Saturday, April 7, 2012

(New Photo!) Summary of PROTON Prevé First Impression Review

Proton Prevé First Impression Review
Proton Prevé warna Elegant Brown


Proton Prevé Test Drive Review
Pandangan sisi Proton Prevé


Proton Prevé First Impression Review
Lampu depan dengan imej Sang Harimau

PROTON tidak pernah gagal mencipta suatu "hype" setiap kali menjelang pelancaran model terbaru mereka. Tidak lama lagi, model sedan terbaru yang bakal menjadi flagship model PROTON akan muncul. Model ini boleh dikatakan yang paling dinantikan rakyat Malaysia untuk tahun 2012 ini.

Baru-baru ini, PROTON telah pun melakukan sidang media untuk mengumumkan secara rasmi nama kereta terbaru mereka iaitu Proton Prevé (baca: Prae-vae). Dalam majlis yang sama, pihak media telah diberi peluang untuk memandu uji Proton Prevé di Putrajaya. Jadi untuk memudahkan peminat automotif sekalian, saya membuat sikit kompilasi point-point penting beberapa "First Impression" review dari blog-blog automotif terkemuka di Malaysia. Of course, saya tidak terlibat dalam event tersebut. Ini sekadar merumuskan semua review dalam satu post untuk rujukan semua.

* kredit kepada blog-blog terbabit (link di hujung entry)
** gambar sumber Paultan & Forum Lowyat


New Proton Prevé First Impression Review
Interior yang kemas dan elegan


Lampu brak dengan LED


+ + + + + + +

We are also pleased to report that the Prevé keeps up Proton's promise in delivering cars that ride and handle with the best of them. Suspension setup is indeed world class, with a spot on balance in terms of ride quality and handling sharpness. Stability at high speeds, up to 200kph, is beyond reproach, and amongst C-segment competitors, only the Ford Focus will have nothing to fear from the Prevé in terms of ride and handling. - Autoworld

There was something that I did not notice and Proton gets a huge pat in the back for it – it was the noise levels, or lack of it. Proton must have packed the Prevé with so much insulation that the volume of the road, wind and the CVT-whine have been lowered to near mute. I peeked at the speedometer and got caught off guard – the Prevé managed to remain hushed even when driving over the speed limit. Nice sorcery, this. - Chris Ng/Paultan

Pemanduan sejauh 160km di atas lebuhraya dan jalan berliku menyaksikan kehebatan Prevé yang sebenarnya. Dengan stereng yang lebih memberikan maklumbalas, ia mengambil selekoh dengan bersahaja. Pemanduan di atas lebuhraya tertutup membolehkan kami memandu selaju 205km/j (mengikut GPS), dan Prevé terasa sungguh solid dan mantap. Tiada membuai walaupun jalannya berombak dan side-wind juga tidak begitu menggangu Prevé ini. - AutoAnda/Funtasticko

I also spent part of the journey in the back seat and was very impressed with the legroom. For a car in this class, there’s a lot of space in the back to stretch out and I found that I had to lean forward to keep a conversation with the engineer due to the generous distance! - Motortrader


New Proton Prevé Interior Picture
Touch-screen ICE, Push-start antara ciri-ciri pada Prevé


Proton Prevé Exterior Specification
SID atau Smart Info Display


Bacaan penuh di pautan berikut :


0 feedbacks:

Post a Comment

Sila komen dengan bernas dan pandangan korang amatlah dialu-alukan

Related Posts with Thumbnails