan-ramalan yang mempengaruhi keputusan pengadil, mentaliti pemain, dan bookie judi seluruh dunia.

Paul the Octopus
Paul, kau memang rosakkan World Cup 2010
(photo source here)

+ + + + + + +

Since aku agak mamai dan mengantuk pagi ini, apa kata tengok dulu gambar-gambar dari Final World Cup 2010 semalam. Hasil tangkapan dari laman-laman web yang dicreditkan seperti dibawah. Tapi ini versi iklan TV.
silap pilih bola
(photo source here)


Iniesta sengaja, sebab tunggu awek hot datang bagi nombor phone
(photo source here)

Ada juga orang jual meggi kembang kat sini
(photo source here)

Mak aih, kembang abis dah meggi tu weh
(photo source here)

Oh, Spain ada seorang tukang ambil gambar..main bola tak reti la katakan
(photo source here)

+ + + + + + +

Thomas Müller, penyerang muda Germany menjadi pemain yang menerima 2 anugerah termasuk Adidas Golden Boot Award selepas David Villa, dan Sneijder gagal menjaringkan gol di final World Cup. Müller mengatasi keempat-empat pemain kerana mempunyai 3 assist melebihi Forlan, Villa dan Sneijder. Müller juga menerima anugerah Hyundai Best Young Player of the Tournament. Nampaknya tahun ini bakal melonjakkan lagi nama Müller. Pastinya kelab-kelab ternama sudah mula mengatur wang untuk masuk meminang pemain ini. Satu pesanan kepada Müller, JANGAN MASUK MAN U.

Sunday, July 11, 2010

Germany vs Uruguay, Germany FTW!! of course!

GERMANY vs URUGUAY
3 - 2
GER | Mueller (18'), Jansen (56'), Khedira (81')
URU | Cavani (28'), Forlan (51')




Friday, July 9, 2010

Wajah Sebenar Paul The Octopus


Walau secomel mana sekalipun Paul the Octopus, bagi aku dia hanya layak dilayan seperti..

Lauk Pagi, Tengahari, Malam

+ + + + + + +

Comrades, Let's join "I Hate Sotong Paul" at Facebook!

Nang this if you Hate Paul

Thursday, July 8, 2010

Kalah.



Berkabung selama 30 minit. Bermula sekarang. 
Sambil itu, ayuh pakat ramai-ramai join I Hate Sotong Paul page at Facebook.


+ + + + + + +



UPDATE:
Pagi ini ramai sakit perut. Penuh toilet kat ofis. Bila disoal siasat, puncanya ramai sakit perut sebab makan Nasi Lemak Sambal Sotong. 

Semi-Finals Result Germany vs Spain

Germany vs Spain
0 - 1
SPA | Puyol (73')


Live 2.30am :
Perlawanan bermula antara Germany vs Spain. Ramai yang menjangkakan perlawanan menarik dengan jaringan gol yang banyak. Terdapat gangguan kejap kat atas padang. Kedua-dua bermula dengan berhati-hati. Tiada lagi serangan ke arah gol. Torres tidak bermula untuk pasukan Spain.

Gangguan sebelum perlawanan bermula..penceroboh italy
(photo source soccernet.com)

Live 2.53am :
Spain menguasai perlawanan dengan hampir 65%. Germany lebih banyak bertahan. Villa memperoleh peluang awal, tapi diselamatkan oleh Neuer.

Podolski vs Villa
(photo source soccernet.com)

Live 3.15am :
Germany mendapat peluang menerusi Ozil tetapi dijatuhkan oleh Sergio Ramos. Namun tiada penalti diberikan. SPain juga sempat menyerang sebelum wisel. Half time. Masih seri tanpa jaringan. Penguasaan bola nampak menyebelahi Spain.

Live 3.58am :
Spain membuka jaringan menerusi tandukan Puyol daripada corner kick. Adoyai! Come on Germany. Do something..

Live 4.18am :
Full time. Spain menewaskan Germany dengan 1-0, hasil tandukan Puyol.

Wednesday, July 7, 2010

World Cup Semi-Finals : Germany vs Spain, Germany FTW!!

FTN predict : Of course Germany FTW!

Awal pagi ini dua lagi pasukan hebat akan berentap untuk menentukan siapa akan melangkah ke Final World Cup 2010 di South Africa dimana Netherlands menanti. Germany yang sedang meningkat naik selepas persembahan mantap dengan England dan Argentina akan menghadapi antara pasukan terhebat dalam temasya kali ini (sebab Brazil dan Argentina dah kaput, so terpaksa la cakap macam ini). 


Germany turun dengan 2 condition malam ini. Tanpa penyerang muda Mueller, dan dengan berita Paul the Octopus yang memilih Spain sebagai pemenang. Tapi yang kedua tu macam tak relevan bagi aku. Semua permainan minda. Mungkin sotong itu dikawal untuk bergerak ke kotak Spain. Reverse Psychology daripada penyokong Germany? Haha. Gila skeptikal.


David Villa dan Klose pasti berebut nak menambah jaringan untuk merangkul Golden Boot bagi World Cup 2010. Setakat ini David Villa dan Sneijder mendahului dengan 5 gol, manakala diikuti Klose dan Mueller dengan 4 gol. Klose juga sedang getting close untuk menyamai rekod gol terbanyak sepanjang World Cup yang dipegang oleh Ronaldo (botak yang ada jambul sikit) dengan 15 gol.

Pose khas buat peminat (aweks-aweks).
Strategi meraih penyokong. Haha

+ + + + + + +

May the best team wins. Harap-harap Germany akan memberi satu sebab untuk aku berjaga masa Final nanti. hehehe. Wir werden wieder weltmeister sein!! 

Barisan kemungkinan Germany  : Manuel Neuer, Per Mertesacker, Jerome Boateng, Philipp Lahm, Marcell Jansen, Bastian Schweinsteiger, Sami Khedira, Mesut Ozil, Trochowski, Lucas Podolski, Klose

Barisan kemungkinan Spain : Iker Casillas, Carles Puyol, Gerard Pique, Joan Capdevila, Sergio Ramos, Busquets, Xabi Alonso, Xavi, David Villa, Fabregas, Iniesta

Paul The Octopus Pilih Spain Jadi Juara World Cup 2010?

Kali ini seluruh Germany terkejut dengan ramalan Paul the Octopus. Bayangkan stesen televisyen di sana boleh buat live coverage ramalan Paul. Keputusan Paul memilih kotak Spain telah menyebabkan kemarahan dan kekecewaan penyokong Germany (di Germany ye, aku tak kecewa pun).
Two national networks interrupted their programing on Tuesday for live coverage of Paul's latest forecast, and groans of disappointment rang out across Germany after Paul went for a container with a morsel of food in it bearing the Spanish flag.
Bagi aku lah, apalah nak percaya sangat kat Sotong. Rupa-rupanya Paul ini dah berkhidmat sejak EURO 2008. Dan ada rekod 9-1. Ada satu ramalan dia yang tidak tepat. dan ia pun melibatkan Germany vs Spain. Ketika itu Paul memilih Germany, tetapi Spain menang 1-0.
Germans stunned by Paul's decision to pick Spain took consolation in the fact that Paul got one of his five picks wrong at the Euro in 2008. Oddly enough it also involved Spain: In the final Paul picked Germany over Spain. But Spain won 1-0.


It was Paul's only inaccurate pick of that tournament. He has never been wrong since and has an overall record of 9-1.


"Maybe Paul was just trying to give Spain a false sense of security," said Munzig, who said scores of journalists were at Sea Life to witness Paul's latest pick. Thousands of people have visited Sea Life to see Germany's newest celebrity.
Apa pun, kita sebagai umat Islam, dilarang percaya kepada ramalan sebegini. Khurafat tau. Sekadar melawak tu boleh lah, tapi janganlah pergi cerita kat kawan-kawan,

"Weh der, aku konfiden Spain menang weh. Sotong tu dah pilih! Konfem! Kalau berani jom bet ahh"

Pada aku, Sotong ini mempengaruhi minda semua saja. Mindset tu. Psychology effect mungkin. Tapi seperti perlawanan pagi tadi (yang aku berjaya bangun tengok live dan mengantuk gila sekarang), aku harapkan ia penuh dengan gol-gol menarik (macam Van Bronckhorst).

May the best team wins and reach the Finals!

Ini gambar original. Bukan tipu-tipu macam semalam.
(photo source here)

+ + + + + + +

Baru ku sedari Buffered Earnings sudah menjauhi blog ini. Sejak kempen World Cup, traffik blog ini agak slow, mungkin rata-rata pembaca bukan penyokong Germany atau mungkin juga penyokong England. Apapun, aku tidak bersedih, dan berusaha untuk mencari kembali momentum untuk blog. Kalau desperate sangat senang je, cari gambar artis malaysia seksi, taruk headline panas, konfem semua datang menjenguk atau cerita pasal Park Yong Ha ke? Tapi aku tak reti doh..aku tulis perkara yang aku suka. Jadi apa nak kisah? Hehe

Semi-Finals Result Netherlands vs Uruguay : 3-2




Netherlands vs Uruguay
[3-2]
NED | Van Bronckhorst (18'), Sneijder (70'), Robben (73')
URU | Forlan (41'), Pereira (90')

Live 2.52am :
Semi Finals 1 antara Netherlands dan Uruguay. Oranje menguasai perlawanan, dan gol pertama tiba minit ke-18 hasil rembatan jarak jauh dari Van Bronckhorst dari arah kanan pintu gol. Antara calon gol tercantik World Cup setakat ini.

Live 3.10am :
Uruguay menyamakan kedudukan menerusi rembatan Forlan pada minit ke-41. Rembatan dari tengah gol gagal ditampan Stekelenburg. Perlawanan seimbang. Kedua-dua pasukan bergilir-gilir membalas serangan.

Live 3.55am :
Sneijder mengembalikan advantage kepada Netherlands apabila sepakannya dalam kotak penalti menerjah gawang gol selepas serangan bertali arus. Sebelum itu Van Der Vaart hampir menjaringkan gol, tetapi rembatannya ditampan Muslera. Netherlands mendahului 2-1.

Live 3.58am :
Arjen Robben menanduk bola ke dalam gawang untuk gol ke-3 Netherlands. Final pasti milik Netherlands. Dua gol dalam masa 3 minit! Robben sekali lagi menjadi pemusnah! Netherlands semakin menekan Uruguay.

Live 4.17am
Uruguay menjaringkan gol untuk merapatkan jurang 3-2. Satu set piece cantik dan curling shot dari Pereira menewaskan Stekelenburg. Satu serangan tidak dijangka daripada Uruguay.

Full time :
Netherlands akan ke Finals World Cup 2010!! Selepas menewaskan Uruguay 3-2

Robben in action
(photo source soccernet.com)

Gol dari Van Bronckhorst minit ke-18
(photo source soccernet.com)

Kegembiraan Forlan tak bertahan lama
(photo source soccernet.com)



Tuesday, July 6, 2010

Menjelang Germany vs Spain : Ada Juga Yang Desperate!

FTN predict : 2-1 to Germany!

Yeahh..mari kita hangatkan perang World Cup 2010! Semua sudah tahu 4 pasukan yang layak ke Semi-Finals iaitu Germany, Spain, Uruguay, dan Netherlands. Tapi tumpuan sudah pasti kepada game terhebat tahun ini Germany vs Spain. Lebih hebat dari perlawanan England dibelasah 4-1, lebih mantap dari kemusnahan Brazil dititik 4-0 baru-baru ini. Apakah ini semua disebabkan oleh seruan Vuvuzela di Afrika Selatan??

Ok sebagai peminat Germany, seperti biasa menyokong team kegemaran berdasarkan jumlah jersey yang ada dalam robok di rumah. Haha. Sejak dulu lagi aku mengumpul jersey Germany, tak kira ori atau tidak (ni jujur tau). Baju terbaru je belum sempat beli, sebab tak mampu, dan tak jumpa yang Gred AA punya replica..kekeke.

Menjelang perlawanan awal pagi 8hb nanti, sudah ada tindakan desperate penyokong Spain yang mengimpose gambar Paul the Octopus yang menjadi famous dengan ramalan pasukan Germanynya. Semalam kecoh di Facebook aku, dengan berita Paul meramalkan Spain menewaskan Germany. Tetapi setelah diselidik aku dapati rupanya gambar tersebut adalah Palsu! ya Palsu! Fake! Cetak Rompak! Tak percaya? tengoklah bukti dibawah ini.

Gambar yang diphotoshop oleh penyokong Spain
(photo source here)

Sebenarnya, tak elok percaya benda-benda macam ini. Khurafat weh. Apalah sangat sotong tu ada kuasa meramal ke? Biarlah orang lain nak percaya, tapi kita cuma boleh anggap ia satu kebetulan. Baca lagi kisah-kisah ramalan Paul di sini.

Jangan riak dan jangan takbur. Bila dah sampai ke Semi-Finals sudah tentu kedua-dua pasukan hebat, kecuali lah Uruguay yang main tipu pakai tangan tuh. Perlawanan pasti sengit, dan aku harapkan lebih menarik daripada Germany vs England, dan Germany vs Argentina. Dan as a typical Germany fan, aku predict Germany tewaskan Spain 2-1. Fairplay beb..fairplay..kekeke

Sunday, July 4, 2010

To All Germany Fans! Listen To This Cool Song


Wir werden wieder weltmeister sein!!!
We are going to be the world cup champion again!!!

Double Trouble
(original photo from soccernet.com)


Legend in the making. 14th World Cup total tally
(original photo from soccernet.com)

Wave your flag!
(original photo from soccernet.com)


+ + + + + + +

Seronok betul bila pasukan sokongan kita menang. Apatah lagi menang dengan team reputasi besar macam England dan Argentina. Dengan nama-nama besar dan menjadi pilihan juara, sudah tentu semua meramalkan Argentina ke final, tetapi lain pula jadinya semalam. Barisan muda Germany bermain dengan baik dan sebaliknya membelasah Argentina dan Maradona 4 gol berbalas 0. Lahm sememangnya salah seorang pemain pertahanan terbaik dunia setakat ini. Dia berjaya membuat kritikal tackle dengan timing yang baik untuk menampan rembatan-rembatan dari Messi, Tevez, dan Higuain.

Next, Germany menanti Spain di semi-finals. Yeah, another entertaining match awaits!

Germany Belasah Argentina Dengan Selamba Gila



Germany vs Argentina
4-0
GER | Mueller (3'), Klose (68',89'), Friedrich (89')

Macho gila ah Germany! Aku predict 2 jek, korang pegi bantai 4. Mau menangis pakcik Maradona tu. Kempunan dia nak berlari bogel kat Stadium. Nice play by the Germans. Menyerap tekanan serangan Argentina, lepas tu dengan cool score goal bertubi-tubi. Klose legend, gol ke-14 keseluruhan sepanjang karier World Cup beliau. Nampaknya jampi korek Joachim Lowe terkena Maradona dengan tepat sekali. Hahaha


Wave Your Flag!!!


Oh, don't cry for him, be happy!



Pemain Argentina serba salah dengan niat Maradona
(original photo from soccernet.com)


Saturday, July 3, 2010

Germany vs Argentina : Half Time Scene



Germany vs Argentina
[1-0]
GER | Mueller (3')



Germany mendahului Argentina 1-0 hasil tandukan Mueller pada minit ke-3. Nampaknya Germany berjaya menyerap tekanan serangan dari Argentina yang diterajui Messi, Tevez dan Higuain. Klose pula hampir menambah jaringan tetapi sedikit tersasar di atas palang gol.

Perlawanan masih ada 45 minit, dan apa saja boleh berlaku. Germany perlu terus menyerang dan menambah gol. Tak best la main defend je kan? Sambil tu layan gambar-gambar dipinjam dari laman soccernet.com

Gol pendahuluan dari Mueller minit ke-3
(original photo from soccernet.com)



Maradona sudah runsing seawal minit ke-3
(original photo from soccernet.com)


Aku setuju..ramai setuju..tiup vuvuzela!!
(original photo from soccernet.com)


Germany vs Argentina, Germany FTW!!!

Germany vs Argentina
FTN predict : [2-1]

Sudah tentu kita predict yang terbaik untuk pasukan yang kita sokong ye tak? Hehe. Selepas Brazil tersungkur semalam, Argentina tentu risau sebab semua menjangkakan Brazil akan bertemu Argentina di Finals. Tapi tidak lagi. Dan tekanan pasti pada Argentina sebab ramai memilih Argentina untuk World Cup kali ini. Tetapi selepas persembahan mantap di World Cup 2010, aku rasa Germany ada potensi untuk menewaskan Argentina. Yelah, Argentina tu bukan kebal sangat pun. Robinho pun boleh meroyan sebab Robben, jadi malam ini aku nak tengok Maradona menyirap dengan ilmu hitam Joachim Lowe. Haha. 

Ketiadaan Ballack nyata menyerlahkan barisan pemain muda Germany. Ozil terutamanya mendapat tumpuan selepas persembahan bertenaga menentang England bersama Muller dan Podolski. Ketiga-tiga mereka baru berusia awal 20-an. Klose pasti nak menambah koleksi gol di temasya World Cup dan nak pecah rekod Ronaldo. Hari ini nasib baik RTM tayang match disamping pengulas feveret Hasbullah Awang. Semalam aku gembira sebab Stadium Astro memberi tayangan percuma secara streaming yang laju teramat tanpa lagging untuk aku berpeluang menyaksikan Brazil tersungkur di tangan Netherlands. Kenapalah aku lambat tahu tentang online streaming tu. Haha

Apa pun, to Germany..all the best. Jangan main kasar sampai red card sudah. I want to see goals tonight! Not penalty kickoff ok?


Seluruh Afrika sedih Ghana Tumbang Akibat Tangan Suarez


[ 1 - 1 ]
URU | Forlan (55')
GHA | Muntari (45')
Uruguay advance after winning penaly kickoff 4-2

Malang buat Ghana apabila tewas kepada Uruguay 4-2 menerusi sepakan penalti apabila kedua-duanya terikat 1-1 sehingga tamat masa tambahan. Tetapi sebelum itu, kontroversi berlaku lagi apabila Suarez menggunakan tangannya untuk mengelakkan bola tandukan Asamoah Gyan masuk ke gawang gol pada minit-minit akhir masa tambahan. Akibat tindakan itu, dia dikenakan kad merah, Ghana dinafikan gol, Gyan miss penalti, seterusnya pasukan mereka tewas dengan penentuan penalti selepas tamat masa tambahan. Malang buat seluruh rakyat Afrika yang sedih dengan kekalahan wakil mereka ini. Asamoah Gyan pasti sukar melupakan malam itu apabila gagal menyempurnakan penalti pada minit akhir masa tambahan yang mungkin boleh membawa Ghana ke separuh akhir.


Suarez sukati mak bapak dia nak jadi gol keeper kedua Uruguay
(original photo from soccernet.com)

Brazil Tergolek, Robinho Meroyan Dengan Robben

[ 1 - 2 ]
BRA | Robinho (10')
NED | Melo (O.G 53'), Sneijder (68')

What a night of football!! Aku dapat juga tengok bola secara live, thanks to Stadium Astro website. Can't believe I watched online streaming so smoothly, clearly and without lag at all! Macam tengok ASTRO betul-betul. Superb service! Salute lah. Nak harapkan RTM..cettt porah. And how lucky I am to watch the Oranje dumps Brazil live! Ya kawan-kawan, Brazil tewas kepada Netherlands 2-1 dalam perlawanan penuh dramatik menyaksikan Netherlands bangkit daripada ketinggalan di awal permainan untuk menumpaskan Brazil. 

Lebih malang buat Brazil apabila pemainnya Melo menjaringkan gol sendiri sebelum dibuang padang akibat meminjak peha Robben. Arjen Robben benar-benar menjadi duri dalam daging bagi Brazil kerana single handedly mengucar kacirkan pertahanan Brazil. Sampai ramai kena mark dia. Takut benar Brazil dengan Robben. Kaka lansung tidak menyerlah, Robinho pula yang bikin panas bila tidak berpuas hati dengan Robben sentiasa. 

Apapun, aku cukup gembira melihat Brazil tewas. Walaupun aku tetap menyokong Germany dalam kempen World Cup ini, kredit dan pujian harus diberikan kepada barisan Oranje, terutamanya Robben dan Sneijder kerana bermain dengan best sekali. 

awek oranje yang sama. pandai kamera cari yer..
(original source soccernet.com)



Robinho meroyan tak tentu pasal..macam mak temah
(original source soccernet.com)


Friday, July 2, 2010

World Cup 2010 : Quater Finals - Tumpuan pada Brazil vs Netherlands


Yeaahhhhh! Jerit dulu. Sebelum Vuvuzela berbunyi. Selepas dua hari rumah sunyi tanpa alunan Vuvuzela, malam ini kita kembali dengan berita bola. Quaterfinals akan bermula malam ini dengan perlawanan tumpuan antara Brazil vs Netherlands. Ramai yang merasakan Brazil mudah mengatasi Netherlands tapi kali ini sokongan aku pada pasukan Oranje. Sebab aku ada jersey Oranje yang original. Haha. Oh tak lupa juga penyokong-penyokong Oranje cun-cun belaka.

Kaka nampaknya berhadapan masalah disiplin apabila sudah mengutip 2 kad kuning dan 1 kad merah. Luis Fabriano dan Robinho banyak menyumbang kepada serangan-serangan Brazil. Maicon juga boleh bikin panas gawang gol Netherlands.

Tapi jangan underestimate barisan Oranje. Robben, Kuyt, Sneijder, Van Persie, Van der Vart semua boleh buat magik. Robben sudah tentu dikawal rapi kerana dia merupakan playmaker penting untuk Netherlands. Seperti perlawanan lain, aku berharap sangat dapat tengok banyak gol. Tak gemar la tengok match boring dan defensive macam Portugal vs Brazil dulu. Kalau boleh janganlah sampai penalti, sebab aku nak tidur awal. Haha

FTN predict : Netherlands atasi Brazil [3-2]


+ + + + + + +


Next game, Uruguay vs Ghana. Ahh, malas aku nak ulas. Tak kenal sangat pun kedua-dua team. Aku cuma berharap Ghana menang ke atas Uruguay. Cuma risikonya kalau Ghana menang, lebih banyak Vuvuzela akan dijual, dan membawa kepada pencemaran bunyi semasa Semi-finals nanti. Al-maklumlah, satu benua Afrika akan menyokong Ghana!

FTN predict : Ghana atasi Uruguay [2-1]

The Most Annoying Sound Ever




p/s : selain button vuvuzela yang bising tu, youtube dah ada option custom width, senang nak embed video ikut size kegemaran kita.

Wednesday, June 30, 2010

Japan Tewas Penalti, Villa Penyelamat Spain

PARAGUAY vs JAPAN
[ 0 - 0 ]
Paraguay advance after winning 5-3 on penalty shootout


Japan menamatkan saingan World Cup apabila tewas kepada Paraguay dengan sepakan penalti. Kedua-dua pasukan seri tanpa jaringan sehingga tamat masa tambahan. Permainan agak bosan, bila kedua-dua bermain dengan selamba pada first half. Takut-takut agaknya. Shoot on goal pun tak banyak. Ada la satu dua percubaan dari Matsui yang terkena palang gol. Banyak betul bola kena palang dalam World Cup kali ini. Bola Jabulani tu memang suka palang gol kut. Paliang betul. 

Japan tewas apabila pemainnya Yuichi Komano gagal menyempurnakan sepakan penalti. Paraguay menang 5-3 apabila semua pemain mereka berjaya menyepak dengan cool sekali.

Komano keliru tiang gol bola dan tiang ragbi
(original photo from soccernet.com)


Pemain Japan rasa tiang gol di South Africa sedikit rendah 
daripada standard di Japan
(original photo from soccernet.com)


Penyokong sedang menanti kelibat Komano, mungkin PakYa (Yakuza)
pun sudah ramai menanti di luar stadium
(original photo from soccernet.com)


+ + + + + + +


SPAIN vs PORTUGAL
[ 1 - 0 ]
SPA | David Villa


Spain menepati ramalan apabila menang tipis dengan Portugal semalam. Gol kemenangan dijaringkan oleh David Villa selepas gerakan cantik di dalam kawasan penalti. Portugal pula bermain dengan 10 orang di minit akhir permainan apabila Ricardo Costa dikenakan kad merah. Jadi Spain akan bertemu Paraguay dalam pusingan suku akhir 4 Julai nanti. Subkidin jadi referee tak? Tapi rasanya kalau Suku Akhir pun tak kasi Live memang saja je RTM ni.

Ronaldo nak cover malu, buat-buat tido di tengah padang. Seolah-olah
sedang bermimpi menang dengan Spain
(original photo from soccernet.com)

+ + + + + + +

Sambil-sambil tu kita bergelak ketawa dengan video ini. Vuvuzela rules!! Haha

Tuesday, June 29, 2010

Maradona BEWARE! Ilmu Hitam Joachim Lowe Pasti Menghantui Kamu

Kenapa Germany bermain dengan hebat? Kenapa Linesman tak nampak bola Lampard? Kenapa England lauk gila? Kenapa kenapa kenapa? Akhirnya rahsia pasukan Germany terbongkar. Inilah resepi kejayaan Joachim Lowe disamping kehebatan semulajadi pemain-pemainnya.



Aku yakin kali ini dia simpan baik punya. Tunggu masa match Germany vs Argentina pasti segedabak dapat kumpul. Cukup untuk distribute kepada seluruh pemain dan staff team Germany. Semuanya kebal, stamina kental, urat dawai, tulang besi, pantas berlari, kemenangan yang pasti..waka waka hey hey.

+ + + + + + +

Tolonglah, aku tak boleh ping kat GB. Seminggu ni blog sunyi je, takde orang nak mai jenguk. Ada sesiapa boleh bantu? Takkan semua pembaca blog aku peminat England kut? Waka waka waka hey hey

Update : sudah boleh ping kat GB :)  

Oranje vs Yellowje, Malam ini Spainje vs Portugalje


NETHERLANDS vs SLOVAKIA
[ 2 - 1 ]
NED | Robben (18'), Sneijder (84')
SVK | Vittek (pen 90+4')

BRAZIL vs CHILE
[ 3 - 0 ]
BRA | Juan (34'), Luis Fabriano (38'), Robinho (59')



Seperti yang kita semua ramal, Netherlands dan Brazil mudah mengatasi lawan mereka dalam pusingan 16 World Cup semalam. Oranje menewaskan Slovakia 2-1 menerusi jaringan Robben, dan Sneijder. Gol last minit Slovakia datang dari Vittek hasil sepakan penalti. Masa kecederaan dah pun. Patut boleh clean sheet je.

Brazil pula sudah mula perform dengan menewaskan Chile 3-0. Gol hasil tandukan Juan, dan gerakan cantik dari Luis Fabriano dan curling shot menarik Robinho. Chile walaupun dengan penyerang profilik mereka Hamberto Suazo, gagal menembusi gawang Brazil. Aku mengharapkan Chile dapat score satu, tapi nampaknya pertahanan Brazil kukuh dan keeper dia pun tengah top form.

Jadi tinggal 2 lagi tempat untuk peringkat suku akhir. Malam ini akan berlansung perlawanan antara wakil tunggal Asia setakat ini Japan menentang Santa Cruz and Co., Spain akan berdepan Christiano Ronaldo dan kawan-kawan bertatunya.

Paraguay vs Japan | aku ramal Japan menang [2-1]
Spain vs Portugal | aku rasa seri sampai penalty [2-2], menang Portugal

+ + + + + + +

Robben dan Sneijder meraikan gol mereka. Comel sekali
(original photo from soccernet.com)

Luis Fabriano gagal mengawal emosi selepas gol kedua
(original photo from soccernet.com)

+ + + + + + +

Oranje fans memang hot, awek samba samar-samar. Haha. Kalau Oranje vs Yellowje, aku pilih fans Oranje.. 

Related Posts with Thumbnails