Showing posts with label inception. Show all posts
Showing posts with label inception. Show all posts

Monday, April 18, 2011

Nak Bikin Flim Bukuit Kepuing Kena Ada Cek Ribu-ribu

Photobucket

Tak pasti kenapa masih ada orang suka tulis pasal earnings. Aku tak nampak pun entri macam tu sebagai satu "motivasi" kepada blogger baru. Dari sudut macamana aku tengok sekali pun, memang tak nampak. Mungkin motivasi kepada yang gila duit kut.

IMHO, aku rasa entri-entri macam tu dah tak relevan. Boleh menimbulkan fitnah serta unsur riak dalam diri sendiri. Apa yang kita dapat tu, rezeki masing-masing. Kalau niat nak bersedekah, sila lah ke masjid. Tak gitu?

Kthnxbai. #EhTerasaKe

Photobucket

Monday, April 11, 2011

Jadi Rakan Cop Secara Tiba-tiba

Photobucket

Thursday, March 31, 2011

Pi Mai Pi Mai Tang Tu

Photobucket

Bonus Tahunan

Photobucket

Tuesday, March 29, 2011

Sembang VLog

Photobucket

Wednesday, December 15, 2010

Year End Sale, 50% Discount

Photobucket

Friday, December 10, 2010

Dia Masih Bermimpi : Inception 5 Lapis Baekk Punya

Photobucket

Wednesday, December 1, 2010

Mimpi Dalam Mimpi Ngeri

Photobucket

Friday, July 16, 2010

Access Your Mind Through Your Dreams : Inception Screening

"Access your mind through your dreams.."

Itu antara dialog yang terdapat dalam filem Inception lakonan Hero pilihan awek ramai, Leonardo Di Caprio. Semalam aku dapat tengok preview screening filem itu. Ihsan dari Nuffnang, dapatlah aku dua keping tiket. Baris tengah, just nice.

Masa sampai di lobby GSC, aku tengok ramai gila orang. Aku bajet dah terlewat beratur. Mesti dapat seat melangut. Tapi rupanya banyak lagi yang buka booth selain Nuffnang (or should i say Nufnag..hehe). Ada Harian Metro, My FM, Fly FM, dan Sinar FM pun ada. Nasib baik di barisan Nuffnang tu masih tak ramai.

"Oh ada harapan seat best!"



Beratur punya beratur, sekali dia tulis Nufnag pula. Aku ingat dah salah tempat beratur. Tapi bila nampak ada badge Nuffnang beratur dengan banyak..betul la tu!

+ + + + + + +

Cerita Inception. Barisan pelakon semua mantap. Biasanya cerita yang Leonardo Di Caprio berlakon semuanya menarik, eg. Catch Me If You Can, Black Diamond, The Departed dan banyak lagi. Aku check rating movie ni boleh tahan. Ramai kata movie ini gempak, dan makes us think.

Ya aku setuju. Filem ini memang best. Mengenai seorang bernama Dom Cobb, pencuri terhebat dan berkebolehan mencuri rahsia dari minda orang dalam keadaan separa sedar (melalui mimpi). Apabila satu misinya gagal, Cobb cuba melarikan diri dari agensi yang mengupahnya. Tapi dia diberi peluang untuk mendapat kembali kehidupan yang diinginkan apabila menerima tawaran dari Saito.

Tak best la kalau aku cerita detail. Nanti tak fun pula kalau korang nak pegi tengok. Movie ni mengingatkan aku dengan The Matrix, di mana dunia rekaan boleh dicipta ikut suka je. Tapi dalam filem ini dia guna elemen mimpi.

Aku nak bagi Inception 4/5 bintang-bintang berkelipan. It deserve good ratings from the movie critics. Must watch!! (but avoid midnight - unless you had enough sleep before watching)

p/s : aku risau masih bermimpi lepas tengok movie semalam.

Thursday, July 15, 2010

Inception : Hidup dalam Mimpi



Aku baru pulang dari Premier Screening Movie Inception kat GSC Mid Valley. Ramai juga yang offer premier screening di Mid Valley, selain kaunter Nuffnang. Ada Harian Metro, My.FM, Sinar FM dan Fly FM pun ada. So agak ramai yang memenuhi kawasan lobby GSC. Aku seperti biasa beratur macam orang bertamadun, dan mendapat tiket barisan tengah..(just nice).

Movie agak berat sikit jalan cerita. Tapi menarik bagi aku. Mengingatkan aku pada trilogi Matrix. Tapi since aku mengantuk tahap gaban, lebih baik aku sambung review lain kali. Haha

p/s : thank you Nuffnang, dapat juga tengok Inception lebih awal dari orang lain :P

Related Posts with Thumbnails