Wednesday, December 30, 2009

(NEWS) What's up Doc? Kes Dr Rosli Allani, Isteri kedua dan Bapa Mertua


keadaan rumah Dr Rosli yang dikepung
(gambar ihsan Google)



Mulanya tak ambil kisah tentang berita Dr Rosli. Sebab awalnya beranggapan ia hanyalah sebuah lagi kisah politik (yang tak habis-habis di Malaysia). Tetapi selepas menonton berita kelmarin, mengenai bapa mertua Dr Rosli yang beramai-ramai mengepung rumahnya apabila beliau ingkar perintah mahkamah untuk tinggal berasingan (murafakah) dengan isteri keduanya kerana status perkahwinan mereka diragui.

Daripada rakaman visual dalam berita tersebut bapa kepada Ilyani Mohd Nor nampaknya mahu berdepan dengan Dr Rosli dan ingin membawa anaknya itu pulang. Adakah ini salah satu kes perkahwinan yang tidak diredhai oleh keluarga? Atau mungkin faktor politik juga dicampur adukkan dalam hubungan kekeluargaan?

Walaupun Dr Rosli dimaklumkan sudah meletakkan semua jawatan dalam parti politiknya, namun dia masih perlu berdepan dengan bapa mertuanya sendiri untuk menyelesaikan kemelut ini. Apakah beliau bersalah hingga terpaksa melarikan diri secara senyap?


Dr Rosli dan isteri melarikan diri
(gambar ihsan Utusan)


Nampaknya tahun 2009 berakhir dengan kisah hitam bagi kedua pasangan ini. Apa komen anda?

-FTN


Teruskan membaca..


Monday, December 28, 2009

2009 Flashback by FTN - Let's List Them Up

The year 2009 is coming to it's end. 2010 is just 3 days away. Before we celebrate the coming new year 2010, let's recap with "FTN Most Memorable 2009 Happenings". This listing is by FTN, and will update from time to time since I need some time to recall the news..hehe.

Hey, if you guys have any memorable news of 2009 (the ones I've missed out) please leave a comment. And I'll update the list with a linkback to your blog!

p/s : currently listing is not arranged by date (will do if I have time later..hehe)
WORLD NEWS
1. Barrack Obama sworn in as 44th President of USA - Jan 21st
2. Michael Jackson's death
3. Tiger Wood's scandal - Nov 26th
4. H1N1 outbreak
5. Massive earthquake hit Padang, Indonesia - Sept 30th
6. World's cheapest car, Tata Nano - March 23rd
7. Cristiano Ronaldo - World record transfer £80m pound 11th Jun


World's Most Expensive player
Christiano Ronaldo - Real Madrid

8. Twitter declared the Most Popular english word of 2009
9. Nordin Mat Top shot dead by police in Indonesia - Sep 17th





LOCAL MALAYSIA NEWS
1. Bumbung Stadium Sultan Mizan Runtuh - Jun 3rd
2. Tengku Fakhry fail saman terhadap Manohara Odelia Pinot
3. Malaysia raih emas Bola Sepak Sukan Sea-25 - Dec 12th
4. Earth Hour- March 28th
5. Kemalangan Bas Sani Ekspress ragut 10nyawa - Dec 26th



Kemalangan Bas Sani Ekspress

6. Jaya Supermarket Seksyen 14, PJ runtuh; 7 terkorban - May 28th
7. PROTON Exora : Malaysia's First MPV Launched! - Aug 15th


Jaya Supermaket runtuh


HOTTEST GOSSIP OF 2009
1. Bung Mokhtar dan Zizie Izette berkahwin! - suggested by Mr. Frazi
2. Akhil Hayy & Waheeda
3. Faizal AF4 kahwin senyap tanpa pengetahuan keluarga? - Dec 11th

Do check this entry back, will be updating from time to time.

Sunday, December 27, 2009

(NEWS) Akibat Pemandu Terlelap, 10 Maut 2 Cedera - Nahas Sani Ekspress


Coach Bas Sani Ekspress








(gambar ihsan Google)


Lagi kisah kemalangan yang melibatkan Bas Ekspress. Tetapi punca kemalangan bukanlah masalah sistem brek tetapi kecuaian pemandu bas itu sendiri. Bas Sani Ekspress itu dalam perjalanan ke utara terbabas melanggar pembahagi jalan menyebabkan dinding bas itu terkoyak dan menyebabkan penumpang bahagian bawah cedera teruk. 10 orang di laporkan maut dalam kejadian tersebut.


IPOH: Sepuluh penumpang maut manakala dua lagi cedera dengan seorang daripadanya parah apabila bas dua tingkat Sani Express terbabas dan melanggar pembahagi jalan di KM272.8, Projek Lebuh Raya Utara-Selatan (PLUS) arah utara, kira-kira lapan kilometer selepas Plaza Tol Ipoh Selatan, awal pagi ini.

Ketua Polis Trafik Negeri Supt Wan Abdullah Ishak berkata mereka yang terbunuh dalam kejadian jam 1 pagi itu adalah Shaharin Mohd Nor, 61, dan Supiah Adam, 46, kedua-duanya dari Taman Setia, Klang, Selangor; Musa @ Ismail Abdullah, 64, dari Gurun, Kedah; Mohd Shukri Mohd Ali, 22, dari Sungai Besar, Selangor dan Noor Jasmi Noordin, 25, dari Kangar, Perlis.Mohd Bilal Osman, 22, dari Sungai Besar, Selangor; Ng Kah Kit, 14, Ng Poh Ngoh, 23, dari Alor Setar, Kedah dan Sharifah Raheel Al-Junid Syed Harun, 21, dari Sungai Petani, Kedah.

Bercakap kepada pemberita di sini hari ini, katanya identiti mangsa terakhir iaitu seorang wanita yang dipercayai berbangsa Melayu masih belum dikenal pasti.Wan Abdullah berkata penungpang yang cedera parah dikenali Md Razip Fadzir, seorang anggota tentera manakala penumpang yang cedera ringan ialah Siti Munira Hashim, 30, dari Langgar, Kedah.Katanya kedua-dua penumpang yang cedera kini dirawat di Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini manakala kesemua mangsa yang maut juga dibawa ke hospital yang sama untuk bedah siasat.

Wan Abdullah berkata semua yang terbunuh dan cedera merupakan penumpang yang duduk di tingkat bawah bas dua tingkat berkenaan manakala semua penumpang di bahagian atas serta kedua-dua pemandu bas tidak mengalami kecederaan.Beliau berkata bas ekspres itu berlepas dari Klang, Selangor pada 9 malam tadi menuju ke Kangar dan membawa 48 penumpang."Di tempat kejadian, bas itu tiba-tiba terbabas lalu merempuh pembahagi jalan di sebelah kiri lebuh raya. Ia kemudiannya melantun serta merempuh pula pembahagi jalan di sebelah kanan lebuh raya sebelum berhenti," katanya.

Beliau berkata besi daripada pembahagi jalan yang menusuk masuk ke dalam bas selepas rempuhan yang pertama (rempuhan di sebelah kiri) menyebabkan kematian dan kecederaan penumpang berkenaan.Wan Abdullah berkata pemandu yang memandu bas ketika kemalangan itu telah ditahan polis bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Difahamkan pemandu yang ditahan itu baru sahaja mengambil giliran memandu selepas bas itu berhenti di Hentian Sebelah, Simpang Pulai dekat sini sebelum kejadian.Sementara itu, seorang daripada penumpang yang terselamat, Marziana Mahmud, 24, mendakwa pemandu bas tersebut kelihatan mengantuk sebelum kemalangan tersebut."Bas dipandu dalam keadaaan tidak stabil, terhoyong-hayang ke kiri...kanan sebelum kejadian," dakwa penjawat awam itu yang duduk di bahagian depan di tingkat atas bas berkenaan.

Teruskan membaca..

Saturday, December 26, 2009

(GOSSIP) 'Awal' pagi diserbu polis. 3 artis popular ditahan!


(gambar hiasan ihsan google.com)



Kecoh lagi tentang artis ditahan di kelab. Kalau nak baca versi sensasi boleh layari website Beautiful Nara or Sensasi Selebriti. Seperti yang dilaporkan, antara artis yang ditahan ialah Awal Ashaari, Scha al-Yahya, dan Juliana Evans. Walaupun di Buletin Utama TV3 wajah artis lelaki tersebut di kaburkan, tetapi sangat mudah untuk mengenali wajah Awal Ashaari. Menurut laporan yang dipetik dari MStar, mereka bebas setelah menjalani ujian dadah.

 


 


Tapi isunya di sini, kenapa? Apakah kehidupan sebagai artis perlu melibatkan diri dengan perkara-perkara macam ini? Publisiti murahan seperti 'clubbin', ditahan polis dan sebagainya?

Itu baru bebas ujian dadah. Cuba ujian mabuk pula? Agaknya semua lulus tak? Pasti kena terjah dengan Melodi tak lama lagi..hehe

Apa pun, bak kata orang putih..

"What a nice way to end your 2009!"

Apa kata anda semua?

KUALA LUMPUR: Berikutan penahanan seorang pelakon dan pengacara lelaki berusia 28 tahun pada awal pagi tadi, timbul desas-desus mengatakan artis terbabit adalah Awal Ashaari.

Menurut sumber yang berada di tempat kejadian, Awal disahkan antara 21 orang yang ditahan dalam serbuan di pusat hiburan tanpa lesen di bumbung sebuah pusat beli-belah di Jalan Bukit Bintang di sini.

Artis itu ditahan kerana enggan menjalani ujian air kencing dalam serbuan pukul 3.15 pagi itu.

Difahamkan, pelakon Scha Al-Yahya dan Juliana Evans turut berada di pusat hiburan berkenaan. Namun mereka dibebaskan setelah ujian air kencing yang dijalankan didapati negatif.

Bagaimanapun Pengurus Awal, Azlina Merican yang dihubungi berkata, dia amat terkejut dengan berita itu dan menafikan sekeras-kerasnya Awal terbabit dengan kes tersebut.

"Saya terkejut dengan berita itu. Saya pun baru dimaklumkan oleh seorang teman sebentar tadi namun berita ini tidak berasas sama sekali.

"Apa yang saya boleh katakan, artis itu memang bukan Awal," katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Kuala Lumpur, Supritendan Sharifah Hawariah Syed Idrus ketika dihubungi enggan mengesahkan perkara tersebut namun tidak menafikan bahawa Awal terbabit dalam serbuan itu.

Usaha untuk menghubungi Awal, Scha dan Juliana bagaimanapun menemui jalan buntu apabila mereka tidak menjawab panggilan.

Selain mereka bertiga, dua lagi artis lelaki, kedua-duanya berumur 40-an, dibebaskan selepas ujian air kencing mereka didapati negatif dadah dalam serbuan.

Terdahulu, Sharifah Hawariah berkata, pusat hiburan yang terletak di tingkat lapan itu didapati beroperasi tanpa lesen sejak lebih enam bulan lalu pada setiap malam sehingga pukul 6 pagi.

Beliau berkata, kesemua mereka yang ditahan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur manakala mereka yang didapati positif dadah disiasat di bawah Seksyen 15 (1)9(a) Akta Dadah Berbahaya 1950.

Bagaimanapun, Awal kemudiannya dibebaskan setelah hasil ujian kencing didapati negatif. - The Star

SOURCE : MStar

Wednesday, December 23, 2009

(LATEST) Schumacher will drive for Mercedes GP Petronas F1 Team!


The CHAMP is back on track!
(nope, not with Shell this time)



Mercedes GP Petronas F1 Team

FRANKFURT (AP) - Former Formula One world champion Michael Schumacher has reportedly signed a one-year deal to drive for Mercedes in 2010.

German newspaper Bild says on Wednesday that the seven-time champion, who retired in 2006, signed the deal at the team's offices in Brackley, England, on Tuesday.

Schumacher, a former Ferrari driver, has been heavily linked with a move to the former Brawn GP team, which won last year's drivers' and constructors' titles.

The 40-year-old German driver attempted a brief return in August to replace injured Ferrari driver Felipe Massa but a serious neck injury kept him from driving.


NEWS/IMAGE SOURCE : GOOGLE


FTN : Wow, the former champion is BACK!!! PETRONAS also back in F1 as a main sponsor for a team, The Mercedes F1 team..plus Malaysia's own Lotus F1 team will be also competing in 2010. Looking foward for 2010! Get ready to see his face on Petronas Stations ads soon!

Tuesday, December 22, 2009

(LATEST) Runtuh lagi di Terengganu


(gambar dari UTUSAN)

Nampaknya runtuh lagi di Kuala Terengganu. Jika sebelum ini Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin yang berharga RM300 juta runtuh, kali ini Terminal Bas Express di Kuala Berang yang berharga RM4.2 juta pula menjadi tajuk utama berita. Kejadian dilaporkan berlaku pada pukul 3.15 petang 21hb December, apabila beberapa orang pekerja sedang menyiapkan struktur bumbung kaca. Empat dilaporkan cedera akibat terkena serpihan kaca. Salah seorang daripada mereka adalah warga tempatan, manakala yang lain warga Bangladesh.

Apa nak jadi di negeri Terengganu? Nampaknya tahun 2009 berakhir dengan berita tidak enak untuk rakyat Terengganu dan amnya semua penduduk Malaysia. Tolong pantau kontraktor-kontraktor di Terengganu!




Tragedi runtuh berulang lagi!
(gambar insiden stadium runtuh kira-kira 6bulan lalu)


Berikut antara petikan akhbar-akhbar tempatan hari ini

HULU TERENGGANU: Tiga buruh warga Bangladesh dan seorang buruh tempatan cedera apabila penghadang cahaya kaca di terminal bas baru Kuala Berang yang sedang dalam pembinaan runtuh hari ini.

Dalam kejadian pada kira-kira pukul 3.05 petang itu, difahamkan terdapat 15 pekerja di kawasan berkenaan dengan dua daripadanya sedang memasang kaca sebagai bumbung penghadang cahaya.

Kejadian itu menyebabkan dua buruh yang berada di atas bumbung dan dua lagi yang berada di bawah cedera ringan di kaki serta tangan akibat terkena serpihan kaca itu.

Penyelia tapak pembinaaan berkenaan, Zahir Hariri berkata kesemua yang cedera dihantar ke Hospital Hulu Terengganu dan dirawat sebagai pesakit luar.

"Ketika kejadian saya berada di pejabat tapak pembinaan dan saya terdengar bunyi kuat dari arah terminal itu. Apabila keluar, saya lihat kaca yang dijadikan bumbung penghadang cahaya jatuh dan pecah," katanya kepada pemberita di tempat kejadian.

Beliau berkata kerja pemasangan kaca yang dimulakan sejak seminggu lepas itu hampir 80 peratus siap.

Kejadian dipercayai berlaku disebabkan penyambungan panel yang tidak sempurna pada penghadang cahaya itu, katanya.

Terminal bas berharga RM4.2 juta yang mula dibina pada Mac 2008 dan sepatutnya siap awal tahun depan itu merupakan projek Majlis Daerah Hulu Terengganu. - BERNAMA

KUALA BERANG: Four workers were injured when the almost completed glass roof of the new bus and taxi terminal here collapsed.

The RM4.2mil Kuala Berang Express Bus and Taxi Terminal is the fourth public building in Terengganu to suffer from structural problems in the past six months.

In the incident which occurred at 3.15pm yesterday, the 150m-long roof — also called a skylight reflector and made up of hundreds of glass panes — came tumbling down in a loud crash when the steel structure holding it up gave way.

Fifteen workers were installing the glass panes at the main entrance of the terminal during the collapse.

Kuala Berang is a major transport hub in the interior of Terengganu and is the main hop-off point for those visiting Tasik Kenyir.

The four who were injured yesterday — a Malaysian supervisor and three Bangladeshis — were cut by pieces of glass when the panes smashed into pieces.

Two of them were working on top of the roof while the other two were standing below.

They were rushed to the Hulu Terengganu Hospital where they received out-patient treatment.

Site supervisor Zahir Hariri, when met at his office close to the construction site, said he heard a thunderous noise while he was attending to some work.

“I dashed out only to discover the glass roof had crumbled. The injured workers were lying on the ground,” he said.

He said work on the 27.4m-wide roof started last week and was almost nearing completion.

He said only wiring work was being done at the terminal before its scheduled opening in February.

“Preliminary checks revealed that the incident could have occurred due to shoddy workmanship,” he added.

Construction of the terminal began in March last year.

The project is under the jurisdiction of the Hulu Terengganu District Council.

Council president Mohd Nor Ibrahim declined to comment.

In June, the roof of the RM300mil Sultan Mizan Zainal Abidin Stadium collapsed. The stadium was only a year old.

A month later, the Public Works Department closed the RM18mil Batu Burok Aquatic Complex after declaring it unsafe.

Following the two incidents, the PWD was sent to check the Sultan Mahmud Airport, which was also just a year old at the time, and discovered that the roof was leaking. - The Star

SOURCE : Bernama, The Star



FTN : sorry no related pics yet :P
Nang me please!

Monday, December 21, 2009

(GOSSIP) Adam Pukul Siti Sara?

Agaknya, ramai yang memendam perasaan terhadap Siti Sara. Tiap kali dalam hati mesti terfikir, "Kenapa lah Adam tak tampar saja muka Siti Sara tu". Perangainya yang jahat suka menghasut boleh membawa kepada perpecahan Adam dan Nur Aminah. Nampaknya semua angan-angan sudah menjadi realiti.

Adam yang betul-betul memang hilang sabar dengan Siti Sara yang betul-betul. Ini semua salah satu adengan sebuah drama. Drama kehidupan yang betul-betul, tiada skrip dan arahan dari Khabir Bhatia. Ini betul-betul! Bukan dugaan!

Okay, ini cerita gossip lagi. Apa yang aku nak paparkan, hasil daripada bacaan di akhbar-akhbar tempatan dan juga blog-blog yang hangat macam Beautifulnara. Aku pun baru saja lepas baca tentang isu Remy Ishak dan Umi Nazeera dari blog bang Nara itu.

Aku bukan pengendali blog gossip yang hebat, tapi apa yang aku nak simpulkan di sini :
1. Kalau benar Remy Ishak memukul Umi Nazeera, maka memang dia seorang lelaki dayus.
2. Dunia artis ini tak habis-habis dengan cerita negatif. Cerai, Gaduh, Kaki Club, Seksi, Alkohol, Tangkap basah, Saman.
3. Sebagai artis, lebih-lebih lagi beragama Islam tolonglah bawa diri baik-baik sikit. Takkan mengharapkan cerita macam ini untuk jadi terkenal?
4. Lakonan dan Realiti jauh berbeza. Seorang yang membawa watak sangat alim dan sopan dalam drama tak semestinya begitu dalam realitinya. Tapi kenapa tidak diterapkan nilai-nilai baik itu dalam kehidupan? Sudah tentu anda menjadi seorang insan yang lebih baik.
5. Teknik menafi dan menukar cerita seperti teknik murahan. Pokok pangkalnya memang berlaku. (Macam kisah Zizie Izette)

Agak skema entri kali ini. Cuba menjaga bahasa dengan sebaiknya. Hehe





Images courtesy of Google.com
Captions are for fun purpose only.

(LATEST) Brittany Murphy died of Heart Attack - RIP

OMG, another Hollywood actress was found dead today. Brittany Murphy was known with hit movies like Sin City, Ramen Girl, Little Black Book, Just Married and many more. I had just watched Ramen Girl recently on Astro, quite shocking to hear this news. She's cute and funny in the movies. I liked the movie Just Married which she acted next to Aston Kutcher. I know many will miss the way she laughs. RIP!


Brittany Murphy (1977 - 2009)






LOS ANGELES: Actress Brittany Murphy, who got her start in the sleeper hit Clueless and rose to stardom in 8 Mile, died Sunday in Los Angeles. She was 32.

Murphy was pronounced dead at 10:04am at Cedars-Sinai Medical Center, hospital spokeswoman Sally Stewart said. Stewart would not provide a cause of death or any other information.

Murphy was transported to the hospital after the Los Angeles Fire Department responded to a call at 8am at the home she shared with her husband, British screenwriter Simon Monjack, in the Hollywood Hills.

Los Angeles police have opened an investigation into Murphy's death, Officer Norma Eisenman said. Detectives and coroner's officials were at Murphy and Monjack's home above the Sunset Strip on Sunday afternoon but did not talk to reporters. Paparazzi were camped outside.

Neighbor Clare Staples said she saw firefighters working to resuscitate the actress Sunday morning. She said Murphy was on a stretcher and "looked as though she was dead at the scene."

Murphy's husband, wearing pajama bottoms and no shoes, appeared "dazed" as firefighters tried to save her, Staples said. "It's just tragic," she added.

Murphy's father, Angelo Bertolotti, said he learned of her death from his son, the actress's brother, and was stunned.

"She was just an absolute doll since she was born," Bertolotti said from his Branford, Florida, home. "Her personality was always outward. Everybody loved her - people that made movies with her, people on a cruise - they all loved her. She was just a regular gal."

He said he hadn't heard much about the circumstances of Murphy's death. Bertolotti divorced her mother when Murphy was young and hadn't seen Murphy in the past few years.

Born Nov 10, 1977, in Atlanta, Murphy grew up in New Jersey and later moved with her mother Sharon to Los Angeles to pursue acting.

Her career started in the early 1990s with small roles in television series, commercials and movies. She is best known for parts in Girl, Interrupted, Clueless and 8 Mile.

Her on-screen roles declined in recent years, but Murphy's voice gave life to numerous animated characters, including Luanne Platter on more than 200 episodes of Fox's King of the Hill and Gloria the penguin in the 2006 feature Happy Feet.

She is due to appear in Sylvester Stallone's upcoming film, The Expendables, set for release next year.

She dated Ashton Kutcher, who co-starred with Murphy in 2003's romantic comedy Just Married.

Kutcher sent a message on Twitter Sunday morning about Murphy's death: "2day the world lost a little piece of sunshine," Kutcher wrote. "My deepest condolences go out 2 Brittany's family, her husband, & her amazing mother Sharon." - AP


SOURCE : The Star

Saturday, December 19, 2009

(REVIEW) Avatar The Movie 2009




I watched Avatar this morning. Lucky enough to get the tickets early because it went sold out very fast! So about this movie Avatar (don't get mistaken with Avatar the Air Bender! - it's a totally different story), it's directed by James Cameron. It took James Cameron 15 years before he brings out this epic story which costs over USD$300 million!!

I didn't know that Avatar is one of the most anticipated movie. Seriously. I have no idea that this is one of James Cameron's. Not until yesterday that I went browsing the net, and watched the trailer in HD. My god, I knew I have to watch this movie. I bought the earliest show today (10.45am to be exact) and enjoyed every second of it! I'm not so sure, but if I'm not mistaken the last movie directed by James Cameron that I watched was Titanic! (yeah2 the one with the famous painting scene haha)

The Story (Warning Spoiler!)
This movie took place in 2154AD when a paralyzed former U.S Marine, Jake Sully is selected to be one of the Avatar program. Jake travels to Pandora which is the home to the Na'vi. Through his Avatar, Jake can walk again. He is sent into the Pandoraas a scout to learn about the Na'vi, but only to find himself falling in love with one of the Na'vi, Neytiri. Jake then got caught between military and the Na'vi, which force him to choose side in the epic battle.




The Graphics
Brilliant movie with colorful scenes, spectacular battle!

Overall :
Great movie, Colorful scenery, Awesome CGI effects, Spectacular Epic battle scene.
Worth the money, worth the 160minutes!
I give this movie...




-FTN

IMAGES courtesy of Google.com. Credits to it's owners. Captions are just for fun :)





Movie Trailer : clip courtesy of Machinima.com

Friday, December 18, 2009

(GOSSIP) Mengaku sajalah..apa guna disorok lagi?

Kadang-kadang tidak paham sikap sesetengah individu. Sudah terang lagi bersuluh, ada hati nak menyorok di belakang tiang walhal lilit perut sebesar gajah. Sudah tentu dapat dilihat orang kan? (main terjah peribahasa baru..haha)

Ini satu lagi berita yang sepatutnya dihebahkan dengan gembira, tapi menjadi bahan lawak pula. Sebelum ini aku sudah 'bergossip' tentang pelakon wanita seksi yang dikhabarkan berkahwin dengan seorang ahli politik dari Sabah. Rujuk entri ini. Dalam laporan itu, ahli politik tersebut menafikan desas-desus disamping mengelak dari ditemuramah oleh wartawan.

Tapi lain pula hari ini, apabila kawan baik yang juga merupakan seorang ahli parlimen telah mengesahkan bahawa kedua-duanya sudah bernikah. Kenapa hendak disorok-sorok perkara yang baik? Berkahwin dapat mengelakkan fitnah. Kan ke bagus? Tapi bila dibongkarkan dengan cara begini, nampak seolah-olah malu hendak mengaku. Takkan nak tiru kes Faizal AF? Sampai ahli keluarga pun tidak tahu, seronok ke berkahwin begitu?

Apa-apa pun, jom baca petikan dari Berita Harian online tentang mereka-mereka ini. Oh ya, ahli politik tersebut ialah Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Mokhtar (yang terkenal) dan pelakon seksi itu adalah Zizie Izette.

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Moktar Radin disahkan sudah bernikah dengan pelakon terkenal, Zizie Izette dipercayai pada minggu lalu.

Walaupun Bung Moktar enggan mengesahkan perkahwinannya itu, rakan karibnya, Datuk Mohamad Aziz yang juga Ahli Parlimen Sri Gading, semalam mengesahkan pernikahan mereka.

"Dah selamat...saya doakan beliau bahagia. Saya sempat berpesan kepada Bung Moktar jangan berahsia lagi... biar semua kawan tahu kerana ucapan tahniah adalah doa," katanya ketika dihubungi semalam.

Bung Moktar yang sering mewarnai persidangan Dewan Rakyat dengan kelantangannya, menjadi tumpuan apabila beliau dikatakan sudah bernikah dengan Zizie dan majlis resepsi diadakan di sebuah hotel terkemuka di sini malam kelmarin.

Bagaimanapun, Bung Moktar ketika dihubungi enggan mengesahkan perkara itu tetapi berjanji memaklumkan mengenai perkara itu apabila tiba masanya kelak.

"Ini bukan masa terbaik membuat komen. Saya perlu menjaga hati banyak pihak dan saya tidak mahu melukai sesiapa," katanya.

Beliau juga berkata, khabar angin yang beliau mengahwini Zizie, 31, di sebuah hotel lima bintang malam kelmarin adalah tidak benar.

Ketika ditanya mengapa beliau tidak menghadiri sidang Parlimen sejak kelmarin, Bung Moktar berkata, beliau berada di Kinabatangan.

"Saya mempunyai kerja di sana... sangat mustahak. Saya sudah mendapat pelepasan daripada Chief (Datuk Seri Nazri Aziz)," katanya.

Beliau turut ditanya mengenai penampilannya yang semakin bergaya sejak akhir-akhir ini termasuk mengubah gaya rambutnya.

"Ramai kawan-kawan yang mewarnakan rambut... mengapa kamu tidak tanya mereka. Jangan buat spekulasi," katanya.


 





FTN - Yang mana satu ni Datuk?? Dah kahwin ke belum? (eh dia memang sudah berkahwin kan? hehe)

SOURCE : Berita Harian

Thursday, December 17, 2009

(TERKINI) Malaysia menewaskan Vietnam - Final Sukan Sea-25




Keputusan Terkini : Malaysia menewaskanVietnam dengan jaringan 1-0. Gol hasil dari jaringan sendiri pemain pertahanan vietnam apabila bola hasil rembatan Safiq Rahim dari kanan gol vietnam terkena kaki pemain Vietnam. Tahniah Malaysia!!

Berakhirnya kemarau 20 tahun!

-FTN

Quote from THE STAR NEWS

VIENTIANE: Malaysia finally ended its 20-year gold drought in the SEA Games men’s football competition, when it defeated Vietnam 1-0 in the final played at the Main Stadium of the National Sports Complex in Vientiane on Thursday.

The National Under-23 boys, who came here as non-medal prospects, pulled off one of the biggest upsets of the Games to win the gold.

Malaysia last won the football gold in the Kuala Lumpur SEA Games in 1989, with a 1-0 victory over Singapore.

The ‘winner’ came courtesy of an own goal by Vietnam’s Mai Xuan Hop’s in the 84th minute of a toughly-fought final. The football gold medal was also Malaysia’s 40th gold medal in Vientiane.

The victory was all the more sweeter as the Malaysians had lost 1-3 to Vietnam in a group match on Dec 6.

Earlier, the young Malaysians had knocked out defending champions Thailand 2-1 in the group stage to win a place in the semi-finals.

Then in the last four, they downed Laos 3-1 in front of a sell-out 20,000 fans.





P/S : Selamat menyambut Awal Muharam kepada muslimin muslimat semua!

(SPORTS) 20 tahun penantian, Inilah Masanya!




Ayuh beramai-ramai menyokong pasukan kita! Tamatkan kemarau 20tahun penantian. Dengarnya pelbagai venue akan menayangkan perlawanan ini. Hot.FM juga mengajak beramai-ramai turun ke Restoran Hakim di seksyen 7 untuk menonton beramai-ramai. Dua stesen TV akan menayangkan perlawanan ini secara lansung. Jangan lepaskan peluang!

Barisan Kemungkinan :
Penjaga Gol : Ahmad Sharbinee Allawee
Pertahanan : Aidil Zafuan (C), Muslim Ahmad, Nasriq Baharom, Mohd Sabree Mat Abu
Pemain Tengah : Safiq Rahim, Baddrol Bakhtiar, Fakri Saarani, K. Gurusamy, S. Kunanlan
Penyerang : Norshahrul Idlan Talaha

MALAYSIA BOLEH!

Sambil-sambil tu jom layan lagu dari Faizal Tahir - Malaysia Satu. Bagi semangat sikit sambil menyokong pasukan kita.

FTN : Jangan lupa menyambut awal muharam ya! Doa akhir tahun dan awal tahun :)

Wednesday, December 16, 2009

(GOSSIP) Bukan Remy Ishak, Bukan Fahrin Ahmad, tapi...

 
Bukan Remy Ishak lah!

 
Tak mahu sehati berdansa!
 
Err Ini pun bukan!

 
Yaa, pujaan hatiku!


 
Sanggup bermadu?


Tiba-tiba saja berita ini hangat diperkatakan hari ini. Sampai ke parlimen pun kecoh tentang gossip yang tersebar ini. Seorang pelakon dikatakan sudah bernikah dengan seorang ahli parlimen dari Sabah. Tak perlu dijelaskan siapa, kerana gambar mereka ini sudah terpampang di banyak portal berita online, malah dalam MHI pagi tadi sudah di tayangkan gambar kedua-duanya dalam sebuah akhbar tempatan.

Teruskan membaca gossip dalam petikan berita di bawah. FTN nak ulas lanjut pun tidak termampu. Layan saja lah!


PETALING JAYA: Aktres jelita putih gebu, Zizie Ezette dikatakan telahpun bernikah dengan Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Mokhtar Radin, minggu lalu tetapi Bung dalam reaksi segera, menafikannya.

Bung ketika dihubungi wartawan The Star menafikan berita yang mengatakan yang beliau telahpun menikahi Zizie Ezette tetapi enggan mengulas pertanyaan sama ada majlis yang akan diadakan malam ini adalah majlis pertunangan ataupun perkahwinannya.

"Saya tidak cukup kacak untuk beliau,” kata wakil rakyat Barisan Nasional itu di sini hari ini.

Zizie dan Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Mokhtar telah bernikah minggu lalu
Bagaimanapun, isu mengenai pernikahan Bung Mokhtar dengan dramatis terkenal itu telah menjadi buah mulut dan perbualan hangat ahli-ahli parlimen di bilik rehat Dewan Rakyat sepanjang hari ini.

Malah pasangan berkenaan disebut-sebut akan mengadakan majlis resepsi di salah sebuah hotel mewah di Kuala Lumpur malam ini.

Beberapa ahli parlimen ketika ditemui wartawan mStar Online di lobi Parlimen petang tadi mengesahkan mereka telah menerima undangan untuk menghadiri majlis resepsi pernikahan Bung Mokhtar dengan Zizie malam ini tetapi merahsiakan tempat majlis itu akan berlangsung.

Sementara ahli-ahli parlimen yang masih ragu-ragu cuba mendapatkan pengesahan berita perkahwinan itu daripada rakan-rakan mereka dan juga wartawan yang berada di bilik rehat.

"Kami dah dengar berita ni tapi tak ada siapa yang hendak mengesahkannya," kata seorang ahli Parlimen dari Johor kepada wartawan mStar Online.

Dalam pada itu, ahli Parlimen Johor Baharu, Datuk Shahrir Abdul Samad kelihatan berbual dengan para wartawan dan ahli parlimen yang lain berhubung berita pernikahan Bung Mokhtar dan Zizie.

Mereka kedengaran berkata, kelibat Bung Mokhtar telah tidak kelihatan sejak petang semalam dan hari ini beliau tidak hadir langsung dalam sidang Dewan.

"Patutlah wajah Bung Mokhtar berseri-seri dan rambutnya kelihatan disikat rapi bersama gel sejak beberapa hari ini," kata seorang wartawan veteran yang sedang membuat liputan di persidangan parlimen.

Malah katanya, Bung Mokhtar seringkali ketawa besar seperti seorang yang sangat gembira dan dilamun cinta.

Sementara itu, ibu pelakon tersebut Khaty Fauziah yang dihubungi turut menafikan bahawa anaknya telah berkahwin dengan ahli politik tersebut.

"Saya menafikan sekeras-kerasnya, perkara ini tak betul.

"Mereka baru ingin kenal hati budi masing-masing dan Zizie ketika ini juga sedang sibuk di lokasi drama," kata Khaty.

Ditanya perasaannya jika perkahwinan itu kelak akan memberi persepsi negatif terhadap anaknya apatah lagi ahli politik tersebut dikatakan sudah berumahtangga, dalam nada tenang, Khaty menjawab:

"Ramai lagi wanita lain yang berkahwin dengan suami orang. Kalau benarlah dia (Zizie) ditakdirkan bermadu, itu semua sudah dinamakan jodoh. Ini semua urusan Allah," katanya. - MStar Online


KUALA LUMPUR 16 Dis. — Anggota Parlimen Kinabatangan Datuk Bung Moktar Radin hari ini menafikan bahawa beliau akan berkahwin dengan pelakon terkenal tanah air, Zizie Ezette.

"Saya tidak cukup kacak untuk beliau,” kata wakil rakyat Barisan Nasional itu ketika dihubungi melalui telefon selepas wakil media gagal menjejakinya di Bangunan Parlimen di sini.

Desas-desus yang mengatakan Bung Moktar, 50, akan berkahwin dengan Zizie, 31, merebak dengan pantas di Parlimen sejak pelakon itu membuat pengakuan dilamar seorang Anggota Parlimen dari Sabah baru-baru ini. - Bernama

SOURCE : Bernama, MStar Online

(PANAS) Bapa terkejut adengan panas anak sendiri!

FTN sendiri terkejut membaca tentang berita bagaimana seorang perempuan bawah umur melakukan adengan asmara dengan lima orang lelaki serentak. Ya, lima orang! Lebih menyedihkan lagi, mereka merakam aksi terkutuk itu dengan menggunakan telefon bimbit. Perbuatan itu terbongkar apabila seorang ahli keluarga terjumpa rakaman tersebut dalam telefon bimbit itu. Bapanya sendiri mengucap panjang melihat perbuatan anaknya itu.

Baca petikan dari Harian Metro di bawah.

KUALA LIPIS: Mengucap panjang seorang bapa sebaik menonton rakaman melalui telefon bimbit aksi anak gadisnya yang baru berusia 14 tahun berasmara dengan dengan lima lelaki serentak.

Adegan seks secara bergilir-gilir berkenaan di sebuah kampung berhampiran Merapoh, dekat sini, itu dipercayai dirakamkan seorang daripada lima lelaki berusia 20-an berkenaan menggunakan telefon pelajar perempuan tingkatan dua terbabit.

Selepas melakukan perbuatan terkutuk itu, gadis terbabit yang bersekolah di sebuah sekolah menengah, dekat sini, dengan selamba pulang ke rumah bersama telefon bimbit berkenaan.

Bagaimanapun, telefon bimbitnya terlepas ke tangan seorang ahli keluarga yang kemudian membuat pemeriksaan pada fail rakamannya.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Abdul Razak Hassan, berkata terkejut melihat rakaman itu, ahli keluarga terbabit segera memaklumkan kepada bapa gadis berkenaan.

Menurutnya, bapa mangsa yang tergamam dengan tindakan anak gadisnya selepas menonton rakaman berkenaan segera menyoal anak gadisnya.

Katanya, selepas didesak berulang kali, gadis terbabit mengakui kejadian itu sebelum bapanya membuat laporan di Balai Polis Merapoh, dekat sini, kelmarin.

Abdul Razak bagaimanapun berkata, polis masih belum memeriksa rakaman berkenaan bagi mengesahkan kesahihan kejadian terbabit, namun siasatan masih diteruskan.

“Polis sudah menubuhkan pasukan khas dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) untuk memburu lima suspek terbabit dan pada masa sama masih meneruskan siasatan berhubung kejadian itu mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan,” katanya.

SOURCE : Harian Metro

(SPORTS) Final Showdown : Malaysia vs Vietnam 17th December



Pasukan bolasepak Malaysia akan berdepan dengan Vietnam di perlawanan akhir bola sepak bagi merebut pingat emas Sukan Sea ke-25 di Vientiane Khamis ini. Perlawanan yang dijadualkan pada pukul 6 petang waktu Malaysia itu, akan ditayangkan secara lansung di saluran RTM.

Malaysia melangkah masuk ke final setelah mempamerkan aksi bertenaga setelah mengejutkan juara bertahan Thailand 2-1, sebelum berjaya mengatasi tuan rumah Laos di saingan separuh akhir dengan jaringan 3-1 kelmarin.

Malaysia bakal berdepan Vietnam setelah juara Kumpulan A itu mudah menewaskan Singapura 4-1 pada satu lagi aksi separuh akhir. Kali terakhir Malaysia memenangi pingat emas acara bola sepak ialah pada Sukan SEA Edisi 1989 di Kuala Lumpur apabila berjaya menewaskan Singapura 3-1 pada perlawanan akhir.


Mari kita lihat barisan pemain-pemain pasukan Malaysia. Gandingan siapakah yang bakal diturunkan oleh K. Rajagopal di Final nanti? Adakah Zaquan Adha akan di turunkan setelah tamat tempoh penggantungan perlawanan beliau?






Penjaga Gol

Mohd Farizal Marlias
Mohd Sharbini Mohd Alawee

Pertahanan
Mohd Sabre Mat Abu
Mohd Azmi Muslim
Mohd Asraruddin Putra Omar
Mohd Nasriq Baharom
Mohd Muslim Ahmad
Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak
Mahali Jasuli
Mazlizam Mohamad

Tengah
Baddrol Bakhtiar
Mohd Safiq Rahim
Mohd Amirul Hadi Zainal
Amar Rohidan
S. Kunanlan
K. Gurusamy

Penyerang
Abdul Manaf Mamat
Norshahrul Idlan Talaha
Ahmad Fakri Saarani
Mohd Zaquan Adha Abdul Razak

Penjaring Gol Malaysia setakat ini :
Fakri Saarani 4 Gol
Baddrol Bakhtiar, Norshahrul Idlan, Safiq Rahim 3 Gol
Zaquan Adha, Aidil Zafuan, Amirul Hadi, Amar Rohidan, Abdul Manaf, Nasriq 1 Gol

Rekod perlawanan Malaysia Sukan Sea-25
vs Timur Leste (Menang 11-0)
vs Vietnam (Kalah 1-3)
vs Cambodia (Menang 4-0)
vs Thailand (Menang 2-1)
vs Laos (Menang 3-1) - Separuh Akhir


FINAL
MALAYSIA vs VIETNAM



Siapa bakal merangkul pingat emas Sukan Sea-25 nanti? Jom beramai-ramai memberi sokongan kepada pasukan Malaysia khamis ini!
MALAYSIA BOLEH!

-FTN

LATEST!! dipetik dari Bernama
KUALA LUMPUR 16 Dis. - Bahang kejayaan pasukan bola sepak Sukan Sea negara memasuki perlawanan akhir untuk menentang Vietnam esok, turut terasa di Dewan Negara apabila majikan disaran agar membenarkan pekerja mereka pulang lebih awal bagi menyaksikan siaran langsung perlawanan itu.

FTN : Jangan lupa sambut awal muharam juga ya!

SOURCE : BERNAMA

Tuesday, December 15, 2009

Sounds Of Music! Listen to the Lexus LF-A

This might be another of the presentations on the upcoming hot supercar the Lexus LF-A. While I'm still amazed by the graphics at the meter console, just listen to the roar of this gorgeous car. Simply stunning. This might be the closest I can get to this car. (sad huh?)



SOURCE : Zerotohundred

FTN : traffic jammed, how to earn more la?

Monday, December 14, 2009

TERKINI : (BOLASEPAK) MALAYSIA KE PERLAWANAN AKHIR SUKAN SEA




TAHNIAH pasukan Malaysia! Setelah mencipta kejutan menewaskan Thailand tempoh hari, Malaysia sekali lagi mencipta kejayaan di pentas Sukan Sea ke-25 di Laos. Lebih manis kejayaan Malaysia kali ini turut dikongsi seluruh peminat bola sepak di tanah air, apabila RTM menyiarkan secara lansung perlawanan tersebut.

Malaysia berjaya menewaskan Laos dengan jaringan 3-1 dalam perlawanan separuh akhir bolasepak Sukan Sea ke-25 di Stadium Nasional Laos. Berdepan dengan lebih 20,000 penyokong tuan rumah, Malaysia berjaya membuktikan kebangkitan dalam bola sepak di arena Sukan Sea.

Malaysia menjaringkan gol awal di separuh masa pertama pada minit ke-13 menerusi Baddrol Bakhtiar, sebelum Laos menyamakan kedudukan dalam separuh masa kedua setelah melakukan asakan bertubi-tubi ke gawang gol Malaysia.

Tetapi Malaysia bangkit melalui serangan balas dan berjaya menghasilkan dua gol dalam masa 5 minit melalui 2 gerakan cantik. Gol kedua juga hasil jaringan Baddrol Bakhtiar di minit ke-79 sementara Safiq Rahim menjaringkan gol cantik di minit ke-84 untuk melenyapkan impian Laos ke perlawanan akhir di depan penyokong sendiri.

Dengan kemenangan ini, Malaysia bakal menemui Vietnam yang menewaskan Singapura dalam satu lagi perlawanan separuh akhir. Kali terakhir Malaysia ke pentas akhir ialah pada tahun 1989.

Perlawanan akhir akan berlansung pada 17hb Disember dan bakal disiarkan secara lansung menerusi RTM.

-FTN

UPDATE : Gas Explosion in AEON Jusco Melaka!

Latest update on the explosion that happened at AEON Jusco Mall in Bachang. The number of injuries was 16 while killing 1 worker.

The much anticipated grand opening of the largest AEON Jusco mall in the country here in Jalan Legenda in Bachang this Dec 17 is likely to be postponed following a fatal gas explosion that killed a 25-year-old supervisor while injuring 16 others on Monday.

The explosion was said to have happened at the food court section located on ground floor of the three-storey complex just before 1pm when workers and tenants were busy making final preparation for the opening.

The force of the blast blew a 2m hole in the building’s sidewall while showering glass and debris over a 25m radius before starting a small fire.

Firemen from the Kubu fire and rescue station, who arrived on the scene six minutes after receiving a distress call at 12.59pm, immediately put out a small fire and found two injured victims lying outside the building.

A search and rescue operation was mounted for other victims when it was learned that there were several others missing or trapped under the rubble.

Five victims were later pulled out alive from the rubble while another, Tiau See Peing, 25, a supervisor from Batu Pahat with Old Town White Coffee was found dead with a fatal neck wound cause by flying debris.

State Fire Departments operations deputy director R. Ezhumalai said the blast is believed to have been caused by a leak when workers were testing the gas meters from the centralised Liquid Petroleum Gas system.

“We believe that the explosion was due to a gas leak as victims mentioned the smell of gas shortly before the blast.

“Although there was a small fire, the injuries and damage were caused by the blast and flying debris,” he said when met at the scene here.

Initial investigations, he added, indicated the blast originated from a leak in the gas system near the food court next to the Food & Tea restaurant.

“We are still investigating to determine the exact location of the blast or what may have caused it,” he said, adding that several other victims were earlier rushed to the hospital for treatment.

At press time, seven victims were reported to have suffered serious injuries while three are said to be in critical condition at the Malacca Hospital. Six other victims received outpatient treatment.

Meanwhile, state human resources committee chairman Datuk Yaakub Md Amin said the Department of Occupational Safety and Health has been directed to investigate the blast.

Investigations will focus on whether the contractors had followed safety measures.

“Action will be taken against them if they had not done so, resulting in the explosion,” he said.

He added that it was fortunate that the blast happened before the opening of the shopping complex when there were fewer people around.

SOURCE : THE STAR

Miss Indonesia 2009, Karenina Sunny Halim a member of notorious cult?






Who is Kerenina Sunny Halim?


Kerenina Sunny Halim is Miss Indonesia 2009, where she represented Jakarta. She then represented Indonesia in Miss World 2009 in South Africa. Nina, as she is normally called, claims to have 6 "diplomas" which were acquired through an online home-schooling program that allows students to score themselves. Nina is first US-Indonesian to represent Indonesia in an international beauty contest. Her mother is from the United States and her father is Indonesian.

The fact that she is / was unable to speak the native language of Indonesian (and that the finalists' question had to be translated into English) caused no small stir amongst the ever-excitable media of the world's 4th-most populous nation.

She was born-and-raised in The Family International and is still an active member. She grew up in various countries throughout Asia. She has five siblings and one of them, her older brother, Steve Emmanuel (a well-known sinetron / TV soap opera actor in Indonesia), changed his name to Yusuf Iman after converting to Islam.

Thanks to wikipedia.org for the introduction. Well, her name is getting much attention lately. Notice that it was stated above that she was born and raised in The Family International. What is the Famiy International actually means? This is actually the reason why Kerenina is getting the headlines.

The Family International is actually a notorious cult formally known as the Children of God. Started in 1968 in the U.S. This cult is known for it's hippie lifestyle and sexual abuse of children.

The beauty queen admits her link with the cult organization. How will this scandal affect the Miss World competition? I'm sure the image of this Indonesian beauty queen will be tarnished by these claims.




SOURCE : wikipedia.org

Gas Explosion in AEON Jusco Melaka!

Last week we was shocked with the KB Mall news, and today another accident at a shopping complex is reported. This is the latest newflash. A gas explosion at AEON Jusco Jalan Legenda today killing one and injuring seven others. Details in the news quoted below from The Star newspaper

MALACCA: A worker was killed and seven others injured in a gas explosion at the food court of the Aeon Jusco mall at Jalan Legenda in Bachang here at 1pm on Monday.

The incident happened as workers and tenants were rushing to make final preparations for the shopping mall’s grand opening on Dec 17.

Malacca Fire and Rescue Department personnel leaving the Aeon Jusco mall after investigating the cause of explosion on Monday.

The blast was said to have taken place at the food court section of the mall and tore a 2m hole in the wall, shattering glass and debris over a 25m radius.

The dead man was identified as Tan Kwan Hai, a 25-year-old local. Three other workers are in critical condition with the rest suffering blast wounds.

All the wounded were rushed to the Malacca Hospital for treatment. - THE STAR

SOURCE : TheStar

LATEST : Jarno Trulli, Heikki Kovalainen and Fairuz Fauzy all in for Lotus F1


The latest update for the Lotus F1 team. They have named their drivers for it's debut in the Formula One next year. Jarno Trulli, Heikki Kovalainen and Fairuz Fauzy will be driving for the team. Fairuz is their third driver. Latest news quoted from The Star newspaper, and Utusan Malaysia

KUALA LUMPUR: Malaysia’s Team Lotus F1 has named Italian Jarno Trulli and Finland’s Heikki Kovalainen as its drivers for its debut in Formula One next year.

Malaysia’s Fairuz Fauzy is the team’s third driver. The announcement was made by Sports Minister Datuk Ahmad Shabery Cheek on behalf of Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak here on Monday.

Trulli raced with Toyota in this year's 2009 F1 season while Kovalainen was with McLaren. - TheStar


Quoted from Utusan :
KUALA LUMPUR 14 Dis. - Pelumba kelahiran Itali, Jarno Trulli diumumkan sebagai pemandu pertama Formula Satu 1Malaysia-Lotus (1MF1T-Lotus) manakala pemandu kelahiran Finland, Heikki Kovalainen pula dipilih sebagai pemandu kedua.

Sementara itu, Fairuz Fauzy pula diumumkan sebagai pemandu ketiga.

Pengumuman tersebut dibuat oleh Menteri Belia dan Sukan, Datuk Ahmad Shabery Cheek di bangunan Parlimen di sini hari ini. - Utusan

SOURCE : The Star, Utusan Malaysia

Sunday, December 13, 2009

Kahwin Senyap Tanpa Beritahu Keluarga. Apa Kes?





Tiba-tiba saja keluar berita mengenai perkahwinan artis yang sudah lama menyepi, Faizal AF4 baru-baru ini. Mulanya aku tak ambil peduli kerana perkahwinan adalah perkara biasa. Dalam artikel yang pertama kali di siarkan, Faizal AF4 mengaku telah berkahwin secara rahsia. Mungkin sebagai seorang artis beliau mahu sedikit privasi dalam kehidupan, dan tidak mahu isteri nya dijadikan bahan laporan wartawan hiburan. Ok, aku terima.

Tetapi, bila membaca artikel terbaru yang dipetik dari Mingguan Malaysia 13hb (hari ini), agak pelik kerana kedua ibu bapa kepada Faizal AF4 sendiri tidak tahu tentang perkahwinan anaknya sehingga 2 bulan selepas mereka bernikah. Pelik bukan? Perkahwinan yang dirahsiakan dari keluarga? Apa kes?

Bapanya mengulas bahawa lelaki lebih mudah berkahwin berbanding perempuan kerana tidak perlu wali. Tapi adakah itu bermaksud kedua ibu bapa tidak perlu tahu? Bukankah keberkatan dari kedua ibu bapa yang kita cari?

Bagi aku kedua ibu bapa Faizal AF4 memang 'sporting' habis! Apa pendapat pembaca sekalian?


Artikel di Utusan Malaysia bertarikh 11 December
Faizal AF4 mengaku sudah berkahwin

KUALA LUMPUR 11 Dis. - Teka-teki tentang status penyanyi dan pelakon, Mohd. Faizal Ramly, 25, yang juga juara program realiti terkenal Akademi Fantasia musim keempat (AF4) berakhir hari ini apabila beliau mengaku sudah berkahwin.

Faizal yang ditemui pada majlis tayangan amal filem terbaru lakonannya, Pulau Asmara di TGV KLCC di sini memberitahu, dia telah menamatkan zaman bujangnya pada 12 Februari lalu dengan gadis pilihan hati yang berasal dari Temerloh pada satu majlis ringkas di Terengganu.

"Ya, saya mengaku sudah berkahwin. Saya tak mahu tipu sesiapa sebab itu saya perlu jujur mengakuinya.

"Saya tidak mahu menafikan kerana saya faham perasaan seorang isteri jika suaminya menafikan tentang status perkahwinan," kata Faizal yang telah dua tahun mengenali isterinya itu.

Dalam pada itu, penyanyi lagu Lihatlah itu menafikan bahawa dia merahsiakan perkahwinannya gara-gara ditangkap basah tidak lama dahulu.

"Saya tiada niat merahsiakan perkahwinan tersebut bagaimanapun, saya berdiam kerana tiada sesiapa yang bertanya kepada saya.

"Terus-terang memang saya sudah berkahwin tetapi sumpah, peristiwa tangkap basah tidak pernah berlaku," kata artis sulung di bawah pengurusan Alakazam Productions itu.

Dengan pengakuan itu, Faizal memohon agar kisah perkahwinannya tidak lagi digembar-gemburkan dan menjadi perhatian ramai selepas ini.

Isteri Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datin Seri Masnah Rais merasmikan tayangan amal filem tersebut.

Filem yang menelan belanja RM1.3 juta itu bakal memulakan tayangannya di pawagam pada 17 Disember ini.

Pengerusi Eksekutif Snap Productions Sdn. Bhd., Datuk Alexander I, ketika ditemui memberitahu, wang yang dikumpul daripada tayangan amal tersebut bakal disalurkan kepada badan-badan kebajikan sekitar ibu kota termasuk persatuan kanser dan kurang upaya.

Artikel di Utusan Malaysia bertarikh 12 December
MARANG 12 Dis. - Ibu bapa Faizal AF4 hari ini mengesahkan anak mereka adalah suami kepada pelakon, Nur Ashikin Mior atau lebih dikenali dengan panggilan Ikin dan mereka telah bernikah pada 12 Februari lalu.

Ikin yang sudah dua tahun dikenali Faizal merupakan pelakon tambahan dalam filem Momok The Movie yang turut dilakonkan oleh Faizal.

Bapa Faizal, Ramly Yaacob, 60, mengakui beliau lewat mengetahui tentang perkahwinan tersebut, namun pasrah dengan apa yang berlaku dan bersedia menerima Ikin sebagai menantu sekiranya itu pilihan Faizal.

"Dia (Faizal) yang nak kahwin dan itu pilihan dia. Biarlah, kami terima saja (dengan siapa Faizal kahwin)," katanya kepada pemberita di rumahnya di Kampung Sungai Kerak di sini hari ini. Turut hadir, isterinya, Zalidah Awang.

Ramli, seorang kontraktor memberitahu, beliau dan keluarga hanya mengetahui pernikahan Faizal dengan Ikin yang berlangsung di rumah pengantin perempuan, kira-kira dua bulan selepas majlis tersebut.

Beliau turut menolak dakwaan kononnya mereka sekeluarga menghadapi krisis dengan Faizal disebabkan tidak menghadiri majlis perkahwinan di Temerloh pada Februari lalu.

"Kami tak ada masalah dan tak ada krisis, cuma dia (Faizal) tak nak beritahu (pernikahan) kerana dia rasa perlu berahsia dulu sebelum memutuskan untuk buat pengumuman mengenainya.

"Sebenarnya kami pun tak tahu siapa pilihan hatinya sebab dia ada ramai kenalan wanita. Biasalah sebagai artis, dia ada ramai peminat, jadi biarlah dia pilih sendiri siapa bakal isterinya. Dia ada alasan sendiri dan tak nak susahkan orang.

"Lagipun, orang lelaki kalau nak kahwin tak macam perempuan, lelaki mudah (kahwin) kerana tak perlu cari wali, orang perempuan pula kena cari wali dulu baru boleh kahwin," jelasnya.

Menurutnya, beliau sekeluarga bercadang untuk mengadakan kenduri di sebelah pengantin lelaki di rumahnya di Kampung Sungai Kerak di sini dalam waktu terdekat ini.

Ibu Faizal, Zalidah, 48, pula sewaktu ditemui turut bersetuju dengan suaminya bahawa mereka sekeluarga merestui perkahwinan Faizal dan terserah kepada anak sulungnya itu untuk memilih siapa isterinya.

Katanya, Faizal sebelum ini ada pulang ke rumahnya bersama isteri pada Hari Raya Aidiladha dan bermalam di rumah datuknya yang terletak berdekatan.

Akhbar hari ini melaporkan pengakuan juara AF4 itu bahawa beliau sudah berkahwin dengan wanita pilihannya dan majlis pernikahan berlangsung di rumah keluarga perempuan di Temerloh pada 12 Februari lalu.

SOURCE : UTUSAN MALAYSIA

Saturday, December 12, 2009

Kemalangan Ngeri Ragut Nyawa Pengantin Baru Nikah 3 Jam!

Jodoh pertemuan, ajal dan maut semuanya di tangan Allah. Siapa sangka pengantin yang baru saja selesai akad nikah meninggal dunia dalam kemalangan yang berlaku hanya 4 jam selepas bergelar suami. Tidak dapat dibayangkan perasaan pasangannya yang baru bergelar isteri, bila mendapat berita tentang kejadian tersebut.

Menurut laporan dari Kosmo, lokasi kemalangan hanya beberapa kilometer dari rumah mangsa. Untuk maklumat lanjut, sila baca petikan dari kosmo di bawah.

Takziah dan Al-fatihah untuk mereka semua.



PADANG BESAR - Cinta zaman kolej yang berputik antara Mohd. Ariff Ab. Kadir dan Teh Afifah Syahirah Abdul Hamid untuk melayari bahtera perkahwinan tidak kesampaian apabila pengantin lelakinya terkorban dalam kemalangan hanya selepas tiga jam dia dinikahkan semalam.

Mohd. Ariff, 23, maut apabila kereta yang dinaikinya bertembung dengan bas membawa 27 penumpang di Kilometer 7, Jalan Kangar-Padang Besar di sini pada pukul 1 petang.

Turut terkorban, ibu dan bapa Mohd. Ariff iaitu Habsah Othman, 58, dan Ab. Kadir Awang, 53, serta jurugambar pada majlis akad nikah Mohd. Ariff, Mohd. Farhan Musa, 18.

Keempat-empat mangsa itu terkorban dalam kereta Proton Iswara yang dipandu oleh Ab. Kadir. Bagaimanapun, pemandu dan semua penumpang bas sekolah yang dijadikan bas persiaran itu tidak cedera.

Semasa kejadian, keluarga malang itu dalam perjalanan pulang ke Taman Melati di sini selepas majlis akad nikah di rumah pengantin perempuan di Masjid Anak Bukit, Alor Setar, Kedah.

Jarak lokasi kemalangan dengan rumah Mohd. Ariff hanya kira-kira lima kilometer.

SOURCE : KOSMO

Friday, December 11, 2009

Gulatis Under Fire : first RM20k, now RM2 Million!

Just two days after The High Court ordered Textile company Gulatis to pay RM20,000 in damages to actress Eja, now Gulatis is in the news again when another suit was filled by 24-year-old model Zahnita. I hope that other actresses/models in Malaysia don't go scouting all around the city looking for billboards using their photos illegally. Or else, expect more similar news in the future! Hehe
Read the details quoted below from bernama news agency.

KUALA LUMPUR, Dec 11 (Bernama) -- Textile company Gulatis Exclusive Sdn Bhd was Friday slapped with another suit, this time for RM2 million by model Zahnita, also over the company's advertisement.

Zahnita, whose real name is Zahnita Dorothy Hussein Wilson, filed the suit through the legal firm of Messrs Ahmad Zaidi & Partners at the Kuala Lumpur High Court registry

She is suing Gulatis for allegedly using her pictures on its posters and advertisements without her permission, which action resulted in her suffering huge losses when other textile companies cancelled their projects with her.

Besides seeking RM2 million in general damages, exemplary damages, interest, cost and other relief deem fit by the court, she also wants Gulatis to stop using her pictures in any of its advertisements and to make a public apology in the local newspapers.

In her statement of claim, Zahnita stated that she had given permission to Kumpulan Karangkraf Sdn Bhd (KKSB) to use her pictures in three magazines - Pesona Pengantin, Nona and Keluarga - from January last year.

She claimed that on July 23 last year, Gulatis had requested her permission to use her pictures from KKSB collection, but she refused.

However, she claimed that on July 30 last year, she found that Gulatis had used her pictures on its posters, banners and advertisements without her permission.

Zahnita claimed that prior to that, she had agreed to carry out a project, worth RM2 million, with Syarikat Jakel Trading, also a textile company, but the company decided not to proceed with the project after getting the impression that she represented Gulatis.

Zahnita claimed that as a result of that her image and reputation were tarnished.

She said she had sent a letter of demand to Gulatis last Aug 19 for the company to pay her RM2 million in losses and for lost income, but it had not done so.

Two days ago, the company was ordered by the High Court here to pay RM20,000 in damages to actress Eja for breach of an oral agreement on the use of her image in its posters and advertisements.


SOURCE : Bernama

Arabs with Midas Touch

The Midas Touch Myth:
Midas or King Midas (in Greek Μίδας) is popularly remembered for his ability to turn everything he touched into gold: the Midas touch. He bears some relation to the historical Mita, king of the Mushki in Western Anatolia in the later 8th century BC.

Source : Wikipedia.org

The robbery that happened at a goldsmith in Kuala Terengganu on the 9th was something interesting. It was reported that 4 Arab guys robbed the goldsmith after confusing the owner and workers by just touching their shoulders! They got away with almost RM1 million worth of jewellery. I'd say they got the Midas Touch!




Quoted from the BERNAMA

KUALA TERENGGANU, Dec 9 (Bernama) -- Four men and a woman, believed to be Arabs, "tapped" their way to almost RM1 million worth of jewellery at a goldsmith shop near the Payang market here on Wednesday.

They had come to the shop at about 2pm on the pretext of buying jewellery but each time they looked at some jewellery they would tap the shoulders of everyone present in the shop, making them confused and not knowing what was going on, said shopowner Zakaria Yusoff, 46.

He said in one of these instances, when he was helpless, two of the Arab men entered a room and removed three bags containing jewellery which he had just brought from Kuala Lumpur, and all of them fled in a Proton Perdana car.

He said his brother-in-law chased them on a motorcycle but lost them.

Zakaria said he, his wife and brother-in-law were attending to five customers when the five foreigners entered the shop, and he asked his wife and brother-in-law to attend to them.

"It was strange that whenever they looked at some jewellery, they would tap the shoulders of everyone present in the shop, making them confused and not knowing what was going on," he told reporters.

Kuala Terengganu police chief ACP Zamri Shamsuddin confirmed the robbery, and asked witnesses to contact any police station.

-- BERNAMA

SOURCE : BERNAMA

The Millau Viaduct - Even taller than the Eiffel


panorama of the bridge

The Millau Bridge is the highest bridge in the world. It is part of the A75 to link Paris with Barcelona.

This suspension bridge has a total length of 2.5 km and crosses the Tarn River. It is 343 meters high, a world record. The road, with two lanes on each side, will cross the river at 270 meters above ground. At its highest point, the viaduct is even higher than the Eiffel Tower. Conceived by Norman Foster, this suspension bridge is supported by seven pylons, instead of the two that are common for this kind of construction.

Total Cost of the project was around 310 million Euro, opened to traffic in December 2004, 39 months after work began.


the bridge pillars in progress

Thursday, December 10, 2009

Apakah Acai Berry? What is Acai Berry?

Sejak kebelakangan ini, aku sering mendapat spams di Yahoo Messenger berkenaan dengan Acai Berry. Aku abaikan semua mesej dengan anggapan semua itu spam dan mungkin salah satu virus terbaru. Lagipun semua mesej datang dari ID yang tak dikenali dengan nickname yang pelik.

Adakah Acai Berry ini satu produk kesihatan? Ataupun nama virus internet yang terbaru? Sebab biasanya Acai ni macam nama orang.

Misteri Acai Berry masih tak terjawab, sehingga lah baru-baru ini ternampak satu link berkenaan Acai Berry di Innit. Mula tergerak hati nak cari apa benda Acai Berry ini sebenarnya. Bila di taip Acai Berry di rakan baik kita Google, terkejut aku rupanya Acai Berry ni ialah buah yang dihasilkan oleh pokok Acai.
açaí atau aqai ialah sejenis pokok palma dari genus Euterpe. Namanya datang dari adaptasi satu perkataan dari Bahasa Tupia. Permintaan buah Acai/Acai Berry ini semakin meningkat sejak beberapa tahun menyebabkan Acai di tanam semata-mata untuk memenuhi keperluan global.



Buah Acai yang berwarna hitam-ungu berbentuk bulat dan kecil. Diameter lebih kurang 25mm, kelihatan seperti buah anggur. Satu dahan mengeluarkan 500 ke 900 biji. Pokok Acai menghasilkan buah 2 kali setahun.



Terdapat beberapa kegunaan buah Acai. Antaranya seperti yang ditulis dalam spam mesej yang pernah aku terima dulu. Supliment Diet. Acai Berry ini sudah di komersialkan sebagai satu supliment diet. Produk Acai Berry ini terdapat dalam bentuk tablet, jus, serbuk minuman, dan dalam bentuk buah-buahan.
Dikatakan Acai Berry ini dapat menambahkan tenaga, meningkatkan prestasi seksual, meningkatkan penghadaman, penyahoksidaan, tinggi kandungan fiber, baik untuk kulit, tidur yang lebih lena, dan menurunkan kadar kolestrol. Tapi semua ini tidak dapat dipastikan kesahihannya. Banyak lagi fakta dan cerita mengenai Acai Berry. Perlu rajin Google saja.

Tinggi betul kandungan antioksidan dalam Acai Berry!
ORAC : Oxygen Radical Absorbance Capacity
(kaedah mengukur kandungan antioksidan)

Adakah Acai Berry ini satu trend ubat-ubatan terkini? Produk MLM terbaru? Atau mungkin satu penipuan (fraud) besar-besaran? Aku tak pasti, tetapi hari ini aku dapat menyelesaikan misteri apakah Acai Berry sebenarnya.

FTN : Ini bukan iklan produk Acai Berry.

SOURCE : wikipedia.org
IMAGES courtesy of Google.com

Wednesday, December 9, 2009

World Cup Fever! Ole Ole Ole : Part 2

In this entry, FTN brings to you the mascots of FIFA World Cup from 1990 until the coming 2010 tournament. There's always a new mascot for each tournament. These mascots represents the host country and a very good way to promote the tournament. Mascot are designed to be colorful, and mostly targeted at children. The first mascot of the World Cup was the 'World Cup Willie', a lion that represents England as the host of 1966 World Cup.

Let's flashback some of the most remembered mascot of the World Cup. I won't go even further than 1990 because I could barely remember anything from the 1986's World Cup. (hehehe)




CIAO
1990 World Cup - venue : ITALY
A stick figure player with a football head and an Italian tricolore body. Its name is an Italian greeting.




STRIKER
1994 World Cup - venue : USA
A dog, wearing a red, white and blue football uniform with the words "USA 94".




FOOTIX
1998 World Cup - venue : FRANCE
A rooster, one of the national symbols of France, with the words "FRANCE 98" on the chest. Its body is mostly blue, like the host's national team shirt and its name is a portmanteau of "football" and the ending "-ix" from the popular Astérix comic strip. Other proposed names were "Raffy", "Houpi" and "Gallik".




ATO, KAZ and NIK
2000 World Cup - venue : JAPAN and SOUTH KOREA
Orange, purple and blue (respectively) futuristic, computer-generated creatures. Collectively members of a team of "Atmoball" (a fictional football-like sport), Ato is the coach while Kaz and Nik are players. The three individual names were selected from shortlists by users on the Internet and at McDonald's outlets in the host countries.




GOLEO
2006 World Cup - venue : GERMANY
A lion wearing a Germany shirt with the number 06 and a talking football named Pille. Goleo is a portmanteau of the words "goal" and "leo", the Latin word for lion. In Germany, "Pille" is a colloquial term for a football.




ZAKUMI
2010 World Cup - venue : SOUTH AFRICA
Zakumi is a leopard with green hair wearing a shirt saying South Africa 2010. Zakumi's green and gold colors represents South African national sports' teams colors. His name comes from "ZA", the ISO 3166-1 alpha-2 code for South Africa, and "kumi", a word that means "ten" in various African languages.


REFERENCE : WIKIPEDIA

Related Posts with Thumbnails