Tuesday, April 17, 2012

MANTAP : Proton Prevé Sapphire di MIECC!!!

Proton Prevé Sapphire Concept Launched


Proton Prevé Sapphire Concept Launch Photos


Proton Prevé Sapphire Concept Picture


Inilah wajah kereta showcar Proton Prevé Sapphire yang dipamerkan ketika Majlis Pelancaran Proton Prevé yang berlansung di MIECC malam tadi. Dengan kemasan Matte Silver, Bumper dan Grille hadapan lebih garang, serta chrome lining menampakkan kemantapan model Prevé ini. Rim yang lebih besar, seolah-olah memberi ilham kepada para pembeli untuk modifikasi/make up kereta ini kelak.

Malang sekali saya gagal mengambil lebih banyak shot, kerana crowd yang sangat besar dan menyukarkan saya mendapat angle yang lebih elok. Jangan risau, pastinya lebih banyak gambar Sapphire ini akan berada di laman sesawang malam nanti.

Tahniah kepada warga kerja PROTON kerana berjaya menghasilkan sebuah kereta yang menarik dengan harga berpatutan setelah berhempas pulas selama 3 tahun.

Seminggu dua ini, expect a lot of reviews by online community dan mengharapkan yang terbaik buat PROTON. Tahniah sekali lagi.

+ + + + + + +

Sementara itu, kita saksikan iklan TV rasmi untuk kereta Proton Prevé yang akan mula ditayangkan di stesen-stesen TV tempatan mulai esok (Selasa). 


3 feedbacks:

Unknown said...

bro..ia bukan keta konsep..if proton tuah tu mmg konsep tetapi "konsep produksi". yang ini di panggil hanya kereta tayang (show car) kerana ia bersandarkan model produksi sebenar.

*sy sekadar ingin betulkan terma2 berkaitan rekabentuk automotif yang jarang org tempatan kita faham sebenarnya.

FTN said...

terima kasih atas pembetulan. mamai sket, sbb baru pulang dan kepenatan. tak terfikir pasal perkataan "showcar". memang betul definisi yg saudara berikan. sekali lagi terima kasih

Unknown said...

very nice cars

Post a Comment

Sila komen dengan bernas dan pandangan korang amatlah dialu-alukan

Related Posts with Thumbnails