Showing posts with label Isu Panas. Show all posts
Showing posts with label Isu Panas. Show all posts

Monday, October 20, 2014

Kempen I Want To Touch A Lipas

Mau?
Ada berani?


Thursday, May 5, 2011

John Terry Pun Ditarik Gelaran Kapten England..


Sometimes, we have to think rationally not emotionally. Don't just deny and delay things up, be a man and prove it.

"Be a man, do the right thing!" - Russel Peters.


Monday, April 11, 2011

Jadi Rakan Cop Secara Tiba-tiba

Photobucket

Thursday, March 31, 2011

Bonus Tahunan

Photobucket

Tuesday, March 29, 2011

Sembang VLog

Photobucket

Thursday, November 25, 2010

Di Mana Babinya?

Photobucket
gambar kredit H.Metro

Sebelum apa-apa terjadi..soalan :
Di Mana Babinya?

Semalam Harian Metro (akhbar rasmi dR Rozmey) ada tajuk utama berkenaan "Sejadah Corak Babi". Apa lagi, bloggers copy paste pun beria-ia paste artikel tu dalam blog mereka. Pung pang pung pang dok cerita pasal corak yang kononnya berupa babi itu. Rata-rata komentar semua menyokong bulat-bulat cerita tu.

Tapi bila aku tengok balik, tang mana yang kecoh kata corak babi tu? Aku tengok pat lima kali nam kali tujuh kali lapan lima puloh enam pun, tak nampak babi pun. Serius. Apa yang aku nampak hanyalah corak abstrak yang biasa dilihat di sejadah.

Basicly, ini masalah tafsiran mata masing-masing je. Kalau babi yang dia nak nampak, maka otak dia akan kata babiiii je la sepanjang masa. Walaupun kita tau babi rupanya macam ni :

Photobucket
Sama juga lah dengan gambar-gambar ilusi optik yang lain. Macam tak biasa je korang ni. 
Contohnya gambar nih :

Photobucket
Apa yang korang nampak? Lampu ke G-String?
It's just your mind playing tricks on you


Aku tak faham kenapa benda remeh macam ni nak dijadikan headline besar. Lagi satu, pakcik tu beli sejadah dah 6 bulan. Bermakna selama 6 bulan, dia melihat sejadah tu dan dia tak rasa pun corak tu macam babi kan? Cuma bila ada anak saudara dia tafsirkan corak tu sebagai babi, otomatik dia pun nak kata corak tu babi. Rasanya begitulah kut ek?

Faktor godaan syaitan pun tak boleh diabaikan 100%. Setan kan suka ganggu kita. Memang dah KPI dia pun. Apatah lagi bila tiba waktu kita nak solat. Setuju tak? Time nak solat la dia nak menguapkan kita, sampai corak di sejadah pun dia boleh buatkan kita rasa was-was. Last-last kita lewatkan solat, paling kronik tak solat lansung.

Jadi apa yang aku nak katakan kat sini, tolonglah jangan cepat sangat melatah. Jangan sensasikan berita. Aku tau cerita macam ni trademark Harian Metro. Tapi dia punya kesan besar woo. Macam kisah video malaikat singgah di Kaabah tu. Ingat lagi tak? Silap hari bulan boleh tergugat akidah kita..

Baca dengan nada yang tenang dan fikir-fikirkanlah. Aku tak kata pendapat aku 100% betul, tapi kalau ada yang berpendapat lain, sila tinggalkan komen.


Photobucket
Ok..nampak cam babi ke cam kucing?


Kthnxbye

Pesanan Penaja :
Belilah sejadah yang bercorak mudah. Simple and plain. Sebelum beli, pastikan dah telilti corak sebelum membuat bayaran.

Thursday, August 19, 2010

Roslin Hashim Dapat Headline Lagi, Tapi Kali Ini Ada Raja Azmi, Norhayati Othman

Photobucket
Ini dari Harian Metro tau

Salam dan apa khabar semua? Pagi aku diserikan dengan kisah pelik dan agak funny yang berlaku melibatkan pemain badminton negara Roslin Hashim, isteri Roslin Hashim Norhayati Othman, isteri bekas pemain badminton Raja Azmi Raja Sulaiman, dan bekas pemain badminton negara Jailani Sidek.

Hmm, cerita macam-macam boleh buat. Tambah lagi akhbar tabloid macam Harian Metro yang buat. Aku rasa lebih baik tunggu Jailani Sidek sendiri beri keterangan kat Mahkamah nanti (kalau ada perbicaraan lah). Dia patut lebih tahu apa yang berlaku antara isterinya dan Roslin. Banyak kebarangkalian orang boleh reka. Manalah tau ada pihak yang ambil kesempatan dengan diorang ini. 

Umum sudah tahu, kedua-dua Roslin Hashim dan Raja Azmi memang ada kontroversi. Roslin Hashim sebelum ini famous dengan kisah perkahwinan pertamanya yang hanya bertahan 12 hari, manakala Raja Azmi Raja Sulaiman pula dengan filem kontroversi tentang homoseksual/gay arahannya bertajuk "...Dalam Botol" (entah bila nak release pun tak tau daa).

So bayangkan bila dua subjek hangat ini bergabung dalam satu tajuk? Meletuplah bah. Macam Stacy dengan Adam. Apa pun, harap isu ini cepat-cepatlah diselesaikan. Kalau tak nanti Harian Metro keluar cerita macam-macam lagi lepas ini. Hehehe

p/s : Roslin Hashim ni macam ada issue dengan Anger Management lah? cepat betul lafaznya..tak boleh sabar ke?

Thursday, July 29, 2010

Tun Mahathir Pun Kata "Penulis blog perlu mempunyai kod etika"

KUALA LUMPUR 28 Julai - Setiap penulis melalui media alternatif iaitu blog di negara ini perlu mempunyai kod etika bagi memastikan hasil tulisan mereka adalah berasaskan pada fakta dan kebenaran.
Itu kata-kata Tun Dr. Mahathir ketika menyampaikan ucaptama pada Persidangan Media Sosial dan Blogger 2010 di Hotel Berjaya Times Square semalam. Dan walaupun aku rasa secara mostly directed to blog-blog berunsur politikal dan media alternatif, kita sebagai blogger pun perlu mempunyai kod etika. Tak kira menulis diari hidup, tips-tips, gossip artis atau sekadar copy paste berita dari akhbar. Setuju?

+ + + + + + +
Isu Racism Dalam Blogging?

Hajat nak tulis semalam, tetapi terlelap di tengah jalan. Ok, I'll go straight to the point. Malam tadi blogger kecoh dengan isu "Racist" oleh Nuffnang. Jadi entri "Janganlah Racist Sangat Bro!", "Betulke Nuffnang Racist???", "Tak Puas Hati Dengan Nuffnang?", "Anda Rasis Tak?" dan banyak lagi.

Apakah punca semua ini? Setelah aku baca dan terus baca, ia semua berpunca daripada contest yang dianjurkan oleh Nuffnang. Dan kebetulan contest terbaru dimenangi oleh 3 orang blogger berbangsa Cina. Aku turut menyertai contest tu, dan mencuba sehabis baik. Tapi gagal. Namun bila aku tengok kembali entri yang menang, memang jauh lebih hebat dari entri aku. Nampak mereka berusaha untuk menang hadiah.

Isu pemilihan pemenang, kalau ikutkan apa yang dibaca dari entri-entri dirujuk serta komentar dari pembaca lain menyatakan advertisers yang memilih pemenang. Nuffnang hanya shortlist calon-calon sahaja. Jadi secara pemahaman aku, untuk setiap contest berlainan sponsor, judge pun berlainan. Jadi tidak mustahil jika seorang blogger itu hebat seperti The Eggyolks dengan skill design mereka, entri mereka menjadi pilihan. Aku pun envy kehebatan mereka, tetapi aku mesti terima hakikat they entries are way better. So I must try harder next time.

Lagi satu sebab kenapa kita tak perlu kecewa sangat ialah, setiap aktiviti/contest yang kita join dengan Nuffnang, sebenarnya tak menggunakan wang satu sen pun. Betul tak? Kita hanya menulis blog (dan ramai melakukan semasa waktu kerja which is not good), dan mendapat invitation, menang hadiah, in fact dapat duit lagi. Bila dapat check bukan main seronok lagi kan?

So why kita perlu mengeluh?

p/s : ini sekadar pendapat peribadi aku. harap mesej yang cuba aku sampaikan ini dapat difahami. Moral of the story, janganlah kita pun terjebak macam wakil rakyat yang melalak tak tentu pasal. Kalau gagal, kita kena terus mencuba lagi.

Sessi soal jawab di FormSpring FTN!

Wednesday, May 19, 2010

Kurang Ajar Punya Budak

Ingat kisah budak remaja yang tanam bayi di Melaka minggu lepas? Hah, tengok wajah pembekal sperma tu. Tahu pula nak tunduk malu. Masa buat projek dengan anak dara orang dia tak tahu malu. Sekarang seluruh ahli keluarga dia pun dah dapat malu akibat tindakan bodoh dia. Tak perlu kita letak nama sesiapa.

Malas nak cerita panjang, sebab kes macam ini selalu berlaku. Cuma kali ini jelas wajah culprit (yang sanggup buang anak). Tak kiralah sama ada yang lelaki ke perempuan buang, asalkan sperma dia yang jadikan bayi itu, maka dia pun sama patut dihukum. Tapi aku pelik, macamana budak 15 tahun tu boleh terlepas sampai melahirkan anak. Takkan tiada seorang pun perasan perut dia yang boyot? Pandai cover eh?

Baca berita selanjutnya di Harian Metro.

Kesimpulan : Kepada lelaki/jantan/pria terhebat yang dah gatal dan tah tahan sangat, beritahu kat keluarga cepat. Cakap dah tak tahan nak kahwin. Paling kuat korang akan dapat pelempang, atau sepak terajang. Jadi kalau tak mampu, buat cara tak mampu. Kalau masih belajar, sambung je pelajaran. Jangan pula pergi cucuk anak dara orang, buat anak lepas tu lari lintang-pukang. Nanti malam-malam anak tu datang dalam mimpi macam Nightmare on Elm Street baru kau tau!

Inilah dia "Hero"
gambar ihsan Harian Metro

SOURCE : Harian Metro

Jangan malu jangan segan. Marilah cuba FormSpring FTN? Malu bertanya sesat dalam blog!

Friday, May 7, 2010

Perempuan dan Rokok : Cegah Sebelum Padah

Salam. Dah lama aku tak berbicara tentang isu-isu yang berlaku disekeliling aku. Asyik-asyik drama, Lisa Surihani, Lisa Surihani dan.. Lisa Surihani. Sekali-sekala kena juga hidangkan isu-isu untuk dibincangkan bersama. Kalau tak, kenalah tukar title blog kepada "From The Lisa Surihani" pula kan? Haha.


Ok, let's go straight to the point here. Aku tak suka lihat perempuan yang merokok. Terutamanya wanita-wanita melayu yang sepatutnya kelihatan anggun dan cantik tetapi dicemari asap rokok. Apakah merokok sudah menjadi gaya hidup para wanita (terutamanya Melayu) di Malaysia ini. Apakah perlu hisap rokok untuk nampak cool? Bagi aku, perempuan yang merokok lansung tidak cool, malah tidak ayu lansung walaupun mempunyai bentuk badan "hot stuff" macam Jessica Alba. Tak manis lansung melihat wanita-wanita sekarang mengeluarkan kotak rokok dan lighter dari dalam handbag setiap kali melepak di kedai mamak dan sebagainya. Not Cool ok! especially budak-budak student. Habis stress sangatlah study tu sampai nak tarik asap puas-puas?

Saturday, April 3, 2010

Kenapakah Wahai Adik Halimaton Yang Pintar?

Macam tu ka tenung muka ibu? Garangnyierrr
LANGKAWI: Perbincangan selama tiga setengah jam antara keluarga pelajar, Halimaton Abd Rashid, 15, dengan teman lelakinya, Mohamad Noor Abdullah, 19, di sini, yang berakhir awal pagi semalam, mencapai kata sepakat bersetuju pasangan itu berkahwin dalam tempoh terdekat.
Dah baca? Apa perasaan korang semua? Sayu melihatkan seorang ibu yang dipinggirkan oleh anaknya semata-mata hendak bersama kekasihnya. Ia menjadi perbualan hangat di seluruh negara kerana Halimaton baru saja berusia 15 tahun, manakala kekasihnya, Mohamad Noor baru 19 tahun.

Wednesday, March 17, 2010

Bila Tak Suka Sesuatu, Kita Buka Facebook Dan Luahkan Saja..begitu?

Sejak disiarkan pada awal Januari ini, program Terjah menerima banyak maklumbalas negatif sehingga ada yang menyarankan program itu dihentikan segera. - mStar 
Suka sangat terjah orang, kali ini anda di terjah! Bagaimana? Mampukah menanggung terjahan?

Semalam, akhbar MStar ada melaporkan aduan dari persatuan Seniman berkenaan program terbitan TV3 iaitu Terjah. Dikatakan ia menerima banyak maklumbalas negatif dan meminta rancangan itu dihentikan.

Aku adalah salah seorang daripada mereka yang kurang bersetuju dengan program ini. Bagi aku, terjahan mereka keterlaluan. Dengan bahasa yang agak kasar dan menumpu kepada isu-isu peribadi yang mengaibkan artis.


Related Posts with Thumbnails