Thursday, April 8, 2010

My Favourite Sport

Sukan kegemaran aku seharuslah sukan yang cool. Sukan yang menjadi ikutan hampir semua warga dunia. Tak lain dan tak bukan, sukan bola sepak. Aku mula bermain bola sepak sejak sekolah rendah. Walaupun masa sekolah rendah dulu aku lebih cenderung kepada olahraga (ketika itu aku fit giler macam sekarang) dan pernah mewakili sekolah untuk acara 4x100m. Tapi malangnya aku tak pernah menang pingat di peringkat itu. Sedih kan?

aku tidaklah segelap itu, dan lari bawa mercun..damn crazy!

Tapi bila waktu Pendidikan Jasmani, aku bukan main lagi bersemangat sebab nak main bolasepak. Bolasepak ini tak perlu la hurai, memang kegilaan semua. Tambah lagi bila dekat World Cup. Macam nak menggila. Masa aku pindah ke KL, aku beli bola Pele yang dijual di Pizza Hut. Sanggup beli pizza mahal-mahal sebab nak bola Pele tu. Konon-konon boleh buat banana kick. Bola ringan la katakan.

lebih kurang macam ni kut. yang ini bola fevernova

Tapi lama-kelamaan, bila berat badan aku naik sikit, aku dah mula kurang stamina. Jadi aku beralih ke padang kecil sikit. Masa dulu street soccer. Dan sehinggalah aku sambung belajar di Jepun, aku lebih cenderung main futsal. Sehinggalah sekarang. Walaupun namanya lain, tapi permainannya tetap sama. Bola yang disepak-sepak untuk masuk dalam gawang berjaring.

dekat Jepun aku main semua court futsal macam ni..tak jumpa lagi yang turf

Sehingga sekarang, bolasepak tetap menjadi sukan kegemaran aku. Walaupun tidak fit seperti dulu (lebih kurang Klinsmann), tapi masih main juga. Lepas main bolasepak, tipulah kalau aku kata badan bau wangi macam nak pergi dating. Sudah pasti berbau "machem". Bila badan berbau kenalah menggunakan barang-barang penjagaan dari jenama Adidas. Brand yang sudah sebati dengan aku. Kebanyakkan jersi bola aku berjenama Adidas jadi sesuai sangatlah!

Produk dari Adidas

Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS.


p/s : all pics courtesy of Google.com

Related Posts with Thumbnails