Showing posts with label Christiano Ronaldo. Show all posts
Showing posts with label Christiano Ronaldo. Show all posts

Wednesday, June 30, 2010

Japan Tewas Penalti, Villa Penyelamat Spain

PARAGUAY vs JAPAN
[ 0 - 0 ]
Paraguay advance after winning 5-3 on penalty shootout


Japan menamatkan saingan World Cup apabila tewas kepada Paraguay dengan sepakan penalti. Kedua-dua pasukan seri tanpa jaringan sehingga tamat masa tambahan. Permainan agak bosan, bila kedua-dua bermain dengan selamba pada first half. Takut-takut agaknya. Shoot on goal pun tak banyak. Ada la satu dua percubaan dari Matsui yang terkena palang gol. Banyak betul bola kena palang dalam World Cup kali ini. Bola Jabulani tu memang suka palang gol kut. Paliang betul. 

Japan tewas apabila pemainnya Yuichi Komano gagal menyempurnakan sepakan penalti. Paraguay menang 5-3 apabila semua pemain mereka berjaya menyepak dengan cool sekali.

Komano keliru tiang gol bola dan tiang ragbi
(original photo from soccernet.com)


Pemain Japan rasa tiang gol di South Africa sedikit rendah 
daripada standard di Japan
(original photo from soccernet.com)


Penyokong sedang menanti kelibat Komano, mungkin PakYa (Yakuza)
pun sudah ramai menanti di luar stadium
(original photo from soccernet.com)


+ + + + + + +


SPAIN vs PORTUGAL
[ 1 - 0 ]
SPA | David Villa


Spain menepati ramalan apabila menang tipis dengan Portugal semalam. Gol kemenangan dijaringkan oleh David Villa selepas gerakan cantik di dalam kawasan penalti. Portugal pula bermain dengan 10 orang di minit akhir permainan apabila Ricardo Costa dikenakan kad merah. Jadi Spain akan bertemu Paraguay dalam pusingan suku akhir 4 Julai nanti. Subkidin jadi referee tak? Tapi rasanya kalau Suku Akhir pun tak kasi Live memang saja je RTM ni.

Ronaldo nak cover malu, buat-buat tido di tengah padang. Seolah-olah
sedang bermimpi menang dengan Spain
(original photo from soccernet.com)

+ + + + + + +

Sambil-sambil tu kita bergelak ketawa dengan video ini. Vuvuzela rules!! Haha

Friday, June 25, 2010

Christiano Ronaldo Lega Kaka Kena Red Card

Malam ini berlansung lagi perlawanan peringkat kumpulan di mana ia akan memastikan kesemua 16 pasukan yang layak ke pusingan ke-2. Perlawanan tumpuan haruslah diantara Brazil vs Portugal. Brazil menang dua perlawanan pertama, manakala Portugal dengan hensem sekali menewaskan North Korea 7-0. Opss, aku masih setia dengan Germany. Lagipun, lawan dengan North Korea yang pakai jersey ntah berjenama apa pun aku tak tahu. Hahaha.

Ok sebelum cerita lebih panjang, ni aku senaraikan perlawanan malam ini :

North Korea vs Cote d'Ivore | Aku predict Cote d'Ivore menang 2-1
Brazil vs Portugal | Aku predict seri 2-2
Chile vs Spain | Aku predict seri juga 2-2, mungkin advantage pada Spain
Switzerland vs Honduras | Aku predict Switzerland menang 2-0

Perlawanan tumpuan sudah pasti Brazil vs Portugal. Tapi malam ini tak pasti bagaimana kedua pasukan nak turunkan kesebelasan utama mereka. Nak save the heroes untuk next round? Kaka sudah pasti tidak beraksi kerana red card. Itu yang sedikit menggembirakan Christiano Ronaldo. Bukan main dia gelak. Dah boleh jadi backup singer untuk Shakira dah.

Aku teringin nak tengok Portugal menang. Sebab syok tengok Portugal main lawan North Korea. Tapi itulah dia, bila lawan Brazil mesti lain jadinya. Harap-harap lebih best daripada Japan vs Denmark semalam. Malangnya aku seperti biasa tak dapat nak nonton. Sebab malam ini bukan Subkidin jadi referee kut. Haruslah RTM tak nak tayang kan? Takpe, eloklah juga. Boleh aku siapkan album-album wedding yang tak siap-siap lagi tu.

Seronok betul Ronaldo, gelak besau yer! Nampak segala gigi
(original pic from fifa.com)



Malang buat korang, tak dapatlah tonton aksi
seksi Kaka ini malam nanti
(original pic from fifa.com)

+ + + + + + +


Jangan lupa undi ye! register sekejap je

Tuesday, June 22, 2010

World Cup 2010 : Portugal Bergaya, Chile Mara, 2 Gol Villa Benam Honduras

Portugal bertindak gila semalam apabila membelasah North Korea 7-0 tanpa belas kasihan. Jauh lebih hebat daripada persembahan pertama, Portugal membuka jaringan pada minit ke 29. Semua 6 gol lain datang pada separuh masa kedua. Ronaldo akhirnya mendapat gol yang ditunggu-tunggu pada minit ke-87. Dan pastinya bagi aku, Ronaldo adalah player of the match. Dia cukup menyerlah semalam. Mungkin Portugal lebih suka main dalam hujan kut?? 


7 - 0
Goal : POR | Meireles (29'), Simao (53'), Almeida (56')
Tiago (60')(89'), Liedson (81'), Ronaldo (87')


+ + + + + + +


Chile sekadar menang 1-0 ke atas Switzerland, dengan gol hasil tandukan dari Gonzales. Nampaknya Chile sudah boleh menarik nafas lega apabila mengesahkan kemaraan ke pusingan kalah mati.


0 - 1
Goal : CHI | Gonzales (75')


+ + + + + + +

Spain akhirnya menang dalam perlawanan kumpulan H semalam. Gol-gol dijaringkan oleh David Villa pada minit ke 17 dan 51. Villa sepatutnya menjaringkan hatrik namun gagal menyempurnakan sepakan penalti. Apa pun Spain melegakan peminatnya dengan kemenangan ini. Gol pertama Villa memang smart, walaupun boleh passing ke tengah, tapi dia nak score jugak!


2 - 0
Goal : SPA | Villa (17')(51')


+ + + + + + +

Jangan lupa undi ye! 
Yang mengundi juga turut berpeluang menang RM2500, 
pastikan gambar yang anda undi itu menang

Wednesday, June 9, 2010

FTN Ingin Memohon Maaf Secara Terbuka

Kepada,

Semua pembaca, followers FTN dan rakan-rakan blogger.

Pertamanya marilah kita bersyukur kepada Allah di atas segala nikmatnya. Saya menuliskan surat terbuka ini adalah dengan tujuan untuk memohon maaf kepada semua pembaca dan followers blog it's From The News (FTN) ini kerana beberapa sebab yang akan saya kemukakan di bawah.

Seperti yang kita semua maklum, tidak lama lagi, satu fenomena akan melanda seluruh warga dunia. Fenomena itu bukanlah "Rahsia Tarikh Lahir Anda", ataupun filem terlebih promo "2 Alam" dR. Rozmey dan rambut cecah dahinya. Fenomena itu ialah Piala Dunia FIFA 2010 yang bakal bermula Jumaat ini.

Sejajar dengan fenomena sukan terhebat itu, saya ingin memohon maaf sekiranya pihak pembaca merasa bosan dengan kehadiran entri-entri yang menjurus kepada bola sepak, keputusan perlawanan, gambar-gambar dan segala perkara yang relevan dengan bola sepak dunia.

Untuk tidak menghampakan semua, saya akan cuba menyelitkan kisah-kisah gossip isteri-isteri/girlfriend/bekas isteri pemain bola sepak sebagai bahan penarik kaum-kaum lelaki yang tidak tahu tentang perkembangan bola sepak tetapi hanya mahu melihat gambar wanita hot dan menarik.

Abigail Clancy
ini contoh je. Peter Crouch punya tau.

Bagi rakan-rakan pembaca wanita, anda juga tidak ketinggalan untuk menikmati wajah-wajah pemain bola sepak yang handsome sedikit dari admin blog (sila kawal emosi anda), dan jika bernasib baik pada waktu bonus gambar-gambar separuh bogel pemain hebat seperti Christiano Ronaldo, Fernando Torres, Podolski dan lain-lain akan dipaparkan. Jangan lupa untuk tekan "save target as" dan jadikanlah wallpaper PC anda.

Christiano Ronaldo
ini contoh saja. contoh tau.

Akhir kalam, sekali lagi saya ingin memohon maaf sekiranya kandungan blog FTN selama sebulan akan datang membosankan, dan tidak memenuhi citarasa pembaca sekalian alam. Jangan lupa menyokong pasukan kegemaran anda walaupun anda tidak tahu nama mereka. Bagi yang menyokong Germany, tahniah kerana anda hebat! Jangan lupa dapatkan jadual perlawanan Piala Dunia dalam format excel di sini untuk kemudahan anda. Pastikan anda lebih up-to-date dari bos anda!

i'm sorry tauu


Yang benar,
M. Faizal
it's From The News

+ + + + + + +

Dalam perkembangan lain, kepada peminat fanatik bola sepak yang suka menonton perlawanan bola sepak di rumah dalam keadaan separuh bogel, bolehlah mendapatkan seluar dalam pasukan kegemaran anda dengan harga RM34.90. Sambutan gol anda akan lebih meriah lagi dengan seluar dalam pasukan kegemaran anda. Walaupun anda lari separuh bogel di luar rumah, orang ramai tidak akan mendakwa anda tidak siuman atau gila apabila melihat bendera pasukan kegemaran anda. Mereka pasti berkata

"oh, dia peminat Brazil rupanya; itu rival aku!"

Satu saja peringatan kepada pihak berkuasa, sila tingkatkan pemantauan, khuatir kalau ada aktiviti luar tabii seperti parti gay yang menggunakan seluar dalam World Cup sebagai tema mereka.

beli bang, jangan tak beli..barulah peminat sejati
(caption tidak kena mengena dengan sesiapa)


SOURCE : original story here

Dah cuba FormSpring FTN? Malu bertanya sesat dalam blog!

Related Posts with Thumbnails