Showing posts with label FormSpring. Show all posts
Showing posts with label FormSpring. Show all posts

Tuesday, May 11, 2010

Awak Ni Cikgu Ke?

Jangan silap..ini bukan bro Eyriqazz tau


"Awak ni cikgu ke?"

Ini merupakan soalan yang aku dapat di Formspring aku hari ini. Aku tak pasti siapa yang tanya, tapi di sini aku nak jelaskan. Aku bukanlah seorang cikgu. Tapi setahu aku, Zara seorang cikgu.

Rasanya soalan ini timbul sebab aku mulakan segmen Nihongo 101 barangkali. Aku bukanlah seorang cikgu bahasa Jepun. Sekadar berkongsi pengetahuan aku dalam bahasa Jepun. Untuk pengetahuan, aku pernah belajar bahasa Jepun 7 tahun lepas sebelum melanjutkan pelajaran ke sana.

Jadi sedikit sebanyak aku faham bahasa Jepun. Mungkin dah agak "berkarat" sikit. Jadi sebab itu aku adakan segmen ini, disamping aku mengulangkaji bahasa Jepun, aku nak berkongsi dengan semua.
Walaupun sekadar asas saja, asalkan ada yang boleh manfaat daripadanya aku cukup gembira.

Kalau ada yang nak bertanya tentang bahasa Jepun, dan apa-apa berkaitan dengan Jepun (kecuali anime sebab sudah tak ikut sangat), dipersilakan. Yang mana aku boleh bantu, aku cuba.

Apa pun, terima kasih kepada yang bertanyakan soalan itu di Formspring.


Dah cuba FormSpring FTN? Malu bertanya sesat dalam blog!

Thursday, April 1, 2010

Mencuba Formspring Seperti Rakan-rakan Lain, Best Sangat Ke?


Sejak kebelakangan ini banyak blog-blog mula mempromosikan formspring mereka. Apakah formspring ini? Satu lagi laman sosial macam Facebook ke? Aku mula-mula macam tak nak ambil kisah je. Tak nak ikut trend la konon. Tapi makin lama makin banyak pulak aku jumpa kat blog-blog. Macam seronok saja menjawab soalan-soalan anonymous dari strangers. Jadi entry ini sekadar nak bagitau, aku pun dah buat akaun formspring. Haha. Kalau siapa ada pertanyaan, silalah melawat ke FormSpring FTN. Soal yang baik-baik saja ya. Kalau menarik, aku akan paparkan di blog. Itu pun kalau ada yang bertanya..kalau ada la..

p/s : aku sedang memikirkan beberapa cara menambah baikkan blog FTN ini supaya lebih user-friendly. Mungkin layout baru? navigation lebih baik? Tunggu sajalah (itupun kalau aku ada masa untuk semua itu)

"Bagus betul, dah ada FormSpring juga!"

Related Posts with Thumbnails