Showing posts with label Catch The Wave. Show all posts
Showing posts with label Catch The Wave. Show all posts

Friday, July 30, 2010

JPOP 101 : Def-Tech - Catch The Wave

Salam 1Jpop. Doudesuka minna? Genki kai? Lama pula tertinggal nak post tentang Japan. Malam ini aku terkejut mendapat tahu group yang aku minati ini dikatakan sudah break-up pada tahun 2007. Jadi aku mencari lagu favourite aku di youtube, untuk aku kongsikan dalam JPOP101 kali ini.

Lagu kali ini dari group yang digelar Def-Tech. Terdiri dari duo Shen dan Micro. Membawa genre muzik baru yang mereka namakan "Jawaiian Raggae" iaitu gabungan unsur Japanese, Hawaiian dan Raggae. Lagu mereka memang unik, sebab kombinasi lirik English dan Jepun. Seperti biasa ini lagu yang aku akan pilih bila ke karaoke zaman student dulu. Lagu "Catch The Wave" memang sesuai dinyanyikan tiap kali tiba musim panas. Lagu ini betul-betul membuatkan kitorang nak ke pantai. Biasalah musim panas cari sungai, cari pantai. Nak mandi. Tengok sajalah video clip lagu ini, memang best je layan ombak.

Def-Tech
Micro, Shen


Teruskan membaca untuk lirik lagu "Catch The Wave"

Related Posts with Thumbnails