Showing posts with label P1 W1MAX. Show all posts
Showing posts with label P1 W1MAX. Show all posts

Thursday, May 13, 2010

How Many Wiggies?

Kali ini Nuffnang beri cabaran berbentuk uji minda. Skill matematik yang lama berkarat bersinar kembali. Macam mengira kambing biri-biri dalam tidur. Kali ini kita kira modem W1MAX dalam gambar..cuba tengok, mau tersemboi mata tengok!

Warrgghh banyaknya Wiggy!



Selepas mengira dengan membuta tuli, aku mendapati terdapat
220 biji Wiggy dalam gambar di atas!
Muktamad!! 220 tau!

Sambil-sambil mata terkeluar, layankan saja episod 22-25 Project Alpha!





Wednesday, April 21, 2010

My Version of Grooming Tips

Ini sangat penting. Entri ini sangat penting. Kerana dalam entri ini, aku akan berkongsi satu rahsia peribadi. Lebih rahsia dari rahsia kecantikan Siti Nurhaliza dan SimplySitinya. Kerana tips ini tidak pernah dicatatkan dalam mana-mana laman web, penerbitan buku malah blog juga. Ini kali pertama dibongkarkan.
(warning : ini entry nak masuk contest)

Ini versi aku. Tips-tips menghias diri sendiri. Versi FTN. Baca dengan berhati-hati dan jangan amalkan lansung. Kerana tips-tips yang bakal dikongsi ini belum disahkan oleh WHO. Kita akan periksa satu persatu tips.

Tips #1 : Botakkan Kepala
- Jimat masa
- Tak perlu beli sikat, minyak rambut
- Tak perlu beli cermin
- No one will notice your gray hair, because you have none!

Go Bald Go! 

Tips #2 : Spray Perfume atau Deodorant
- Hilangkan bau mashem badan
- Feel fresh!
- Awek sangkut

Tengok, dia botak dan spray perfume!



Perfume, bukan Febreeze OK?

Tips #3 : Use Aftershave! (A Must for Men)
Okay, okay. Let's get serious. Tips yang sebenar-benarnya aku amalkan ialah pastikan aku menggunakan aftershave setiap kali selepas shaving. Sebabnya, ia dapat menghapuskan bakteria di muka dan menghilangkan kotoran. Dengan aftershave, kita boleh elakkan rashes daripada muncul. Lebih-lebih lagi kalau ada yang end up berdarah lepas shave. Aftershave akan bertindak mengelakkan bendarahan berlebihan. Biasanya aftershave mengandungi natural healing agent seperti aloe yang baik untuk kulit.



Tips #4 : Try Adidas Action 3!!
Cubalah, pasti terasa segar seperti David Beckham!
Dengan 24-jam anti-perspiration protection, serta anti-whitening untuk mengurangkan tompok putih pada pakaian anda. 0% alkohol. Serta penyerapan lembapan extra. Ini satu tips yang aku rasa semua patut cuba.

Adidas Action 3 ya'll!!

Sambil-sambil cuba tips, mari tonton episod-episod Project Alpha Season 2 (ep1-3) :




Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS.

Thursday, April 15, 2010

No Strings Attached

Kegilaan zaman remaja..babababai

Ini bukan entri review album lagu kumpulan N-Sync yang ada Justin Timberlake Sexy Back itu. Ini adalah entri mengenai kemajuan teknologi. Yes! T-E-C-H-N-O-L-O-G-Y! Gaya hidup "wireless" atau cikgu Bahasa Malaysia kata tanpa wayar.

Bila tidak menggunakan wayar, maka wujudlah istilah "No Strings Attached". Tiada wayar bersambung. Ringkas. Ia merujuk kepada sistem broadband yang terkini di pasaran. Itulah P1 Wimax. Kenapa?



Look Ma! No wires! No strings Attached!

Tapi mungkin ramai masih tidak percaya. Betul aku cakap. Dengan Portable Modem Wiggy dari P1 W1MAX, kita boleh melayari internet bila-bila masa dan dimana saja! Terutamanya di Favourite Surfing Spot korang. Tak kira lah dalam tandas ke, atas loteng ke, balkoni ke, masa launching Project Alpha ke, tengah bersukan ke, Sambil tengok Date Night ke, yang penting pastikan korang No Sweat. Mesti penat hari-hari nak check analytics di Nuffnang kan?

Masih tak percaya? Aku berani jamin, portable modem Wiggy dari P1 W1MAX memang tak ada wayar. Tengok bukti ini. Setiausaha Persatuan Ahli Magik dari Tanjung Malim, En. Sudin Miracle akan membuktikan bahawa tiada wayar bersambung pada modem Wiggy. Sila tumpukan perhatian anda pada modem Wiggy

Terima Kasih En. Sudin Miracle - very well said!

Lihat! Memang menakjubkan. Dengan adanya modem mudah alih macam Wiggy, senang kita nak join contest anjuran Nuffnang. Nak tulis advertorial jobs, nak hantar ke innit dan macam-macam lagi. Mudah kan? Laju pun laju. Potong, poton! Nak potong apa lagi? Wayar dah tak ada! Lebih baik jangan buang masa, cepat perah kreativiti korang dan tulis tentang No String Attached! Singgah sini untuk maklumat lebih lanjut!

Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS.

Thursday, April 8, 2010

My Favourite Sport

Sukan kegemaran aku seharuslah sukan yang cool. Sukan yang menjadi ikutan hampir semua warga dunia. Tak lain dan tak bukan, sukan bola sepak. Aku mula bermain bola sepak sejak sekolah rendah. Walaupun masa sekolah rendah dulu aku lebih cenderung kepada olahraga (ketika itu aku fit giler macam sekarang) dan pernah mewakili sekolah untuk acara 4x100m. Tapi malangnya aku tak pernah menang pingat di peringkat itu. Sedih kan?

aku tidaklah segelap itu, dan lari bawa mercun..damn crazy!

Tapi bila waktu Pendidikan Jasmani, aku bukan main lagi bersemangat sebab nak main bolasepak. Bolasepak ini tak perlu la hurai, memang kegilaan semua. Tambah lagi bila dekat World Cup. Macam nak menggila. Masa aku pindah ke KL, aku beli bola Pele yang dijual di Pizza Hut. Sanggup beli pizza mahal-mahal sebab nak bola Pele tu. Konon-konon boleh buat banana kick. Bola ringan la katakan.

lebih kurang macam ni kut. yang ini bola fevernova

Tapi lama-kelamaan, bila berat badan aku naik sikit, aku dah mula kurang stamina. Jadi aku beralih ke padang kecil sikit. Masa dulu street soccer. Dan sehinggalah aku sambung belajar di Jepun, aku lebih cenderung main futsal. Sehinggalah sekarang. Walaupun namanya lain, tapi permainannya tetap sama. Bola yang disepak-sepak untuk masuk dalam gawang berjaring.

dekat Jepun aku main semua court futsal macam ni..tak jumpa lagi yang turf

Sehingga sekarang, bolasepak tetap menjadi sukan kegemaran aku. Walaupun tidak fit seperti dulu (lebih kurang Klinsmann), tapi masih main juga. Lepas main bolasepak, tipulah kalau aku kata badan bau wangi macam nak pergi dating. Sudah pasti berbau "machem". Bila badan berbau kenalah menggunakan barang-barang penjagaan dari jenama Adidas. Brand yang sudah sebati dengan aku. Kebanyakkan jersi bola aku berjenama Adidas jadi sesuai sangatlah!

Produk dari Adidas

Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS.


p/s : all pics courtesy of Google.com

Tuesday, March 30, 2010

I Wanna Be a Project Alpha TV Star! (How your readers can have a shot at being featured on Project Alpha by submitting an audition entry)


Ingin menjadi bintang? Bintang Project Alpha TV! Projek Alpha adalah Program Realiti dari Nuffnang yang lain dari lain. Bukan untuk jadi penyanyi atau host TV, tetapi ia Program Realiti mengenai kehidupan Top Bloggers di Malaysia. Kali ini program ini akan menyingkap kehidupan 7 orang Top Bloggers di Malaysia antaranya Niki Cheong, Azwan Ali, Shaolin Tiger, Ninie Ahmad dan lain-lain.

ini blogger parah!

Kali ini Projek Alpha memberi peluang untuk menjadi bintang kepada semua. Nuffnang membuka peluang untuk menjadi guest blogger untuk Project Alpha Season 3. Mudah saja caranya. Ada video? ada webcam? Rakam video (sekurang-kurangnya 60saat) dan nyatakan mengapa korang patut bersama Project Alpha. Kemudian jangan lupa

1. Sertai Ruumz dan login ke dalam akaun
2. Sertai group Project Alpha ruumz!
3. Upload video ke ruangan Auditions
4. Sertakan tajuk dan terangkan dengan ringkas rakaman itu
5. Untuk meninggikan peluang korang, suruh kawan-kawan atau keluarga vote video korang

Dengan menghantar video, korang berpeluang memenangi hadiah pula! Top 3 bloggers akan terpilih menjadi guest blogger untuk Project Alpha Season 3 dan membawa pulang hadiah lumayan seperti :

1st Prize
- 3 hari 2 malam penginapan di 360Kuching Hotel, Kuching dalam Deluxe Room serta sarapan untuk 2
- Hamper Adidas ACTION 3 bernilai RM100 (termasuk South Africa 2010 mini ball)
- P1 W1GGY Prepaid berharga RM199

2nd and 3rd Prize
- Hamper Adidas ACTION 3 bernilai RM100 (termasuk a South Africa 2010 mini ball)
- P1 W1GGY Prepaid berharga RM199

Jadi apa lagi? Cubalah. Mungkin nasib menyebelahi korang. Siapa tahu, ada diantara korang ini bakal menjadi Top Blogger!

Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS. Auditions are now open! Check it out at www.projectalpha.com.my/auditions or projectalpha.ruumz.com/groups

Friday, March 19, 2010

My Favourite Surfing Spot

My favourite surfing spot is the living room. Why? Because I've been surfing the net for the past 3 years in the living room. Simply because the room is small, hot and boring. In the living room, I can sit on the sofa, with my laptop on the lap (of course) and watch TV while surfing. That even help me with new ideas. Each time I saw an interesting news on the TV, I'll blog it right away.

All of this is possible thanks to the technology we call wifi and wireless broadband. No more cables hanging behind the laptop, we can even surf in the toilet! Haha (nope never done that). But since I'm surfing more each day and updating blog more frequently, I need more speed!

Now here comes the good offer from P1 W1MAX. The good guys over there is introducing the Portable Modem Wiggy with speed up to 10mbps! Just what everyone needs! If you're looking for speed up surfing, get the Wiggy from P1 W1MAX

I saw this living room in my dream last night!
(plush sofas and tv sold separately)

Getting Wiggy with it!



Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS

Related Posts with Thumbnails