Sunday, March 21, 2010

Adakah Ini Kegunaan Kamera Yang Bernilai Ribuan Ringgit?


Kamera adalah "trend" masa kini. Waktu aku berada di Putrajaya semalam, boleh dikatakan semua orang yang hadir memiliki DSLR. Itu normal. Dan perkembangan yang sihat. Maknanya, ramai sudah berminat dengan fotografi. Aku ternampak juga kanak-kanak kecil membawa DSLR; bakal menjadi fotografer hebat masa depan. Mungkin.

Tapi aku nak tanya pendapat kalian. Berbaloikah membeli kamera ribuan ringgit, tapi menghabiskan masa mengambil gambar sendiri atau dengan rakan-rakan di dalam tandas? Agak tertekan bila tiap kali memasuki tandas (terutamanya di pusat-pusat membeli belah utama yang popular), dan melihat sekumpulan remaja (of course lelaki sebab dalam tandas lelaki kan?) mengambil gambar di cermin tandas. Tak sesuai lah. Serius. Tandas tu tempat yang kotor. Tak bolehkah mencari tempat-tempat yang lebih elok? Lagi satu, guna handphone camera saja lah. Buat apa beli kamera ribuan ringgit untuk tujuan itu. Lebih baik pergi ambil gambar pemandangan, gambar street candid kat KL ke, atau gambar percutian dengan ahli keluarga; Lebih berbaloi-baloi.

Aku tak nak komen yang perempuan, sebab aku tak biasa masuk tandas mereka. Haha
Tapi itu hak masing-masing kan? Aku pasti akan ada jawapan, "suka hati aku lah. Duit aku yang beli kamera mahal-mahal untuk ambil snap shots itu." Ouch!

p/s : gambar dipinjam dari Google, satu contoh bergambar dalam tandas

Related Posts with Thumbnails