Wednesday, March 24, 2010

Apa Pendapat Korang Tentang Drama Hotel Mania?


Siapa layan drama Hotel Mania? Drama muzikal pertama terbitan KRU Studios. Sudah masuk episod ke-4 minggu ini, dan aku rasa ia merupakan satu percubaan yang unik dari KRU. Drama muzikal 26 episod ini menampilkan hampir 200 lagu terbitan KRU, dan dipadankan dengan jalan cerita yang menarik.

Masa aku tengok episod pertama, aku rasa agak pelik. Mungkin sebab pertama kali, dan tidak biasa tengok drama berunsur muzikal. Kalau tak silap aku, sebelum ini di Astro ada drama muzikal juga lakonan Mila dan geng AF lain. Tapi aku tak ada Astro, maka aku tak tau macamana ceritanya.

Apa yang menarik tentang drama Hotel Mania ni? Sebab tiap kali lagu didendangkan, tak kiralah dari KRU sendiri, ELITE, X-Factor dan lain-lain akan mengimbau kenangan zaman sekolah dulu. Dulu aku peminat KRU. Semua album aku beli. Ketika itu kaset, dan CD. Cuma tak sempat pergi konsert je. (konsert 4U2C sempat pula pegi..haha)

Bagi aku, drama ini merupakan satu cara KRU untuk mengembalikan nostalgia lagu-lagu ciptaan mereka. Pada aku, strategi mereka berjaya!

Related Posts with Thumbnails